Bir önceki kitabına yazdığım yorumlar burda da geçerli. Stefan'ın o karanlık yapısını görüyorum sanki bu kitaplarında. İki kitabından birinin baş karakterinin adı R. İdi. Yalnız ve soyutlanmış yaşamında nadir arkadaşlarından biri olan ve sık mektuplaştığı arkadaşının adı Rollan'dı. Öyle düşünüyorum ki o karanlık ruhunun nazik bir davranış göstergesi olarak arkadaşının adını vermiş karakterine. Tabii bu benim tahminim. Belki de Stefan'ı öyle görmek istediğim için bu tahmini yaptım bilmiyorum. Tavsiye ediyorum :)
Hayatını araştırdım Stefan Zweig'ın ve çok etkilendim. Elimde iki kitabı vardı, ikisini de büyük etkiyle okudum ve büyülendim diyebilirim. Sanırım kendi iç dünyamın karanlık köşesine Stefan Zweig'ın anlatım tarzı, kullandığı cümleleri, yaşamı ile yoklama fırsatı buldum. Bu nedenle benim için önemli yere sahip diye düşünüyorum.