Güzide

Güzide
~just my reading diary
İngilizce Öğretmeni
YL
İstanbul
Mersin
372 okur puanı
Haziran 2022 tarihinde katıldı
“ Bir şeylerin yanlış gideceğine inanıyorsan bunu yapmalısın.
9/10
·256 syf.··
2026 3. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 31 Ocak 2026 23:49
Bazen sadece koşarsın. Dikenli, kum Afrika çöllerinde olsan bile,ayaklarının parçalanacağını, yolda vahşi canlılarla karşılaşacağını bilsen de, varıp varabileceğini bilmesen bile… Yoldaki çektiğin bütün çileler rağmen, acılara rağmen! varacağın yerin her şeyi unutturacağını bilmene rağmen ! Bazen sadece koşarsın, sonunu görmeden, sadece umut ederek her şeyi göze alarak… Waris’in hayat denilen yolculuğu da işte tam olarak böyleydi. Bu kitabı okuyunca aklınızda direkt Ünzile şarkısı çalacaktır zaten. Bazı coğrafyalarda kadının bedeli hala bir kaç deveden ibaret… satılık bir eşya gibi… Ne Afrikada, Ne Ortadoğuda, Şu koskoca dünyada kadın olmanın bedeli her yerde ağırdı,gerçekten bu kadar zor muydu? Bazı kitapları yorumlamak gerçekten zor olabiliyor, bu eser de öyleydi benim için çok önceden okumama rağmen, söylenecek çok söz olmasına rağmen bir türlü yazamadığım… Çirkin şansı diye bir şey olduğuna inanmaya başlıyorum artık sanırım ben ya :) Asıl mesele şu ki Kadının gücünden bu kadar korkan zihniyetler! zulmetmek, yoksaymak için her türlü işkenceye maruz bıraktı ama unuttuğu bir şey vardı; Bir çiçek nerede olursa olsun, şartlar ne olursa açmaya devam edecekti… Tıpkı Waris gibi… Ah Waris! Çöl Çiçeğimm.. Gerçek bir otobiyografik eser, ünlü Somali’li model Waris Dirie’nin mucizevi ve acılarla dolu bir yeniden doğuş ve özgürleşme hikayesi… ”Tanrı’nın başka planları , beni hayatta tutmak için başka nedenleri vardı.” Sarsıcı- etkileyici bir eser ve bana Yıllar önce okuduğum Uçurtma Avcısını hatırlattı. Onu da okurken çok etkilenmiştim Bazı kitaplar vardır ki hakkında konuşmak gerçekten zor. ”Yaşamlarımıza her zaman inşallah felsefesi hükmeder: “Tanrı isterse”. ”Birisi hayatta olduğu sürece her şey yolundadır…” “Gönülden umarım ki herkes sevmeyi öğrenir…” İyi
1000Kitap
Çöl ÇiçeğiWaris Dirie · Bilge Kültür Sanat Yayınları · 201411,7bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
“İnsan dışında başka bir zaman makinesi yok…”
9/10
·284 syf.··
2026 1. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 03 Ocak 2026 00:22
“Bizler geçmiş fabrikalarıyız: başka neyiz ki? Zaman yiyoruz ve geçmiş üretiyoruz. Bizler zamanın gıdasıyız.” ”Sana hangi geçmişin teslim edilmesini isterdin ? Senden esirgenen hangi geçmişi yaşamak istiyorsun? “ Geçmiş kliniklerini tanıtan ilk kişilerdendi Dr. Gaustin. Geriatriler ona ulaşmak onunla çalışmak için birbiriyle yarışıyoryordu. Dönemlere göre 60’lar 70’ler 80’ler 90’lar diye odalara ayrılmış zaman sığınakları tasarlamış ve zamanla odalar artmış, talep artınca yerleşkeler kurulur ve koca bir sektöre dönüşür.Hafıza kaybı yaşayan hastalar için kurulan bu kliniklere -beklenmedik şekilde - geçmiş bağımlıları ve gelecekten korkup geçmişte yaşamak isteyenler başvurmaya başlar. Artık ülkelerin başlattığı bir referandumla “hangi yıla gitmeliyiz?” sorusuna karar verilir. Gospodinov Özgün anlatımı, kitapta yer verdiği küçük öyküler , ara ara kullandığı çizimler ile yaratıcı bir eser ortaya çıkarmış. Yazarın okuduğum ilk eseriydi. Kalemini çok sevdim.”Hüznün Fiziği, Doğal Roman, Babam ve Ölüm” Hemen okuma listeme ekledim, şimdiden çok merak ediyorum:) Ayrıca Yazarıyla tanıştığım - ilk imzalı kitabım olması sebebiyle de bu kitabın yeri hep başka olacak Zaman üzerine düşündüren çok güzel bir eserdi. Herkese tavsiye ediyorum Her halükarda temel soru geçmişin nasıl oluşturulduğuydu.”Ya zaman kapsülü diye birşey olsaydı? “Geçmiş sırf başına gelenlerden ibaret değildir. Bazen sadece hayal ettiklerindir.” Hafızamız nerede ne olduğunu bile unuttuğumuz nerede ne çıkacağını bilmediğimiz bir mağara gibi değil mi? Adeta hafıza mağarası… (Keşke zamanda bir pencere açabilme gibi bir şansımız olsaydı istediğimiz bir ana gidip zaman yolculuğu hiç bu kadar istediğim olmamıştı…) “Hayat kayıplarla dolu olacaktır, hayat daima her mağlubiyetten daha büyüktür…” ”Geçmiş , dekorun
1000Kitap
Zaman SığınağıGeorgi Gospodinov · Metis Yayıncılık · 01,743 okunma
“Bir zerre sorumluluk taşısan, dünya başka olurdu.”
