Eğer aşıksan ve sevdiğin kişiden telefon bekliyorsan, belki bütün akşam boyunca onun aramadığını işitirsin. Her an farkına vardığın şey telefonun çalmadığıdır.
Oysa Sartre insan özgürlüğünü bir lanet gibi görüyor ve bizzat böyle yaşıyor du. 'insan özgürlüğe mahkumdur.' diye yazmıştı. Mahkumdur, çünkü kendi kendini yaratmış değildir ama yine de özgürdür. Çünkü bir kez dünyaya atıldıktan sonra, yaptığı her şeyden sorumludur.
Bastırılmış düşünce ve dürtülerimiz de kesinlikle geri dönmek ister. Bilinçdışından çıkmaya çalışan bastırılmış düşüncelerin kesintisiz baskısı altında yaşıyoruz. Bu yüzden de hep aslın da 'öyle kastetmediğimiz' şeyler söylüyor ya da yapıyoruz. Bilinç
dışı biraz da bu şekilde yönetebiliyor duygu ve davranışlarımızı."