“Allahümme salli alâ seyyidinâ Muhammed"
10/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2026 61. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 18:06
Kalplere şifa, ruhlara deva bir yolculuğun sonuna geldim... Delâilü’l-Hayrât’ın hatmini tamamlamanın huzurunu yaşıyorum. Okudukça ruhumun zenginleştiğini, içimdeki dinginliğin arttığını hissettim. Kelimelere dökmek, tarif etmek o kadar zor ki... Sadece yaşanması gereken bir maneviyat. Düzenli bir şekilde okunmasını herkese kalpten tavsiye ederim. Rabbim kabul eylesin…
Delailü'l Hayrat ve TercümesiSüleyman el-Cezuli · Kitapkalbi Yayıncılık · 2016664 okunma
Puan vermedi·80 syf.··
2026 39. kitabı
Kitabın 10. sayfasında şöyle bir geçiş mevcut; "Denilir ki Hz. Adem ilk yaratıldığında balçık halinde cennette yatıyorken şeytan gelip ruhsuz bedeni bir iki dürtmüş. "Ben doldururum bu boşlukları, " demiş. İnsanı gözüne kestirdiği ilk yer, içindeki boşlukları fark ettiği an olmuş." Kitabın özeti gibi olmuş, en az alıntı yaptığım, fakat her sayfasını buraya geçirmek istediğim bir kitap okudum. İnsan kendi boşluklarını doldurmaya çalışırken, doldurmaya çalıştığı kişilere ekstra dikkat etmeli. Kitaptan son bir alıntı bırakarak, bu kitap okunmalı diyorum. "... Adanmış alimlerin hali tam olarak Hz İsa'nın şu sözünde özetlenmiştir: 'Kötü alim vadinin ağzına oturmuş kaya gibidir. Ne kendisi sudan yararlanır ne suyun geçipte ekin alanlarına varmasına izin verir.' ilim erbabının aldandığı daha türlü türlü zaaflar vardır. Bunların bozdukları onardıklarından çoktur."
İnceleme
Kendini Aldatan İnsanİmam Gazali · Ketebe Yayınevi · 20241,228 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Öğrenmeyi Öğrenmek
10/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2026 6. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 15:43
Eğitim hayatım boyunca belkide hep sorguladığım ama cevabını alamadığım sorulara bu kitapla cevap alabildim. Müfredat içerisine hapsolmuş bizler sistematik bir şekilde sınav çalışma sınav çalışma döngüsünde çalışıp duruyoruz. Başka şansımız da yok doğrusu . Fiziği matematiği iyi yaparsak sınavdan yüksek alırız daha prestijli bir okula hak kazanırız. Amaçlar hep daha iyisine ulaşmak içindi bu bağlamda dersler bizim için hep araç oldu ve amac gözüyle bakmadık. Lise hayatında herkesin sorguladığı bu fizik kuralları nerde işimize yarayacak : sınavda ,cevabı dışında fiziği hayatımızın her yerinde nasıl kullanılacağından bahseden bir öğretmeniniz oldu mu? Benim olmadı. Çünkü öğretmenler de farkli bir sistemin ürünü değil. Öğrenmeyi öğrenmek. İşin özünü kaçırdık senelerce ve kitabı okurken fark ettim ki bazı öğrenciler bu olayı kendi kendine çözmüştü zaten bunun ekmeğini de yiyorlardı tabii. Benim en çok etkilendiğim şey şuydu kitapta : Öğrenme metodlarının hemen hepsini uygulamış hayatımda tıp Fakültesi'ni okurken hepsini tek tek denemiş biri olarak denediğim her metodun da öğrenme dışı sınav ve ezber odaklı olduğunu fark ettirmek oldu. Bir cam fanus içinde farklı köşelerden dışarı bakmaya çalışıp farklı yöntemler denediğimi zannediyordum. Halbuki fanusun dışından kendimizi görmekmiş maharet. İlim öğrenmenin özünü kaçırmışız. Bu konuda tefekkür etmemi sağladı. Ve kendime dahi soramadığım bazı soruları kitap sorup ve cevabını vermişti. Biz gençlere kişisel gelişim adı altında şişirilmiş sloganları kitaplaştırmak yerine gerçekten bizden birinin hayatın içinden gelip aynı sorunlara gerçekçil çözümler sunması ilaç gibi geldi. Öğrenme merakımı tazeledi herkese rahatlıkla önereceğim bir kitap oldu. Kitabın özünden aldıklarımızla İstifade etmek nasip olsun vesselam. Altay Cem Meriç
Öğrenmek
Öğrenmeyi ÖğrenmekAltay Cem Meriç · Tin Yayınları · 20253,647 okunma
Puan vermedi·208 syf.··
2026 7. kitabı
İbrahim Kalın'ı bugüne kadar yalnızca siyasi kimliğiyle tanıyordum. Ancak kitabını okudukça; derin bilgi birikimine sahip, akademik yönü güçlü, ilim ve irfanla yoğrulmuş, sanata ve estetiğe de gönülden bağlı çok kıymetli bir şahsiyet olduğunu fark ettim. Sayfalar ilerledikçe, zihnimin ötesinde gönlüme de hitap eden çok yönlü bir düşünce insanıyla tanışmış oldum. İnsan, ancak kökleriyle bağını koruyup hakikat, güzellik ve iyilik arayışını sürdürdüğünde kendini ve dünyayı doğru anlayabilir. Kitap; Doğu ile Batı arasındaki ilişkiyi, İslam medeniyetinin düşünce mirasını, sanatın ve estetiğin insan ruhundaki yerini ele alırken okuyucuyu tefekküre davet eder. Bilgi kadar hikmetin, akıl kadar gönlün de önemini vurgulayan eser, modern dünyanın meselelerine medeniyet perspektifinden bakmayı önerir. İstifadeli okumalar dilerim.
