Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hale Betül Çevik

Hale Betül Çevik
@halebetulcevik
Yüksek Lisans
Kırıkkale-İzmir
izmir, 24 Şubat 1998
10 okur puanı
Mart 2023 tarihinde katıldı
Sabitlenmiş gönderi
Yıldızlara bakıyorsun sevgili Yıldız’ım; keşke gök olsam da, sana binlerce gözle baksam.
Sayfa 143
Reklam
544 syf.
·
Puan vermedi
·
212 günde okudu
Eski Toplum - Cilt 1
Eski Toplum - Cilt 1Lewis Henry Morgan
8.8/10 · 43 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İtalyanca tamı tamına onu kullanan insanların düşündüğü şeydir. Tarihçi için insanın bakışı en son bakıştır. Tanrı'nın İtalyanca hakkında ne düşündüğü, tarihçinin sormaması gereken, yanıtlayamayacağını bildiği bir sorudur.
Sayfa 99 - Vico'nun tarih felsefesiyle ilgili
İnsan kendini aşan hakikati keşfetmek arzusu duyar. Bu arzuyu tatmin edebilecek hiçbir felsefi doktrin yoktur.
Reklam
Hakiki akıl inandığımız şeyleri anlamamızı sağlar, iman anlamadağımız şeylere inanmamız için gereklidir.
Burada yazdıklarımın çoğu çıkmaz sokaklarda toplanır.
Gelenek, bu yüzden “bugünde yaşayan geçmiş”tir.
Bir tohumdan çiçek nasıl çıkarsa, şimdiki zaman geçmişten o şekilde gelir.
İlk Hristiyan düşüncesinde henüz hoş görülen tözler bile Eskiçağ düşünürlerinin tasarladığı tözler gibi gerçekten töz değildir. İnsan ruhuna hala töz denir ama artık o, Tanrı'nın belli bir zamanda yarattığı bir töz olarak tasarlanır ve sürekli varoluşu için Tanrı'ya bağımlıdır. Yavaş yavaş, Hristiyanlığın mayası tuttukça, bu yarı tözler bile yok olmuştur.
Sayfa 80
Reklam
Thukydides tarihsel düşüncede Herodotos'un izleyicisi değil, Herodotos'un tarihsel düşüncesinin tarih dışı güdülerle kuşatılıp boğulduğu adamdır.
Sayfa 61
Roma "öncesiz-sonrasız kent" diye betimlenir. Roma'ya niye böyle denir? Çünkü halk da Roma'yı Livius'un düşündüğü gibi düşünür: Tarihsel olmayan bir biçimde ve tözsel olarak.
Sayfa 76
Herodotos tarihin babası olabilir ama Thukydides psikolojik tarihin babasıdır.
Ama belli bir tarih bir kuşağın otobiyografisiyse, o kuşak geçip gidince yeniden yazılamaz, çünkü dayandığı kanıt yok olmuş olacaktır. Bir çağdaşın o kanıta dayandırdığı yapıt hiçbir zaman düzeltilemez ya da eleştirilemez ve hiçbir zaman daha geniş bir bütün içinde eritilemez, çünkü o bir sanat yapıtı gibidir, bir heykelin ya da bir şiirin biricikliğini ve tekliğini taşıyan bir şeydir. Thukydides'in yaptığı bir ktema es aiei'dir (kalıcı mülk). Herodotos'unki ise şanlı işleri, sırf o işleri yapan kuşak ölüp gittiği ve iş bir daha hiç yapılamayacağı için, zamanın unutuşundan kurtarmak üzere yazılmıştır.
Hemen hemen denebilir ki, eski Yunanistan’da sanatçıların ve filozofların olduğu anlamda tarihçi yoktu; ömürlerini tarih incelemesine adamış insanlar yoktu; tarihçi yalnızca kuşağının otobiyografıydı ve otobiyograflık bir meslek değildi.
Sayfa 58
117 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.