La İlahe İllallah’ın fayda verebilmesi için söyleyen kimsenin bu kelimenin manasını bilip, bu mana gereğince amel etmesi gerekir. Bazı insanlar birtakım naslardan delil getirerek ‘La ilahe illallah’ın sadece telaffuz edilen bir sözden ibaret olduğunu iddia ediyorlar. Şeyh Süleyman b. Abdullah bu iddiaya şu şekilde cevap veriyor: İtban’dan
Yusuf b. Esbat der ki: Muhammed bin Semura bana şu mektubu yazıp göndermişti. "Ey kardeşim sakın ha ertelemk seni yönetmesin ve bu kalbinde yer etmesin! Çünkü o bitkinliğin yeri vetelefin/helakin sığınağıdır. Bununla birlikte eğer sen bunu yaparsan, azmini yitirir ve hevanı onun üzerine kılmış olursun. Azmin senden kaçar ve onun yerine bedenine bıkkınlığı getirmiş olursun. Eğer o azmin sana dönecek olsa bile sen bedeninden bir fayda göremeyeceksin. Bu nedenle acele et ey kardeşim, muhakkak ki sen böylece kendi vesilenle acele etmiş olacaksın. Çabuk ol, şüphesiz ki sen kendinle çabuk olmuş olacaksın. Ciddi ol çünkü bu iş ciddi bir iştir. Uykundan kalk, gafletinden silkin. Geride bırakıp noksan yaptığın, haddi aştığın amelleri ve işlediğin günahları düşün. Çünkü bunlar keydedilmektedir.
Sayfa 90
Reklam
“İlim amel etmeyi/ uygulamayı gerektirir.”
İlim kitaplarını toplayan kişi, altın ve gümüşü toplayan kişi gibi değil midir? İlme meraklı ve hevesli olan kişi, ancak altın ve gümüşe karşı tamahkâr olan o kişi gibi değil midir? İlim kitaplarına muhabbetle tutkun olan kimsenin hâli, ancak altın ve gümüşü tutkulu bir muhabbetle biriktirenin hâli gibi değil midir?
"İlim amelin hizmetçisi ve amel de ilmin hedefidir."
Kısırlığa dönüşen, geriye zilleti bırakan ve sahibinin boynuna tasma olan ilimden Allah'a sığınırız.
Reklam
92 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.