10/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2025 5. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2025 19:46
Merhabalaaar :) Uzun bir aradan sonra düzenli okumaya geri döndüğüm için mutluyum. Bazen hepimize oluyordur bu 'Reading Slump' dedikleri. Bende bi 2 3 yıldır bir türlü kıramadım bu okuyamama sürecimi ama şuan daha iyiye gidiyorum diyebilirim. 'Böyle Buyurdu Zerdüşt' kitabından sonra kitap okuma isteğim %0 dı diyebilirim ama neyseki Birhan Keskin imdadıma yetişti ve tesadüfen kitaplarını okumaya başladım(pdf olarak maalesef). Ve daha önce neden okumadım diye de pişman olmadım değil yani.. Sevgili Birhan, Değerli Sosyolog ve Canım Kadınn, kalemine düşüncelerine aşık olmamak elde değil. Ben toplumu görüp toplumu konuşan ve bundan korkmayan yazarları/şairleri/gazetecileri... çok severim. Keskin de bunlardan biri oldu. Keskin'in ilk Ba (2006 Altın Portakal Şiir Ödülü'nü Ba adlı yapıtıyla aldı) kitabını okudum ve kitabı beğendim ama inceleme yazacak kadar bir şeyler bulamadım(bu benim kabiliyetsizliğim tabii ki) daha sonra bu kitabını okudum. Kitaptaki hemen hemen tüm şiirleri ve hikayeleri çok beğendim ama en çok etkilendiğim Keskin ile Aslı Serin'in yazmış olduğu " anitsayac.com " başlıklı şiir oldu. Bilen bilir ben bu uygulamayı kullanmaya başladığımdan beri profilimde anıtsayaçın adresi var. Öldürülen hiç bir kadını unutmamak ve buna alışmamak için profilimde yer alıyor ve sık sık da bakıyorum. Neredeyse her gün bir kadına kıyan, şiddet gösteren, tecavüz taciz eden bir coğrafyada Birhan Keskin bu şiirle kadına yüklenen toplumsal rollere, kadın bedeninin bir nesne olmanın ötesine gidemediği reklamlara, “çocuk gelinlere” kısaca kadınların yaralarına dokunan pek çok şeye gönderme yapıyor: “Giydiğimiz etek boyuna, doğuracağımız çocuğa karar verenler kim Küçücük kızlar dedesi yaşındaki adamlarla neden Ütü reklamında bir kadın çıplak Otomobil fuarında
Fakir KeneBirhan Keskin · Metis Yayıncılık · 20245bin okunma
FEMİNİZM HERKES İÇİN <Mİ>DİR[?].
Puan vermedi·146 syf.··
2023 116. kitabı
Evvet okur yazar insanlar. FEMİNİZM HERKES İÇİNDİR kitabından bahsedelim isterseniz:) Kitap içinde birçok bilgi barındırıyor feminizmle alakalı. Dolu dolu sayfalardı, okuyun, okutturun! Feminizm hakkında bir şeylere değinmek istiyorum incelememde, çünkü istediğimi yazabilirim, çünkü benim incelemem:D Bir errrkek olarak feministlere sesleniyorum: Eyy Feministler! Savunduğunuz ideoloji hoşgörü dini değil(ne)! Pardonn karıştırdım, malum şu sıralar her yerde bununla karşılaşıyorum da… -Savunduğunuz ideoloji kadınları üstünleştirmek ve bizi ikinci plana atmak değil miii?????? Karşımdaki kadın da bana şu cevabı veriyor: -Değil kardeşim değil, geç otur şuraya da sana feminizm nedir anlatayım(kitaptaki kadar açıklayıcı olmasa da) 1- Feminizm iki cinsin eşitliğini, birbirinden üstün özellikleriyle haznede eşitlemeyi savunur:) Savunduğu şey bu olmalı yani şu an feministlerin ne yaptığı, neyi savunduğunu bilmediğim için(içine s|çtılar çünkü:)) ona göre bir şey söyleyemeyeceğim. 2- Biz kadınlar herrr devirde ve herrr dönemde aşağılanmış cinsleriz, her yaptığımız karşı cinse batar, başarımız gözlerini oyar, ve hareketlerimiz tahrik eder. Açık dahi giyinemeyiz(hala öyle). Ve bu durumdan kurtulmak, daha konforlu bir yaşam sürmek için bunu savunuyoruz. 3- Biz de insanız(gayet makul bir cevap) 4- Bu konu hakkında bir sürü yazılmış kitap var. Baktığımızda hepsi kadınları aşağılar, hepsi hemde! Gerçek hayattan alınmamış ama esinlenilmiş birçok eser var. Adam içer kadını döver, itaat bekler, öldürür, boşanmaya izin vermez... Bunlar can sıkıcı klasik olaylar olmaya başladı. 5- Kadın cinayetleri, artık önemsenmiyor, umursanmıyor, örtbas bile ediliyor! Oysa o kadar çok ki, her yıl şiddet yüzünden ölen kadınlar o kadar çok ki! VE DAHA SAYMADIĞIM NELER NELER VAR ALİ! Buraya hepimizin
