3 kitap zikrettim yani soranlara bu 3 kitap vasiyetimdir dedim. Biri miftahul cenne isminde meşhur bir eserdir ki bizim tarihimizdeki klasik adı mızraklı İlmihal dir. Bu kitap bizim medeniyetimizde o kadar önem sendeki bu kitaba Vakıf olmayana bu kitaptan mezun olmayana kız bile vermezlerdi yani evlenmesine müsaade edilmezdi buradan iman ibadetler ve ahlak noktasında askeri bilgileri edinmek mümkündü. ikincisi Molla Cami Hazretleri tarafından yazılan şevahid ün nübüvve isminde eserdir. Burada ilimden ziyade Aşk esastır Sevgi öğretilir. Abdülhakim Arvasi hazretleri, "bu kitabı okuyan Resulullah'a aşık olur demiştir. Üçüncüsü meşhur Alim İmam Gazali hazretleri tarafından yazılmış olan Kıyamet ve Ahiret isimli eserdir ahlak anlatırken ısrarla vurguladığı üzere, bir insanda ahiret endişesi olduğu zaman onun güzel, akıllı, ahlaklı ve yararlı bir insan olması mümkün ve anlamlıdır. Yoksa mavi bulutlar arasında gelen, barış elçisi gibi pembe sözler söyleyen birinin pek de bir değeri yoktur.