Acını yaşa, öfkeni yaşa. Ve seyret.
Kendini sakın bastırma.
Öyle suyun üstünde akan yaprağa bakar gibi bak, seyret.
Uzanıp onu almaya kalkışma.
Kendini suçlama. Olacak olandan kaçamazsın.
O yüzden hiç bastırma kendini, baskılama.
Çünkü insan bastırdığı duygunun esiri olur.
Cahit Zarifoğlu