İnci Şener

İnci Şener
@incisener
"OKUMASAM DELİ OLACAKTIM."
@incisener·
·
sabitlendi
DENGE Sizin alınız al inandım Morunuz mor inandım Tanrınız büyük âmenna Şiiriniz adamakıllı şiir Dumanı da caba Ama sizin adınız ne Benim dengemi bozmayınız Bütün ağaçlarla uyumuşum Kalabalık ha olmuş ha olmamış Sokaklarda yitirmiş cebimde bulmuşum Ama ağaçlar şöyleymiş Ama sokaklar böyleymiş Ama sizin adınız ne Benim dengemi bozmayınız Aşkım da değişebilir gerçeklerim de Pırıl pırıl dalgalı bir denize karşı Yan gelmişim diz boyu sulara Hepinize iyi niyetle gülümsüyorum Hiçbirinizle döğüşemem Siz ne derseniz deyiniz Benim bir gizli bildiğim var Sizin alınız al inandım Sizin morunuz mor inandım Ben tam dünyaya göre Ben tam kendime göre Ama sizin adınız ne Benim dengemi bozmayınız
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

İnci Şener

, bir kitap okudu
8/10
·312 syf.·
Beğendi
·
2021 18. kitabı
Nermin Yıldırım
8.2/10 · 5,5bin okunma

İnci Şener

, bir kitabı okumaya başladı
Albert Camus
7.7/10 · 6,2bin okunma
Değişmek için okuyun
9/10
·300 syf.··
2021 14. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 19 Şubat 2021 13:21
Okuduğum ilk Nihan Kaya kitabıydı ve kitabı çize çize, yanına notlar ala ala okudum. Kitabı bitirdiğimde iyi ki okumuşum dedim. Bu platformdaki diğer incelemeleri de okudum. Evet sivri bir dili var. Evet Alice Miller'a ve alıntılarına fazlaca yer vermiş fakat bunun açıklamasını en baştan ithaf bölümünde yapıyor. Bu sebeple böyle olması beni şaşırtmadı ya da rahatsız etmedi. Yazarımızın söyledikleri geleneksel yapıda yetişen, hala o yapıyla çocuk yetiştirmeye devam eden hemen herkesi az ya da çok rahatsız edecektir. Rahatsız etsin ki değişim başlasın değil mi? Zira rahatımız yerindeyse bir yerde o yeri terk etmek, konfor alanımızdan çıkmak çok da mümkün olmuyor. Kitabı -adından dolayı- alıp okumak ayrı bir cesaret istiyor, eleştirileri kabul edip hareketlerimize yansıtmak ise apayrı bir cesaret istiyor. Bize öğretilen ve iliklerimize kadar hissettiğimiz o kadar safsata var ki biz bunların yanlış olduğunu iç konuşmalarımızda kendimize dahi ifade ederken " Biri benim bunu düşündüğümü duysa bana ne der acaba, kesin ayıplar" diye utanmaktan kendimizi alamıyoruz. Bu kafada olan ben de bazı yerlerin altını çizerken kendimi günaha giriyormuş gibi hissettim. Kitap sert söylemleri barındırsa da “Evet, ben anneyim, hata yapabilirim, hatta birçok kez hata yaptım, kabul ediyorum.” deyince çocuğunuzun sizi affetmeye hazır olduğu hafifliğini veriyor. Hatta annesine zaman zaman öfke duymanın, karşı çıkmanın, ona kırılmanın da hemen her çocuğun verebileceği doğal tepkiler olduğu hafifliğini de veriyor. Çünkü birçoğumuz kırgınlık hissederiz ve bu kırgınlıkların altında zaten eziliyorken bir de vicdanımız bizi törpüler “Bunları hissediyorsan iyi evlat değilsin” diye. Doğruya doğru anneler de insandır, hata yapar. Annelik annenin yaptığı hatayı meşrulaştıramaz. İş bu hataları kabul
İyi Aile YokturNihan Kaya · İthaki Yayınları · 20187,9bin okunma