Feminizm Herkes İçindirBell Hooks · Bgst Yayınları · 20121,288 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Feminizm Herkes İçindir
Puan vermedi·146 syf.··
2023 17. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2023 22:40
öncelikle feminizm ne değildir:lezbiyen kadın toplulukları değildir, erkekleri öldürmek isteyen topluluk değildir,kadını yücelten topluluk değildir. feminizm nedir:Her canlının yaş olmaksızın cinsiyeti üzerinden ve toplum tarafından ezileninin yanında olan daima eşitliği savunan topluluktur. *yazık ki sadece medyada duyduğumuz ile feminizmi savunan insanlar erkeklere ölüm diyebilicek kadar eşitliği nefret ile değişmişlerdir. *günümüzde olan feminizm, feminizm değildir. ERKEKLER İÇİN FEMİNİZM bu hikayede en çok yanan kesinlikle erkeklerdir,feminizm amacı mağdur insanları ortadan kaldırmaktır ama her atılan adım erkekleri düşünmeden atılıyor. Ben hiçbir kanalda masum olarak öldürülen katledilen erkek görmedim, sayı verelim TUİK:2019'da 629 erkek,2018'de 942 erkek öldürüldü neden haber yapılmadı? Feminizm neden ses çıkarmadı ? ben feminizm savunuyor isem bu benim savunduğum ideoloji olamaz çünkü yapılan iki yüzlülüktür. günümüzde erkek olmakta çok zordur.. * yapılan bir haberde hamile kalmış ve tecavüz edilidiği iddiası ile bir erkek çocuğunu katlettiler yapmadım desede kıza inanildı sosyal duyar burada kullanıldı,Feminizm neden katledilen çocuk için yeri oynatmadı neden yerinden kalKmadı? bu feminizm değildir. ÇOCUKLAR İÇİN FEMİNİZM: Feminizm şiddetsiz ve özgür bir dünya diler Dünya Sağlık Örgütü’nün 2020 yılında paylaştığı rapora göre, 2-17 yaşları arasındaki 1 milyara yakın çocuk 2019 yılında fiziksel, cinsel ya da duygusal şiddete maruz bırakıldı. World Vision’ın verilerine göre ise, her yıl dünyada 1 milyar 700 milyon çocuğun istismara uğradığı rapor ediliyor. cinsel ve fiziksel şiddetin yaşandığı aşikar şuan eskisi kadar susmuyoruz bir çocuğun çıkmayan sesi ol diyerek birçok yerde bağırıyoruz artarak devam etmesi
1000Kitap
Feminizm Herkes İçindirBell Hooks · Bgst Yayınları · 20121,288 okunma
10/10
·112 syf.··
2023 66. kitabı
·
8 saatte okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2023 01:46
En büyük utancımız olan anitsayac.com bırakmak istiyorum buraya!.. Her gün gazetelerde, televizyonlarda, çevremizde belki oturduğumuz apartmanda gördüğümüz, duyduğumuz ( ama inatla gözümüzü, kulağımızı kapattığımız) binlerce kadından sadece bir tanesi Leyla. Kanım donarak, ellerim titreyerek, gözümdeki yaş hiç kurumadan, boğazımdaki nefret yumrusuyla okudum Leyla'nın hikayesini.. Bir kadının ta çocukluktan başlayan acıları, iç ve dış dünyasındaki acıları. Bekarken yada evliyken bir derdiniz olduğunda sığınacak bir limanınız yoksa eğer hayata 1/0 yenik başlıyorsunuz zaten!. Evladın cinsiyeti olmaz lakin özellikle kız çocuklarınızın yanında olun nolur!. Gözünün içine bakın, anlayın yaşadıklarını. Başına bir şey geldiği zaman bilsinki arkasında ailesi var. İki kız annesiyim, o yüzden iliklerime kadar hissederek okudum kitabı. Büyük kızımın gelin almasında evin anahtarını ve yol parası yapacak kadar parayı avucuna koyup dedim ki; yuvanda her daim mutlu huzurlu ol ve sakın unutma, senin esas yuvan burası!.. Gelinlikle verdim kefenle alırım lafını silin aklınızdan nolur!. Evlattan ötesi yok... Özellikle anne ve babalara şiddetle tavsiye ediyorum, okuyun...
Edebiyat
AntabusSeray Şahiner · Can Yayınları · 20145,3bin okunma
Dünyanın kendilerine can borcu olduğu kadınlara...
