Merhabalar öncelikle,
Kitap, Aydın Nazilli'nin Kuyucak köyünde yaşayan Yusuf'un anne ve babasının öldürülmesiyle başlıyor. İçlerinde Kaymakam Salahattin beyin de bulunduğu bir grup, cinayetin işlendiği eve olayı çözümlemek niyetiyle gidiyor. Evin içinde hepsini dumura uğratan bir sürpriz- Yusuf- karşılarına çıkıyor. Bu metanetli ve garip tabiatlı çocuğa üzülen Kaymakam Yusuf'u evlat olarak yanına alıyor. Ve böylece Yusuf'un yeni hayatı başlamış oluyor. Kitap boyunca Yusuf'un yeni hayatına adapte olamaması ve hayattaki varoluş amacını bir türlü bulamayışıyla yaşadığı bunalımlar anlatılıyor. Yer yer Yusuf'a üzüldüğüm yer yer ise çok sinirlendiğim oldu. Verdiği kararlarla, yaşının ve cehaletinin verdiği körlük ile kendinin ve sevdiği insanların zarar görmesine neden oldu. Bazı bazı, tamam artık mutlu olacak artık bir baltaya sap olup bu boşluk hissini yenmeyi başaracak, dedim ama yok olmadı... Aşkta da kumarda da yüzü gülmedi(kendi suçu çok bu konuda)...
Genel itibariyle güzel bir kitap. Kafamda ucu açık kalan birkaç yer var sadece.