Puan vermedi·70 syf.··
2026 29. kitabı
Əsərdəki baş qəhrəmanımız olan Feniçka, 19-cu əsr avropasında, ortalama bir qadından tələb olunanların əksinə, yalnız başına səyahət etməyi, kafelərə və teatrlara tək başına getməyi, intellektual cəmiyyətdə var olmağı və cəmiyyətdəki qadından gözlənilən bütün cinsiyyət ayrımlarını rədd edən güclü, biraz da dəlisov bir obrazdır. O bir gün, Parisdəki səyahəti sırasında təsadüfən, ixtisasca psixoloq olan, mühafizəkar düşüncəli, Max Verner ilə rastlaşır. Max ilk başda Feniçka haqqında, mənfi düşünsə də, daha sonra ikilinin arasındaki dostluq artdıqca, həm Max Verner'in Qadınlara olan baxışı, həm də Feniçkanın insan münasibətlərinə olan görüşü tamamilə dəyişəcəkdir. Məncə oxumağa dəyər əsərdi, lakin Salome'nin ən yaxşı əsəridir demək olmaz. Bilirsiz ki, Salome Nietzsche, Rilke və Freud kimi adamları barmağında oynatmış biridi, ondan daha yaxşısını gözləyərdim, biraz gözləntimin altında qaldı.
FeniçkaLou Andreas-Salomé · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20169,5bin okunma
7/10
·152 syf.··
2026 47. kitabı
#yalnızlarodası #nehirgüzel . . Yazarla tanışma kitabım ile geldim,kitap polisiye olduğu için daha çok ilgimi çekti. . Sabit kitabevi olan yalnız yaşayan bir adam bir gün oraya işe başlamak isteyen öğrenci Semih gelir ve biraz da olsa Sabit’in yalnızlığına iyi gelir. Sonrasında Semih’in kız arkadaşı ve Sabit’in hayatına giren kadınların hikayelerini okuyoruz. . Kitapta ana konu yalnızlık ve kendini kalabalıklar içerisinde yalnız hissetmek, hal böyle olunca da günümüz anlatılan kitapta geçmiş yılları da okuyoruz ve aslında bir anda ortadan kaybolan kadınların da geçmişlerini öğreniyoruz. Ortadan kaybolan kadınlar var ve hepsinin tek bir ortak noktası var ve buna ulaşıldığında büyük bir şok yaşanır ve yazar ters köşe yaparak da okuru şaşırtır. . Şimdi ben polisiye türünde aşırı okuduğum için kitap haliyle bana hafif geldi, betimlemeler az o yüzden bir günde okudum ki okurken de merak ettiriyor zaten ki bu da en sevdiğimdir neyse biraz kadın karakterlerin ve konuların geçmiş yıllarda anlatılması karışıklık yaratsa da sonrasında her şey yerli yerine oturdu, katili tabi ki tahmin ettim ama sonrasında şüphe de ettim yazarımız şaşırttı, ben kalemini sevdim diğer kitaplarını da okurum bu türde rahat okuma yapmak isteyenlere de gönülden tavsiye ederim
Yalnızlar OdasıNehir Güzel · Çınaraltı Yayınları · 202614 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
Merhaba kitap sever dostlar; Bugün bir çocuk kitabı önerisiyle geldim. Oya'nın ailesinin maddi durumları pek iyi değildir. Bu yüzden her istediğini malesef alamıyordur. En çok istediği şeylerden biri de bisiklettir. Bir gün yaşlı bir teyzenin elindeki poşetlerle zar zor yürüdüğünü gören Oya, teyzeye yardım eder. Annesine yaşadıklarını anlatınca annesi teyzeye yardım etmeye gider. Ona çorba pişirir, evini temizler. Teyze de ona kızına vermesi için bir gardrop hediye eder. Dolaba kıyafetlerini yerleştiren Oya ertesi gün güzel bir süprizle karşılaşır. Ama yoook söylemem Kendiniz okuyun istiyorum süprizin ne olduğunu. Özellikle 7-8 yaş için çok ideal bir kitap. Keyifli okumalar
Sihirli GardıropSerap Tiryaki · Mavi Nefes Yayınları · 202518 okunma
Puan vermedi·392 syf.··
2026 53. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 26 Haziran 2026 18:19
#okudumbitti YAZAR: RUTH WARE YAYIN: THE KİTAP ÇEVİRİ: İREM REYHAN Herkese merhabalar bugün sizlere Ruth Ware'nin kalemin çıkan mükemmel çift kitabıyla geldim. Her bir sayfası heyecan doluydu ada içinde yaşananlarla. O yüzden lafı çok uzatmadan bu adı gibi mükemmel kitabın yorumuna geçelim. İlk bakışta masmavi denizi ve huzur dolu atmosferiyle kusursuz görünen bu ada, aslında karakterlerin hem fiziksel hem de ruhsal olarak sınanacağı bir tuzağa dönüşüyor. Bir reality şov için başlayan macera, beklenmedik bir fırtınayla birlikte ölüm kalım savaşına evriliyor. Adada mahsur kalan beş çift, zaman geçtikçe sadece açlık ve susuzlukla değil, korkularıyla, öfkeleriyle ve birbirlerine duydukları güvensizlikle de mücadele etmek zorunda kalıyor. Her geçen gün artan gerilim, insanın en zor anlarda nasıl değişebileceğini etkileyici bir şekilde gözler önüne seriyor. Yazar, sadece bir hayatta kalma hikâyesi anlatmıyor; aynı zamanda insan psikolojisini, çaresizliği ve umudun tükenmeye başladığı anlarda verilen kararların ağırlığını da başarılı bir şekilde hissettiriyor. Olay örgüsü merakı sürekli canlı tutarken, her bölümde "Şimdi ne olacak?" sorusunu aklınızdan çıkaramıyorsunuz. Gerilim ve gizemi bir arada sevenler için, temposu hiç düşmeyen, sürükleyici ve son sayfasına kadar heyecanını koruyan bir kitaptı. Gökhan Ülgerli Serap Asya Seferoğlu @keskeherkes_gulse @leyla.akot ile birlikte okuduk ve şahane bir okuma oldu diyebilirim. #ALINTILAR "birini sevdiğinde yaptığın şey de onları desteklemektir." Ancak insan beyni riskleri değerlendirmede kötüdür, çevremizdeki gerçek tehlikeleri değerlendirmedeyse daha da kötüdür. Yanlış insanlara güvenmiş, yanlış kararlar vermiştim. İçgüdülerimin önündeki kanıtları bastırmasına izin vermiştim.
