Gönderi

Kutsal Kitap geleneğinin günah keçisi ilan etme mekanizmasını insanlardan hayvanlara aktardığı doğru olsa da, bunların tarih boyunca yaşanan mükerrer geri dönüşleri engellemediğini düşünüyorum. Günah keçisi rolünün Kenaniler, Yahudi olmayanlar, Yahudiler, heretikler, cadılar, Tanrı'nın varlığını tanımakla beraber Hıristiyanlığa inanmayanlar -ve sömürgeci imparatorlukların yeni kıtaları keşfinden sonra- ahlaksız "yabanlar" gibi türlü türlü insan figüre aktarıldığı defalarca görülmüştür2 Aslında hiç de şaşırılacak bir durum değildir bu, özellikle de Levililer bölümünde "Daimi Yasa" (Lev. 16: 29, 31) olarak tanımlanan kurban aracılığıyla kefaret ödeme ayinlerinin Batı'daki din kültürünün imgelemine nasıl girdiğini düşünürsek.
·
18 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.