Dünyada yaşadığın yıl sayısı daha önemli ve öncelikliymiş...Sanki sonsuz yaşayacağız gibi yılların rekabetini yapıyorlardı.Aptallık
“İşte böyle sevgili Wilhelm, dünyada en çok çocukları
kendime yakın buluyorum. Onları seyrederken, en ufak
şeyde bile, gün gelip de çok ihtiyaç duyacakları tüm erdemlerin,tüm güçlerin mayasını görünce, inatçılıklarında gelecekteki tutarlılığa ve karakter sağlamlığına, yaramazlıklarında dünyanın tehlikelerine teğet geçen mizah ve umursamazlığa bakınca, her şey öylesine bozulmamış, öylesine bütünlük
içinde ki!O zaman hep ama hep insanların kılavuzunun şu altın sözünü yineliyorum: “Onlardan biri gibi olmazsanız!" Böyle olduğu halde dostum, bizimle eşit olan, örnek almamız gereken çocuklara biz kul muamelesi yapıyoruz. Hiçbir istekleri olmamalı! - Sanki bizim yok mu? Peki bizi ayrıcalıklı kılan şey ne?-Çünkü biz yaşça daha büyük ve daha akıllıyz!”