9/10
·216 syf.··
Beğendi
·
2025 25. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 27 Ekim 2025 16:23
“ Sanırım birbirini seven insanlar vedalaşmadan ayrılıyorlar. Mecburen gitmeleri gereken bir yer var. Eğer vedalaşırlarsa gidemezler. “ Kimler Sever: Acısını mizaha gömmeye çalışan bir kız çocuğunun elinden tutmak isteyenler Kimler Sevmez: Dönem edebiyatında ciddiyet arayanlar Mihrap, Sinem Sal ‘ın Bizim Zamanımız eserinden tanıdığımız o Mihrap. Ama bu bir devam kitabı değil, aksine bir ‘Öncesi Kitabı’ gibi. 20 yıl geriye gidip Mihrap’ın çocukluğuna şahit oluyoruz. 12 Eylül döneminde babasını kaybeden Mihrap, kırk gün içinde darbeyi kaldırabilirse babasının da geri geleceğine inanıyor. Ne kadar iç burkan ama bir o kadar da saf bir umut Yazarın kederi mizahla harmanlayışına, karakterlerini bu kadar gerçek hissettirişine hayranım. Bir çocuğun yas sürecini, çok sevdiği babasını kaybetmeyi kabullenemeyişini, bunun için çabasını çok güzel işlemişti. Bizim Zamanımız’da Mihrap’ın babası Selami için çok olumlu düşünmüyordum ama burada kızına olan sevgisini görünce kalbim yumuşadı resmen, hepsine kocaman sarılmak istedim Ne mutlu ki hep yazsın kalemi hiç susmasın isteyeceğim yazarlar var
MihrapSinem Sal · Karakarga Yayınevi · 2024698 okunma
For Narnia and For Aslan (spoilersız)
10/10
·924 syf.··
Beğendi
·
2026 1. kitabı
Öncelikle zaten Narnia’dan bahsediyoruz kötü olma gibi bir ihtilamali yok. Bunun nasıl birinin yazmış olması gerçekten muazzam! Anlatmaya bile gerek yok gidin ve okuyun! Bu seriye yani Narniaya veda etmek her ne kadar ruhumda bir burukluk bıraksada, her yönüyle en sevdiğim seri olur kendisi. Ruhumun buna ihtiyacı vardı ve C.S Lewis bunu yazmasaydı şuan olduğum kişi olacağımı sanmıyorum. Hayatımın en büyük dönüm noktası bu seri. Ve okuduğunuz zaman pek çok şeyi farkedeceğinize eminim. Ayrıca ruhunuz yoğun bir huzurda bulacaktır. Çünkü benimki fazlasıyla bu huzuru buldu. Kitabın genel konusu Narnia isiminde bir ülke etrafında şekilleniyor. İlk kitap Narnia’nın kuruluşundan başlıyor ve diğer kitaplarda da narniadan devam ediliyor. Okuduğumuz karakterlerin bir çoğunu daha sonraki kitaplarda da görüyor olsakta temelde her kitabın ana karakteri farklı. Mesela beşinci kitapta gördüğümüz Eustace’ı daha sonra tekrar altı ve yedinci kitaplarda görüyoruz. Neyse genel olarak karakterlerin hepsi birbirinden çok farklı ve bir o kadarda harika karakterler. Heyecanınız kaçmaması açısından tüm kitapların tek tek konularından bahsetmeyeceğim. Genel olarak kitaplar hakkındaki fikrimi anlatmak istiyorum. Narnia benim için gerçek bir yuvadan farksız ve karakterlerde ailemmiş gibi hissettiriyor o yüzden belki bazı zamanlarda fazlasıyla abartabilirim, ama abartılması lazım ve kimse yeteri kadar abartmıyor. Konusu olsun karakterler olsun gerçekten eşsiz. Sevdiğim yönleri: 1-yazım dili; C.S Lewis’in yazım dili gerçekten çok hoştu ama tamamen üst seviye bir anlatı beklemenizi istemem. Üst seviyeden kastım her ağacı bile bir sayfa betimlemiyor. Onun yerine bir peri masalı anlatırmışçasına yazılmış. Bir şöminenin başında oturmuş sizden çok daha yaşlı ve Bilge birinden özel bir hikaye
Narnia GünlükleriC. S. Lewis · Xlibris Doğan Yayınları · 2024359 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
bayıldımmmmm
Puan vermedi·304 syf.··
2026 31. kitabı
Yarıda bitmesini hiç istemediğim bir kitaptı. Küçük bir çocuğum olmasına rağmen ilk fırsatta elime alıp 3 günde bitirdim. Okurken bazen çok mutlu oldum, bazen hüzünlendim, bazen gözyaşlarıma hâkim olamadım, bazen de Günnur'a çok kızdım. Çok saf, temiz ve yüreğe dokunan bir aşk hikâyesiydi. Şeyma ablanın kalemine zaten hayranım; yine beni şaşırtmadı.
