"Bir anlamda sınıfımızın dışına düştük. Kemal, Füsun'a olan aşkı yüzünden; ben, edebiyat sevgim ve siyasi durumlar yüzünden. İkimiz de pişman değiliz."
Satranç hayatımın oyunu... Çocukluğumda tek başıma öğrendiğim bir oyun... Bir kitapta en ufak bir satranç bölümüne bile rastlasam o kadar hoşuma gidiyor ki... Stefan Zweig'in Satranç kitabından sonra bu kitaba da bayıldım. Tabi dizisini izledikten sonra okudum ama aynı zevki verdi. Satranç tutkusu olan herkesin okuması gereken bir kitap.