Mükemmel ÇiftRuth Ware · The Kitap · 202677 okunma
Rahatsızlık Hissi
1/10
·166 syf.·
2026 19. kitabı
Spoiler ile başlıyorum: Kitabı hiç ama hiç sevmedim. Okuduğum iki gün boyunca beni fazlasıyla huzursuz etti; karakteri ve psikolojisini anlamaya çalışmaktan yoruldum. Fikir ilk duyduğumda ilginç gelmişti; ancak okuyup bitirince, saman alevi gibi olduğunu fark ettim: İlk kıvılcımı görüyorsun, yanıyor; ama hemen ardından sönmekle kalmayıp kötü bir is kokusu da bırakıyor. Yazar fikri bulunca muhtemelen çok heyecanlanmış; fakat bu fikir en fazla kısa bir öyküye yakışırken, 160 sayfalık bir romana dönüştürmeye çalışmak bence manasız olmuş. Edebiyatın amacı bazen huzursuz etmek, rahatsız etmek ve insanı sorularla baş başa bırakmak olabilir; ama sevdiğim edebî romanların hiçbirinde “rahatsız olup bir an önce kurtulmak” istemedim. Bu kitap ise benim için, bir an önce elden çıkarmak istediğim bir yük gibiydi: 160 sayfalık koca bir yük. Bu fikirden bir öykü yazılsaydı, eminim çok daha vurucu ve akılda kalıcı bir metin çıkardı; roman formunda ise yetersiz ve zayıf kalmış. Anlamlandıramadığım noktalar Kitap boyunca bazı şeyleri net olarak hiç anlayamadım: - Carlo’nun amacı neydi? Bir türlü oturtamadım. Bana “kötü bir arkadaş” gibi geldi; sanki hayata “her şey olacağına varsın” mantığıyla bakıyor. - Cleila tam olarak ne yapmaya çalışıyordu? Neden oğlunu Alberto’ya bu kadar yerdi? Neden gelinini ve adamı bu kadar övdü? Hiç anlamadım. - Carlo ile Alberto arasında bir şeyler olduğunu ima etti; Carlonun, Alberto’ya iyi gelmediğinden ve ilişkilerinden hoşlanmadığından bahsetti ama tam olarak ne demek istediğini çıkaramadım. Bu değerlendirmemi okuyan kıymetli okuyucu: Bu sorularımla ilgili bir fikrin varsa ve bana yazarsan çok sevinirim. Finalle ilgili soru işaretlerim Kitabın sonunda adam eve geldiğinde, kızı “Annem evde değil.” derken doğruyu mu söylüyordu? Adamın karısı da mı
Yanlış HedefDomenico Starnone · Tersine Kitap · 2026179 okunma
9/10
·%66 (352/528 syf.)··
1 saatte okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2026 15:15
Gerçekten uzun süredir okumak için beklediğim bir seriydi. Keşke beklemseydimm. Konusundan bahsedeyim çok az. Ana karakterimiz Ayperi küçüklük travmalarıyla yaşayan bir kadın. Ayperi bir gün travmaları yüzünden panik atak geçirirken Ömer ile karşılaşır. Kitapta Ömer ve Ayperi'yi okuyoruz. Bir kitapta green flag karakter olsun, komik olsun, arkadaş çevresi ve birden fazla çiftler olsun diyorsanız kesinliklee okumalısınızz. Çok keyif alarak okudum. 530 sayfa be zaman bitti hatırlamıyorum bile. Yazarın en sevdiğim serisi oldu
Tozlu Pembe ILoresima · Ephesus Yayınları · 2026532 okunma