Asi ve MaviŞeyma Demir · Dokuz Yayınları · 2019598 okunma
Puan vermedi·432 syf.··
2026 9. kitabı
·
31 saatte okudu
·
Okunma: 22 Haziran 2026 18:46
Stoacının Günlüğü Stoa felsefesini yalın bir dille açıklayan güzel bir eser. Ünlü stoacı düşünürlerin metinlerinden alıntılar yaparak her gün için bir felsefik düşünce sunulmuş. Kendi içinde üç bölüme ayrılan kitap, insanı okudukça, her sayfada farklı bir konu üzerine düşünmeye yönlendiriyor. Anı yaşamak, sade yaşamak, mutlu yaşamak için ne gibi değişiklikler yapılabileceğine dair çok güzel fikirler sunuyor. Uzun soluklu, okuduktan sonra üzerine düşünüldüğünde gözümüzden kaçan birçok şeyi yakalayabileceğimiz bir kitap. Stoizm felsefesine her zaman hayranım , ve herkese öneriyorum ...
Stoacının GünlüğüRyan Holiday · Pegasus Yayınları · 20211,653 okunma
Puan vermedi·64 syf.··
2026 90. kitabı
#KübranınKitabı Merhaba kitap dostlarım Bugün sizlere yine severek okuduğum bir kitapla geldim. Emine Işınsu’nun kalemine zaten hayranım ama bu kitapla birlikte bir kez daha neden bu kadar sevdiğimi anlamış oldum. Her kitabında olduğu gibi yine beni içine çeken, hem düşündüren hem de keyifle okutan bir eserdi. Tarihi sade ve akıcı bir dille anlatması kitabı çok daha özel kılmış. Kısa olmasına rağmen dolu dolu bir okuma sundu. Sayfalar ilerledikçe hem öğrendim hem de büyük bir keyif aldım. Bilge Kültür Sanat benim en sevdiğim yayınevlerinden biri. Şimdiye kadar yayınevinden okuduğum birçok kitap harikaydı ve bu kitap da beni yanıltmadı. Emine Işınsu’nun kalemine bir kez daha hayran kaldım ve kalan tüm kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum. Benim için çok güzel bir okuma oldu. İyi ki okudum diyorum ve özellikle genç okurlara gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum. Siz Emine Işınsu’nun kitaplarından okudunuz mu? Ya da Bilge Kültür Sanat’tan en sevdiğiniz kitap hangisi?
Ne Mutlu Türküm DiyeneEmine Işınsu · Bilge Kültür Sanat · 201762 okunma
İntikam soğuk yenen yemektir...
10/10
·416 syf.··
Beğendi
·
2026 23. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2026 11:49
Spoiler sayilmaz kitabın konusu zaten beli :) Bir kitapta birinin başladığı işi bitirmesini her zaman çok severim ve bu kitap da bitiş çizgisine muhteşem bir şekilde ulaştı! O Başladı, en iyi arkadaş olduklarını iddia eden, birbirinden boş, kıskanç ve sevimsiz dört kadının özel bir bekârlığa veda partisine davet edilmesini konu alıyor. Bu rüya gibi bekârlığa veda partisi, 10 yıldır görmedikleri ve okul yıllarını cehenneme çevirdikleri Poppy Greer'a aitti. Poppy'yi hiç sevmemişlerdi; hatta onu sürekli rahatsız etmiş, zorbalık yapmışlardı. Ama insanlar değişebilir, değil mi? Hayır. Zamanla sadece daha iyi rol yapmayı öğrenirler... Konuya dönersek; bu boş beleş dört kadın, özel bir adada düzenlenen her şey dâhil bekârlığa veda partisi davetini daha çok bir tatil fırsatı olarak görürürler. “Eski arkadaşlar olarak biraz eğleniriz” kafasıyla, fazla düşünmeden daveti kabul ediyorlar. Yol boyunca içlerinde az da olsa korku ve şüphe taşısalar da sonunda adaya ulaşıp Poppy ile yeniden bir araya geliyorlar... Kitap boyunca bu dört kadını — Annabel, Chloe, Tanya ve Esther'i — kendi bakış açılarından anlatılan bölümler sayesinde yakından tanıyoruz. Ve söylemeliyim ki, her biri bir birinden daha sevimsiz, daha itici ve daha basit. Bunun yanında, Poppy'nin geçmişte yaşadıkları olaylara dair düşüncelerini de yazdığı günlüklerden öğreniyoruz. Eğer kötü kız hikâyelerinden hoşlanıyorsanız, bu kitap bu konuyu bambaşka bir seviyeye taşıdığından emin olabilirsiniz! Kitap boyunca sürprizler, gerilim ve sürekli artan bir tedirginlik hissi eksik olmuyor. Okuyucu arkadaşlarımın büyük çoğunluğunun keyif alacağını düşündüğüm, oldukça eğlenceli ve sürükleyici bir okuma oldu. Not intikam için bu kadar sabırla bekleyebilen insanlara hayranim...
O BaşlattıSian Gilbert · Artemis · 2024167 okunma