Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
En şerefli ilim, konusu en şerefli olandır. Bilinenlerin en şereflisi Allah'tır, bundan ötürü Allah'ı bilmek(marifetullah) bilgilerin en yücesini, hatta diğer şeyleri bilmenin şereflenmesi, bunların Allah'ın fillerini veya kulu Allah'a yaklaştıran yolu yahut da kendisi vasıtasıyla Allah'ı bilmenin ve O'na yaklaşmanın kolaylaştığı bir şeyi bilmek demek olmasından ileri gelir. Kullar arasında açıklığın farklı derecelerde olabileceğini sakın inkâr etme, zira bâtın basiret, tıpkı zahir göz gibi olup güneş ilk doğarken zuhûr edenle tepeye çıktığında zuhúr eden bir değildir.
Hasan-ı Basrî şöyle demiştir: ‘Kim uzun yaşaması için zâlime dua ederse, o kimse Allah’a, yaratmış olduğu arzda isyan etmeyi sevmiş olur!’
Epub/ Gelenek YayıncılıkKitabı okuyor
Reklam
"İlim kulların kalbini Allah'a yakınlaştıracak bir vasıtadır. Gönül fesad-ı ahlaktan ilim vasıtasıyla temizlenmelidir.Abdest olmadığı zaman namaz olmadığı gibi kalp temizlemeden kalp ibadeti de düzgün olmaz." İmam Gazali
Sayfa 119Kitabı okudu
İbn Mesud (radıyallahu anh] anlatıyor: Resûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) buyurdu ki: "İnsanlar üç sınıftır. Kârlı olanlar, selamette olanlar, günahkârlar. Kârlı olan, Allah'ı [celle celăluhű) zikreden kimsedir. Selamette olan, sükût edendir. Günahkâr da, bâtıl ve boş işlere dalandır."
Resûl-i Ekrem Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurmuştur. "Bir mümini, çoğunlukla sükût eder ve vakarlı olarak görürseniz, ona yaklaşın; çünkü ona hikmet verilmiştir."
Resûl-i Ekrem (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Benim bildiklerimi bilseydiniz az güler çok ağlardınız."
Reklam
Ebû Hüreyre (r) diyor ki: "Ölen kişi kabrine defnolunduğu zaman, sâlih amelleri gelip çevresini kuşatırlar. Baş tarafından kendisine âzâp gelecek olursa, hemen okuduğu Kur'ân devreye girer ve kendisini engeller. Eğer ayak tarafından gelirse, namazda ayakta durması, kıyâmı bu azabı engeller. Şayet elleri tarafından gelirse, iki eli şöyle der, 'Allah'a yemin ederim ki, benimle elini uzatıp sadaka verirdi. Dolayısıyla benim tarafımdan size geçit yok. Eğer ağız kısmından azâb gelirse, hemen Allah'ı zikretmesi ve orucu devreye girer. Nitekim namaz ve sabrı da şöyle bir kenarda durup beklerler ve derler ki: 'Eğer ben herhangi bir yerde azâbın gireceği bir boşluk sezersem, derhal orayı kapatmak için bekliyorum."
Gazali ulemayı cüz'i meseleler,hilafiyet,kelam ve cedelle yoğunlaşmakla ve sarf,nahiv,lugat ve şiire aşırı dalmakla suçluyordu.Sofiye taifesini de meşayıhın sözlerini ve menkıbelerini öğrenip bununla yetinmekle suçluyordu.Sofileri tenkit ederken onların şatahatlarından ve mugalatalarından çokça örnekler veriyordu.
125 syf.