Puan vermedi·125 syf.··
2025 105. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 21 Kasım 2025 20:26
“Mutluluğunu kimse çalamaz senden başka” diye ifade etmiş yazar. İnsanın toplumsal normlara katı bir şekilde bağlanmasından ziyade bireyselleşmesi, bilinçli yaşaması ve özgünleşebilmesi vurgusu oldukça yoğun eserde. Aslında Herkesin içinde bir parça da olsa küçük adam olduğunu düşünüyorum ben. İnsanı kendisiyle kendi yanlış algılarıyla gerçekleriyle yüzleşemesini sağlayan düşündürücü , farkındalık kazanmasına katkıda bulunabilecek felsefi ve psikolojik bir eser, Hatta bir eleştiri ve topluma sesleniş eseri de diyebiliriz. “Doğruyu söylemek, doğrudan sana dokunursa, yaşam tehlikesi getirir. Doğru, yaşam kurtarıcıdır, ama her korsan ona ganimet diye bakıyor! yoksa, şimdi olduğun yerde ve olduğun gibi olamazdın!” Kitap özeleştiriden yoksun olduğumuz her noktaya değiniyor diyebilirim. Kitaptaki küçük adam vurgusuyla biz insanlara seslenişi anlatımını daha etkileyici ve vurgulu kılmış, kitaptaki yer yer karikatür çizimleri kitaba ayrıca renk atmış. Yazar küçük adam diye sesleniyor okura evet ama aslında küçük adam bir karakter veya kişi değil, yazar burada önyargılı, harekete geçemeyen, pasif,menfaatçi ve bencil…topluma sesleniyor. “Aynı masada oturduğun ya da aynı evde yaşadın herhangi bir kişinin, büyük bir iş başarabileceğine, inanmazsın. Bu yüzden, bütün büyük insanlar yalnızdılar.” Dinle, Küçük Adam Wilhelm Reich
Dinle, Küçük AdamWilhelm Reich · Cem Yayınevi · 202115,4bin okunma
”Ben zaten hiç olmadım…”
Puan vermedi·224 syf.··
2025 101. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 05 Kasım 2025 18:59
“Zaman uzamasın artık. Her ses, her söz benden geçmesin.” “Ne çok Yiten Anın var senin.” “Yorgun gözlerim - sözlerim suskun.” ” Burada geçmişle gelecek Arasında gerili, sallanıyorum.” Aruoba yalnızca düşünmeye değil olmaya anlamaya da çağırıyor. Yalnızlıktan, var olmaktan derin anlamlar çıkarıyor yazar. Kendine has üslubuyla hayran olduğum bir Türk felsefecisi, eserlerini okumayı çok seviyorum. Okuduğum 8. Aruoba eseri, her kitabını tek tek defalarca kez okuyabilirim - insan zihnini düşündürürken dinlendiren de bir anlatımı var. Şiir kitabı diye düşünenleri yanıltabilir, anlam yoğunluğu ve felsefenin şiirsel bütünlüğü ile sadece bir şiir kitabı olarak görülmemeli.Felsefi bir derinlik taşıması ve kendine özgü cümle biçimleri ile de herkese hitap etmeyebilir,Beni Aruoba okurları çok daha iyi anlayacaklardır.Her cümlesi binbir anlam içerirken insanı hemen etkisi altına alıyor. “Burada mısın? Ben buradayım Kendimi tarttığım yerde. Ardımda Öfkeli yazgım İtip götürdüğü,Attığı Geçmiş düşünceler.” İyi okumalar .Ol / An Oruç Aruoba
1000Kitap
Ol / AnOruç Aruoba · Metis Yayınları · 20161,229 okunma
“Asıl ihanet,yenilgiyi kabul etmek olacaktı.”
Puan vermedi·188 syf.··
2025 100. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 03 Kasım 2025 08:57
“Hayat böyle bir şeydi işte, bazen en karanlık ve en aydınlık zamanları aynı anda yaşatıyordu. Bir yandan alırken, öbür yandan veriyordu.” “Seven, doğuran, ümit eden, binlerce defa düşüp yeniden ayağa kalkan, Eğilen ancak yenik düşmeyen kadınlara…” Vee 100. Kitabımla birlikte 2025 okuma hedefimi tamamlamış bulunmaktayım kendimi ayrıca tebrik ediyorum %100 okur diyebilirim artık sanırım kendime.Böyle güzel bir esere denk gelmesi de ayrıca anlamlıydı. Kitaba gelince, üç cesur yüreğin-Smita,Gulia,Sarah- yaşam örgüsü adeta… Hikaye, karakterler, kitabın adı o kadar örüntülü ki gerçekten çok anlamlı bir eserdi. Mutlaka okunmasını tavsiye ediyorum. Yazarın anlatımı çok sade ve akıcıydı. Aynı zamanda umut dolu bir eserdi. Keşke her kadın Smita gibi cesur, Gulia kadar kararlı ve Sarah kadar değişime açık olabilseydi… Keşke her kadın kendi olabilme özgürlüğünü tadabilseydi… Mükemmellik, her zaman güçlü olmak, hep mutlu olmak ya da kötü bir talihe boyun eğmek zorunluluk değil ama var olmak bir zorunluluktu! Herşeye rağmenlerinle birlikte kendin olabilmek - kendin kalabilmek - sadece kendince yaşamak bir zorunluluktu onlar için… Kendi girdabından kurtulma cesaretini göstermiş, vazgeçmeyen güçlü kadınlara… “Yarın yeniden işe koyulacağım. Beni bekleyen başka hikayeler, Başka hayatlar, Başka sayfalar var .” #k:205869laet Laetitia Colombani
1000Kitap
Saç ÖrgüsüLaetitia Colombani · Yan Pasaj Yayınevi · 202017,7bin okunma