Ebû Hureyre’den rivâyetle Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: Allah - azze ve celle - “ Ey âdemoğlu! Ben hastalandım, beni niçin ziyaret etmedin? Diye sormuş. Bunun üzerine ademoğlu “ Ey Rabbim! Sen âlemlerin rabbisin, seni nasıl ziyaret edeyim? “
“ Falan kulumun hasta olduğunu bildiğin halde niçin onu ziyaret etmedin? Onun yanında beni bulacaktın. Falan kulum senden kendisini doyurmanı istedi, sen onu doyurmadın. Doyursaydın benim nezdimde bulacaktın. Falan kulum senden kendisini suvarmanı istedi. Ona su vermiş olsaydın benim huzurumda bulacaktın. “
Benim için “insanlar alemi” denen yer, her şeye karşın korkunç bir yerdi. Kesinlikle, her şeyin tek bir hamleyle neticelendiği sevimli bir yer değildi.