10/10 puan verdi
·
34 günde okudu
Bu eser İmam-ı Gazâli’nin “ İhyâu Ulumi’d-Din” adlı eserinin ‘Kitabü Riyâzeti’n-Nefs ve Tezhib’l Ahlak’ adlı bölümünün tercümesidir. Eserde İmamı Gazali kalp hastalıklarının birçok kısmına işaret etmiş ve onların hususi tedavisi hakkında bilgiler vermiş.Eserse arapça hadislerin ve ayetlerin arapça metinleri yer alıyor. Kötü ahlâk, zehirli yılan ve akrep gibidir.Eğer bir kişi size elbisenizin altında akrep olduğunu söylese, hemen elbisemizi çıkartır, o kişiyr minnet ve şükran duyarak bu duruma seviniriz, bir an önce akrebi üzerimizden atıp onu öldürmeye çalışırız.Oysa akrebin vereceği zarar bedenedir.Kötü huyların zararı ise kalbin derinliklerine nüfuz eder ve ölümden sonra binlerce yıl devam etmesinden korkulur. Öğretici ve faydalı bir kitap.İyi okumalar
Nefs Terbiyesi ve Ahlâkı Güzelleştirme
Nefs Terbiyesi ve Ahlâkı Güzelleştirmeİmam Gazali · Çelik Yayınevi · 20212,110 okunma
Ancak Dünya'ya pek aldırmayan, sâdece Rabbi olan Allah'ı seven, hep Rabbine kavuşacağı günü özlemle bekleyip duran kimseler, şu Dünyâ hapishanesinden, onun katı nefsî duygu ve isteklerinden kendilerini çekip kurtaranlardır
Reklam
Kur'ân okuyanı Allah, Şarkı söyleyen cariyesini dinleyen kimseden çok daha özenle dinler İbn Mâce, İbn Hibbân
Sen sen ol gafillerden olma
Ey nefsinden gafil ve nefsini bilmeyen cahil! O halde, başkasının marifetine nasıl tama- karlık yapıyorsun? Halbuki Cenâb-ı Hak sana, aziz kitabında nefsini dü- şünmeyi emrederek buyurmuştur: "Nefsinizde de birçok alâmetler var! Hâlâ görmeyecek misiniz?" (Zariyat: 21) Cenab-ı Hak senin necis bir damla meniden yaratıldığını zikrederek buyurdu: "(Kahr olası kâfir) insan! Ne nankör şey! (Bu kibir ve gurur nereden? Düşünmez mi?) Onu ya- ratan hangi şeyden yarattı? Bir nutfeden (meniden) onu yarattı da (insan) biçimine koydu. Sonra (ana rahminden çıkmak için) ona yolu kolaylaştırdı.. Sonra onu öldürdü de kabre gömdürdü. Sonra dilediği vakit onu tekrar di- riltecek..." (Abese: 18-22) Yine buyurdu: "Onun alâmetlerindendir ki, sizi top- raktan yarattı. Sonra da siz bir insan olunca çoğalıp ya- yılıyorsunuz." (Rûm: 20) "Sanır mı insan başıboş bırakılacak? Dökülen meni- den bir nutfe değil miydi? Sonra meniden bir kan pıh- tısı olmuş da Allah onu yarattı. Derken (insan biçimine) koydu." (Kıyamet: 37-38)
144 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Kitap Tahlilim
Dualar ve Zikirlerden oluşan, içeriğinde ayet ve hadislere yer veren, harika bi kitaptı. Benim nazarimca böylesi dini kitapları, Her Müslümanın muhakkak tekrar tekrar okuması gerektiğini düşünüyorum.sizde okuyun çünkü inaninki insan okurken kalben ruhen rahat ediyor. Ayriyeten duanın ve zikrin önemini çok daha iyi anlıyor. bu dünya geçici önemli olan ahiret hayatı, her şey için çok geç olmadan, ölüm gelmeden, ibadetlerimizi yapalım. Unutmayalimki! dua ibadetin özüdür. Ey imam edenler! Allah'ı çokça zikredin. (Ahzâb, 41) Rasûlüm! Kullarım sana beni sorarlarsa, şüphesiz ben onlara çok yakınım. Bana dua edenin duasına icâbet ederim. Öyleyse onlarda benim dâvetime uysunlar ve bana iman etsinler. (Bakara,186)
Dualar ve Zikirler
Dualar ve Zikirlerİmam Gazali · Ravza Yayınları · 2021434 okunma
Allah'ı Tanımak
en doğrusu Allah'ın zâtı ve sıfatları hakkındaki fikir mecralarına dokunmamaktır. Zira akılların çoğu, buna tahammül edemez. Belki bâzı âlimler tarafından tasrih edi- len az miktar ki "Allah mekândan mukaddes, yön ve cihet- lerden münezzehtir ne âlemin dâhilinde ne de haricindedir. Ne alemle bitişik ne de ondan arıdır." sözü bile, birçok ka- vimleri inkâra varacak derecede hayrete düşürmüştür. Zira onlar bunun dinlenmesine ve bilinmesine güç yetirememiş- lerdir. Belki bir grup (Karâmîlerin haşevî taifesidir) bundan daha azına tahammül etmekten de zayıf düşmüştür. Zira on- lara: Allahü Teâla, baş, ayak, göz benzeri herhangi bir âza- dan yücedir. Miktarı ve hacmi olan müşahhas bir cisim ol- maktan münezzehtir, dendiğinde, bu hükmü inkâr ettiler. Ve zannettiler ki, bu, Allahın azamet ve celâli hakkında bir eksikliktir. Hattâ avam tabakasından bâzı ahmaklar dedi ki: - Bu söylenen vasıf, Hindistan kavununun vasfıdır. Mâbû- dun vasfı değildir...
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.