Tolstoy" O'nu hissettiğim ve O'nu aradığım zaman yaşıyordum. Öyleyse, o vardır. O onsuz yaşanmayan şeydir. Allah'ı bilmek ve yaşamak, bir ve aynı şeydir. Allah yaşamdır. Allah'ı arayarak yaşadığım takdirde, yaşam Allah'sız olmaz."demiştir. Bu tasvir bile kesinlikle büyüleyici.. bir Müslüman olarak kitabı okuduğumda etkilendiğimi söylemeliyim. Tolstoy bu kitapta kendi içinde bir boşluk hissediyor ve tatmin olabilmek için dinler arasında bir kıyaslama yapıyor hristiyanlık ona yeterli gelmeyince İslama yöneliyor gerçekten etkileyici...