Gönderi

Turan Dursun, kitabının 216. sayfasında HZ. Peygamber'in, bazı hastalara okuyup üflediği hakkındaki rivayetlerle alay ediyor ve; "Üfürükçülük denen yöntemin Islamda geçerli ve yaygın olmasında Kur'ân'ın Tanrısının dilinde üfürmenin çok önemli oluşu rol oynar , denilebilir" diyor. Hz. Muhammed, doktora gitmeyi yasaklayıp, sadece okuyup üflemeyi öğütlemiş olsa, belki Dursun' un bu yargısına hak veriiebilir, Ama mesele öyle değil. Hz. Muhammed, doktora gitmeyi emrediyor, her derdin mutlaka bir devâsının da yaratılmış olduğunu belirtiyor: "Bedevi Araplar: Ey Allah'ın Elçisi, tedâvî olmayalım mı? diye sordular. Hz. Muhammed buyurdu ki: -Ey Allah'ın kulları, tedavi olunuz. Allah, verdiği her derdin devâsını da koymuştur. Yalnız bir tek derdin devâsı yoktur. -Nedir o, ey Allah’ın Elçisi, demişler. İhtiyarlık demiş. (Tırmizi, Tıb: 2; Buhârî, Tıb: 1) Evet, hadis kitaplarında bugunkü tıb anlayışına aykırı, Peygamberin de düşünce yapısına ters rivayetler yok değildir. Fakat çelişki dolu bu rivâyetleri Peygamber sözü olarak değerlendirmek yanlıştır. Sadece tek rivâyet ile yetinen ve bununla bir yargıya varan yanılır. Hadis kitapları tarandığında, bilime, gerçeğe ters düşen o rivayetlerin tam tersini söyleyen rivayetler de bulunduğunu görecek ve bu tür rivayetlerin peygambere yakıştırıldığını, ona isnad edildiğini anlayacaktır.
·
3 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.