Gök Kubbenin Altındaİbrahim Kalın · Mecra Kitap · 20221,711 okunma
Mazide Kalan Okumalardan
10/10
·212 syf.··
Beğendi
·
2026 23. kitabı
FAHİM BEY VE BİZ ABDÜLHAK ŞİNASİ HİSAR Abdülhak Şinasi Hisar'ın ilk romanı "Fahim Bey ve Biz", 26 Mayıs - 11 Temmuz 1941 tarihleri arasında Ulus Gazetesi'nde yayımlanmıştır. Muazzam bir eser... Edebi yönü yüksek bir Türk klasiği. Okumadıysanız naçizane tavsiye ederim. Fahim Bey, bende muhabbet hisleri uyandırdı. Ömrüm boyunca unutamayacağım roman karakterleri arasına girdi. Eser, yazarımızın babasının arkadaşı olan Fahim Bey'in ölüm haberi ile başlıyor. Daha sonra yazarın ve Fahim Bey'i tanıyan pek çok insanın onun hakkındaki hislerini ve fikirlerini okuyoruz. Görgülü, bilgili, mütevazı, iyi kalpli Fahim Bey, mali sıkıntılar içinde eşiyle küçük evinde saadet, hülya ve para hayalleri kurar. Abdülhak Şinasi Hisar, hayalleriyle yaşayan, nezaketini hiçbir şartta kaybetmeyen bir insanın dünyasını anlatır. Romanın belirgin bir olay örgüsü yoktur. Fahim Bey'i tek bir kişinin gözünden değil, onu tanıyan insanların hatıraları ve anlatıları aracılığıyla tanırız. Böylece okur, "Gerçek Fahim Bey kim?" sorusunun kesin bir yanıta ulaşamaz. Her insanın hafızasında başka bir Fahim Bey vardır. Bu da romana çok farklı bir derinlik kazandırmış. Ayrıca romanı okurken Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçiş sürecinde kaybolan bir İstanbul hayatını ve insan tipini de tanımış oluruz. Fahim Bey, hayallerinin peşinden gitmiş; olması pek de mümkün olmayan isteklerinin sonunda hayata veda etmiştir. (Yazarı çok severim çok sayıda eserini okudum onları da paylaşabilmek temennisiyle) ESERDEN ALINTILAR: ✓ İnsanlar, birbirlerinden uzun mesafelerle ayrılmış yıldızlar gibi, kendi hususi boşlukları içinde dönen, hepsi yalnız, hepsi mahrem ve başkalarına kapalı birer dünyadır. ✓ "Öyle bir adamdır ki ömürdür, Fahim Bey!" diyordu. Emsali dünyada bulunmaz! ✓ Yoksa kütüphanelerine yalnız sahifelerini kestikleri
Fahim Bey ve BizAbdülhak Şinasi Hisar · Everest Yayınları · 20222,440 okunma
10/10
·254 syf.··
2026 50. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 13:53
Tüm hikayeyi bir paragraf ile alıntılamam gerekirse; "Biliyordum ki, Efruz Bey yalnız «şifahi bir muharrir» değil, aynı zamanda şiirsiz meşhur bir şâir, esersiz meşhur bir dâhi, ilimsiz meşhur bir âlimdir. Kanatsız kuş, kanbursuz deve, gagasız leylek gibi bir harika... Ansiklopedik münekkitliğiyle metascientifique icazı da üstüne caba... İlmi de alenen inkâr eder. Bir takımlarının «Tahaddüs» diye lisanımıza geçirmelerine rağmen halkın, muhterem avamın «işkembe-i kübra» terkibiyle tercüme ettiği «intuition» onun tükenmez bir hazinesidir... Önüne gelene: «Ben ilim falan tanımam. Mantık, usul falan hepsi efsanedir! Yaşasın intuition! Her mesele işkembe-i kübra ile halledilir» der. Dünyanın hiç bir tarafında bir eşine daha tesadüf ihtimali olmayan bu kadar orijinal bir dâhinin mektubunu nasıl merakla, nasıl şevk ile, nasıl heyecanla okuduğumu tasavvur ediniz." Okurken oldukça eğlendim; Efruz Bey'i ve dahi diğer karakterleri kah tanıdığım birilerine benzettim, kah hallerine üzüldüm, güldüm. Mizah, hiciv, kinaye... Gönül doyuran bir eser. Efruz Bey Ömer Seyfettin
İnceleme
Efruz BeyÖmer Seyfettin · Bilgi Yayınevi · 19702,017 okunma