"Çok faal ve işgüzar görünen insanlardan daima bir parça şüphe ediyorum... Keza
görünüşü gösterişi çok mükemmel olan müesseselere de pek emniyetim yoktur."
"...sonra annesi, bir ormanın karanlığında hangi ağacın arkasına
saklandığını belli etmeden, maymuna benzer bir gölgenin üfürdüğü borazan
biçiminde bir sazın geniş ağzından çıkan yeşil, turuncu, daha sonra
kıpkırmızı alevden bir sesle..."
Ahlaklı kimse, şeytana uyduğunu anlar
anlamaz, direnen ve kendini kurtaran kimsedir. Bir yandan günah işleyen, öte yandan pişmanlık duyduğu zaman ahlaksal kurallar ortaya koyan bir kimse işi kolayından alıyor demektir.
Evrende bedelsiz hiçbir şey yoktur. Olumsuz düşüncelerin birikiminin
yarattığı çöplüğün bedelini fiziksel, zihinsel ve duygusal rahatsızlıklar
yaşayarak ödüyoruz.