Spoil & spoisiz inceleme.
8/10
·624 syf.··
2026 97. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 18:00
Selamlarr. Öncelikle şunu belirteyim ki benim gibi daha önce Dilara'dan Ölüler Konuşamaz kitabını okuyup pek sevemediyseniz bu kitabına kesinlikle şans vermeniz lazım. Ben ölüler konuşamaz'ı neredeyse 2 yıl önce falan okudum. Hikaye gerçekten güzeldi ama sonda çokta mükemmel bir ters köşe olmadığı için sevememiştim. İncelemeye geçmeden önce şunu belirteyim ki SPOİLER var! Kitabı okumadıysanız bu incelemenin bazı kısımlarını okumayı önermiyorum. Burada SPOİLER yok. -------------------------- Şimdi, öncelikle kitap aşırı derecede akıcıydı. 600 küsür sayfa ve puntosunun küçük olmasına bakmayarak ben 1 buçuk günde falan bitirdim. En azından biraz hızlı okuma alışkanlığınız varsa eminim sizde çabuk bitirirsiniz. Yazım dili mükemmel değildi ama gayet yerindeydi. Vasat diyeceğim şekilde kötü değildi en azından. Betimlemelerin de çoğunu beğendim. Gelgelelim ki kitap da klişe olan bazı sahneler de vardı. Bunları okurken bazen gözlerimi devirmedim değil :D Şuna da belirteyim ki kitap 2 kişinin dilinden anlatılıyor. İkizler olan Mira ve Lina'nın dilinden. İlk başlarda biraz kafam karıştı kim kim diye ve ya hangi zaman dilimindeyiz diye ama sonra alıştım artık. Karakterlere gelecek olursak ben Lina ve Ege çiftini Mira ve Poyraz'dan daha çok sevdim. Lina ve Ege yan karakterler sayılmasada hikaye onların üzerine kurulu olmadığı için birnevi yan karakter sayılıyorlar ama. Mira ve Poyraz'ın ilişkisi bana biraz toksik çift vibe'sı verdi. Hele Poyraz'ın bazı odun haraketleri :) SPOİLİ kısıma geldik. -------------------------- Kitap da 2 tane ters köşe vardı. Ancak ben diğer okurların incelemelerinden okuduğum kadarı ile insanların daha çok şaşırdığı ters köşeye değil diğerine şaşırmışım galiba hahshs. Katilin Tuna çıkması beni aşırı hayal kırıklığına uğrattı. Çünki ben Dilara'dan daha
1000Kitap
Kayıp YansımaDilara Keskin · İndigo Kitap · 2025259 okunma
GÜN OLUR ASRA BEDEL İNCELEME
9/10
·416 syf.··
2026 11. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 17:23
Gün olur asra bedel, İlk bakışta, bozkırda yaşayan demiryolu işçisi Yedigey’in, yakın dostu Kazangap’i son yolculuğuna uğurlamasını anlatıyormuş gibi görünse de kitap ilerledikçe ve bu yolculuk ilerledikçe roman, insanlığın geçmişine, bugününe ve geleceğine uzanan geniş bir düşünce dünyasına dönüşür.Bence Aytmatov bu kitabın da birbirinden farklı konuları çok başarılı bir şekilde bir araya getirmiş. Bir yanda dostluk ve vefa, diğer yanda devlet baskısı, uzay araştırmaları, mankurt efsanesi, savaşın insanlığa maliyeti ve insanın kimliğini koruma mücadelesi gibi bir çok konuya değinerek aynı zamanda güçlü cümleler ile bizi derin düşüncelere itmektedir.. Örneğin; “Bu atın o attan üstünlüğü ne? Güzel yürür, hızlı gider, yol alır. Bu yiğidin o yiğitten üstünlüğü ne? Hem akıllı hem bilgili, erdemli.” Bu cümle, bana insanın değerinin bedeninde değil; düşüncesinde ve karakterinde olduğunu anlattı. oysa Güzel yürüyüş kusursuz vücut, hız, fiziksel güç hayvanlar için önemlidir.Kitapta Bunun gibi birçok düşünceler mevcut.