8/10
·112 syf.·
2022 165. kitabı
-İstanbul Sözleşmesi yaşatır, yaşatacak. . "Önceleri utanırdım. “El âleme rezil oluyoruz” diye. Asıl el âlem bana rezil oluyor...Görüp de görmeyerek. Madem beni yok sayıyorsunuz, ben de sizi yok sayıyorum..." . Bu ülkede kadın oldunuz mu siz hiç? Eteğinizin boyundan namusunuz, gülümsemenizden aranmışlığınız belirlendi mi hiç? Gece, karanlığını sokağa salınca dünya size dört bucak kaçılacak yer haline geldi mi? Gelinliğinizin üstüne bekaretinizi temsil eden kurdele bağlandı mı veya? Abileriniz, erkekleriniz daha çok sevildi de erkeklikleri için düğünler yapıldı mı? Yapıldı. Siz bu dünyada kadın olmakla barışabildiniz mi? Kadınlığı da geçin. İnsan olabildiniz mi? Özgürlüğün ipini ellerinize alıp insanca yaşayabiliyorum ben, diyebildiniz mi? Sanmam. İnsanoğlu kötüydü, bunca zaman insanlıktan nasibini alamadı hala çünkü. Bu ülkenin belki de en büyük sorunu kadını, çocuğu, hayvanı koruyamayıp bir de bu hatasını kabul etmemek oldu. Her gün telefonlarımıza yeni bir bildirim geliyor; bir kadın daha öldürüldü... Şok, şok, şok! "BİR KADIN DAHA CİNAYETE KURBAN GİTTİ, BİR KADINA DAHA TECAVÜZ EDİLDİ.." Ve bunların daha nicesi... Çok iyi bildiğinizi biliyorum. Öldürdüler, yok ettiler. Tüm hayallerini, umutlarını çaldılar bu ülkede kadınların. Yepyeni isimler eklenmeye devam etti listeye. Bergenler vardı, yanına Özgecanlar, Pınarlar, Aleynalar, Şuleler...ve daha niceleri eklendi. Bitmedi. Her yer suç mahalli oldu bu ülkede. Polisin naylon şeridiyle tüm Türkiye haritasını çevirsek yetmezdi, yetmiyor. Ben artık her anitsayac.com 'a girdiğimde yeni bir kadın ismi görmek istemiyorum listede. Ben artık sosyal medyada kadınların fotoğraflarını siyah-beyaz haliyle paylaşıp çok yazık oldu, demek istemiyorum. Faillerinin bir iki sene içeride yatıp çıkmasını, onlarla aynı havayı solumak
Edebiyat
AntabusSeray Şahiner · Can Yayınları · 20145,3bin okunma
puan;10/8
8/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2022 58. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 18 Mayıs 2022 20:46
Bu kitabı okumamı sağlayan ve gözyaşı sebebim olan Nida teşekkür ederim ve kitaba geçelim. Kitap ;içerisinde mektup,hikaye,şiir birçok tarz bulunmakta, kitap anlaşılır ,üslup ise sade. Şiirde bir anda ;şiirden ,hikayeye hikayeden ,anıya ordan ,mektuba geçiyor. bir anda ;ingilizceye geçmesi ,toplumsal olayı yansıtması,kendi hayatını anlatması ile tekdüzelikten çıkmış bir kitap. En çok etkilendiğim ;kadınlara ,söyleyen kimdi ve nedendi gerçekten bunun cevabını bilen var mı? Öldürülme sebebimiz neden?,taciz ediliyoruz neden?,çocuk doğurmalısın diyen kimdi?,etek boyumuza karışan kimdi?,namus bekçimizi kimdi ? EVET KİMDİ BUNLAR? VE NEDENDİ? 11 şubat 2015 özgecan aslana yapılan yazı ile ben sonlandıracağım incelememi; Biz bu şiiri yazarken, Özgecan henüz katledilmemişti. sitesine ve son yıllarda hızla artan erkek şiddetine dikkat çekmek amaçlı böy­le bir işe girişmiştik. Son bölüm Özgecan'ın vahşice katledilmesinden sonra yazıldı. Ve anladık ki artık bu şiire devam etmek başka türlü bir acizliğe dö­necekti. Çünkü yaklaşık iki ay süren bu şiir çalışmasında hemen her gün bir kadın cinayetine tanık olduk. Çok üzgünüz ama yasta değiliz. Hiçbir devlet "büyüğünden" ve hiçbir saraydan adalet beklemiyoruz. "Kadınlar savaşçıdır" diyen Didem Madak'ı selamlayarak, içimizdeki yerlileri dürtüyoruz. Biliyo­ruz ki kadın cinayetleri politiktir. Ama unutmasınlar ki meydanlar, sokaklar bizimdir. anitsayac.com Birgün kadınların ağlamak yerine güldüğü günlere başka bir kitapta görüşmek üzere(:
1000Kitap
Fakir KeneBirhan Keskin · Metis Yayıncılık · 20245bin okunma