Gönderi

Posthümanizmin savunucularından Rosi Braidotti İnsan Sonrası (2013) adlı kitabında “yeni materyalizm” temelinde yükselen insan-sonrası kuramıyla, insan merkezciliğin kibrine ve insanın aşkın bir kategori olarak müstesna kılınmasına karşı çıkmakta, insanın sahne aldığı biyogenetik çağda ve bütün yaşamı etkileme gücüne sahip olduğu anda insan için temel ortak referansın ne olduğunu yeniden düşünmeyi önermektedir. Braidotti, Manuel DeLanda, Donna J. Haraway gibi isimler tarafından savunulan yeni materyalizm, zihnin nasıl da her daim maddi olduğunu, maddenin nasıl da. zorunlu olarak zihnî olduğunu, doğa ve kültürün nasıl da her daim 'doğa-kültürler’ olduklarını gösterir. Maddi bir yaşama vurgu yapan insan-sonrası kuram ise, doğa-kültür sürekliliği fikri ile başlamaktadır. Doğa ile kültürü ayıran düalist yaklaşımı reddeden insan-sonrası yaklaşıma göre madde; canlidır, zekidir, kendi kendini örgütler (self-organizing) yani otopoietiktir (autopoı'etı'c), natüralist değil ilişkisçldir.16
·
10 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.