İnceleme & Yorum
Gün Olur Asra BedelCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202656,1bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·192 syf.··
2026 18. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 17:16
Vazgeçtim-İnsan sebepsiz yere terk eder mi sevdiğini? Yazarla ilk karşılaşmam diğer kitapları böyle akıcı ve güzel midir bilmiyorum ama #vazgeçtim derin bir iz bırakıyor insanda.Mehmet,feza ve korayın aşk üçgeni kısaca.İlk başlarda kavgalı gürültülü bir hikaye beklerken tam tersi sakin bir o kadar da sallantılı bir hikaye okuyor insan. Mehmet abisi gibi gördüğü komşu oğlu Koray ilk aşk… Keşke mutlu sonla bitseydi iki erkek bir kadın hikayesini öyle güzel anlatmış ki yazar hiçbirine kızamıyorsun aksi üzülüyorsun keşke mehmet veya koray bambaşka bir hikayede mutlu olsaydı.Mehmetin Koraya,Daha önce onun için gitmiştim şimdi ikiniz için giderim demesi ve çocuğuna korayın adını vermesi…Benim ana kahramanım mehmet:)) Kapanış 1 ölü 2 ruh olarak bitti.Devamını merak etmedim değil mehmet ve fezanın hikayesini de bilmek isterim.
İnceleme
VazgeçtimKahraman Tazeoğlu · Destek Yayınları · 20159bin okunma
1/10
Herkese merhabalar, Bu kitap hakkında bazı yorumlarım olacak ya da yazarı hakkında mi desem bilemedim. Çok kıymet verdiğim bir arkadaşım bu kitaba bir inceleme yazısı yazmış. Kendisinin bilgisine güvenirim. Begenmediyse orada bir şeyler sıkıntılı demektir. Fakat yazarından aldığımız geri dönüş epey kaba ve bir ogretmene yakışmayacak tarzda. Kendisine öncelikle eleştiriye açık bir insan olmasını tavsiye edeceğim zira her olumsuz eleştiri “saldırıya” geçmeyi gerektirecek durumda degildir. Bir şeylere halka mal edeceksek, halka bir ürün sunacaksak buna pek ala olumlu veya olumsuz eleştiriler geleceğini önceden tahmin etmek pek de zor olmasa gerek. Taze mezun bir öğretmen ve hali hazırda bir psikoloji öğrencisi olarak herkese kalbi kadar güzel bir hayat diliyorum. İyi günler.
Çocuklardan Büyüklere MektuplarMuhammed Dönmez · Yargı Yayınevi · 20263 okunma
okumalısın
Puan vermedi·144 syf.··
2026 14. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 12:28
Kitap çok güzel okumanızı tavsiye ederim Türk tarihi ile alakalı bir kitap bilge kağan gibi önemli isimler yer alıyor. Bitabın 1.si 2.si 3.sü var...
İnceleme
Yeşim Taşı EfsanesiÖmer Ünal · Kronik Kitap · 2024113 okunma
Kitabı yarıda bıraktım, o kadar büyük bir hayal kırıklığı ki uzun bir süre inceleme yazmak bile istemedim. İlk iki kitabına ölüp bittiğim, çok sevdiğim, hatta en sevdiğim seri olacağına emin olduğum bu seri tek bir kitabıyla hayallerimi çökertti. Kitapta 3. Kitap sendromu vardı çok klişe ve saçma sapan mantığa uymayan şeyler yaşandı aynı zamanda smut sahne vardı okumak istemediğim için sayfaları atlamam gerekti ama sonrası öyle saçma bir şey oldu ki kitabı görmeyeceğim bit yere kaldırdım. Bu tepkim diğer insanlara biraz abartılı gelebilir eğer ilk iki kitabı o kadar sevmeseydim muhtemelen bu kadar duygusal tepkiler vermezdim ama şu anlık olan bu
Sıfır Noktası 3: Ateş SarmalıGizem Yiğit · Guardian Yayınları · 2026124 okunma