"Benim çocukluğumun belli başlı imtiyazı hürriyetti.Bu kelimeyi bugün sadece siyasi manasında kullanıyoruz.Ne yazık!Onu politikaya mahsus bir şey addedenler korkarım ki,hiçbir zaman manasını anlamayacaklardır...
Evvela, burası zannımca en mühimdir, onu bana hiç kimse vermedi, birdenbire kendi içimde buldum.O bana hiçbir şeye sahip olmadan,hiçbir şeye aldırmadan yaşamayı öğretti.Lüzumsuz hiçbir şeyin peşinde koşmadım.Hiçbir ihtirasın peşinde beyhude yere emek sarf etmedim...
Bana, etrafımdaki yarışı en geri sıralardan,seyretmek imkanını verdi.İnsan işlerine uzaktan bakmayı oradan öğrendim."
"Güzelliğin nesnelerde değil, kişilerin içinde olduğunu keşfetmişti. Güzellik yitip gittiğinde de, nesneler mat, sönük, inanılmayacak kadar sıradan oluyorlardı."