Maneviyattan yoksun yetiştirilen gençlik,
kendisini yeryüzünde bir idamlık mahkum gibi görmekte...
Okuyup ne yapacağım?..
Evlenirsem ne olacak?..
Bütün bu soruların cevabı karanlık bir manzara gibi durmaktadır.
Kanaat eksikliği ve maneviyatsızlık...
Evet, bunların hepsinin kaynağı manevi boşluktur...
...oda onu bir tür nostaljiye, eski zamanların anısına sürüklemişti. Böyle bir odada, çaydanlık kaynayadursun, şöminenin karşısındaki kanepede ayarlarını uzatıp oturmak, hiçte yabancısı olmadığı bir şey gibi gelmişti: bir başına, tümüyle güvende, ne bir gözetleyen ne buyurgan bir duyuru, çaydanlığın fokurtusu ve saatin dostça tiktakları dışında ne bir ses ne bir nefes.