"Neriman düşündü ve bir ânda şarklıların kedileri ve garplıların köpekleri niçin bu kadar sevdiğini anladı.Hıristiyan evlerinde köpek ve Müslüman evlerinde kedi bolluğu şundandı:Şarklılar kediye,garplılar köpeğe benziyorlar!Kedi yer,içer,yatar,uyur,doğurur;hayatı hep minder üstünde ve rüya içinde geçer;gözleri bazı uyanıkken bile rüya görüyormuş gibidir;lapacı,tembel ve hayalperest mahluk,çalışmayı hiç sevmez.Köpek diri,çevik,atılgandır.İşe yarar;birçok işlere yarar.Uyurken bile uyanıktır.En küçük sesleri bile duyar, sıçrar, bağırır."
"Izdırabın verdiği intibah zamanlarında,kendi kendini aldatmak,başkalarını kandırmak kadar basit değildir ve insan kendi içindeki adaletten ürkmeye başlar."
6)İki cihân dopdolu bâğ u bostân olur ise
Senin kokundan iyi gül bostân içinde bitmeye
7)Gül ü reyhânın kokusu âşık ile mâşûkadır
Âşık olanın mâşûku hergiz ögünden gitmeye