Bay Hay'ın Araplar için kullandığı sözleri kendisine aittir ve olduğu gibi veriyoruz; "Kürtler ve Araplar birbirlerini hiç sevmezler. Araplar, temel olarak dönek yaradılışlıdırlar, bazen enerjik, bazen tembel, tutarsız ve güvenilmezdirler. Ancak son derece neşeli, konuşkan ve esprilidirler. Temizlik ve ahlaki konularda hayvanlardan biraz daha iyiler. Tutarlı, çalışkan ve dürüst olan Kürtler, onları ikinci sınıf varlık, geveze maymun veya pis ve istenmediği yere yüzsüzce gidebilen utanmaz bir "sansculotte"(donsuz) olarak görüyorlar. Gerçi bu sıfatlar sıradan Araplar için kullanılıyor. Bir Arap şeyhi, aile büyüklerine duyulan saygıdan ötürü, (Kürtler arasında) en üst düzeyde saygı ile karşılanır. Örneğin, henüz genç olan, hiçbir yeteneği ve özelliği olmayan "Tay" (Arap) aşiretinin şefi Şeyh Hanaş'a, "Dizai" (Kürt) aşiretinin en büyük şefine gösterilenden daha fazla itibar gösterilir. Her Kürt ağası Arap soyuyla övünür, kendi ailesi ile, Peygamber veya onun akrabaları arasında bağ kurmaya çalışır.