Bir şiir ve bestesi:"Kutsal bir dilek olsan"
Akıversen kalbime coşkun bir nehir olsan Dokunsan şu ruhuma tılsımlı sihir olsan Dökülsen hece hece en güzel şiir olsan Saklarım ömür boyu, kutsal bir dilek olsan Kıskanır her adımda seni sevda yolları Taşımaya kıyamaz sarsa aşkın kolları Uzanır göğe doğru sevginin tüm dalları Saklarım ömür boyu, kutsal bir dilek olsan Hüzün giyer kirpiğin dertli bir âşık olsan Nur dökülür yüzüne parlayan ışık olsan Gönül tahtıma sultan başıma bir taç olsan Saklarım ömür boyu, kutsal bir dilek olsan nefes-kelam.blogspot.com/2026/06/bir-sii...
Ve yine adım geçiyor kimsesiz bir mısrada... Şiirler beni ezberletmek için yeminler etmiş gibi... Adımı unuttukça yeryüzünde şiirler gökyüzünde ışıklar hatırlatacak beni sana...
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ruhun mu ateş, yoksa o gözler mi alevden? Bilmem bu yanardağ ne biçim korla tutuştu? Pervane olan kendini gizler mi hiç alevden? Sen istedin ondan bu gönül zorla tutuştu. Gün, senden ışık alsa da bir renge bürünse; Ay, secde edip çehrene, yerlerde sürünse; Her şey silinip kayboluyorken nazarımdan, Yalnız o yeşil gözlerinin nuru görünse… Hüseyin Nihâl Atsız
`feza pilotu` yirminci asrın ablak yüzlü feza pilotu buldun mu ay yüzünde ölüme çare otu? bir odun parçasına at diye binen çocuk başında çelik külah, sırtında plastik gocuk. uzakları yenmiş fatih edasındasın dibsizliğin dibini bulmak sevdasındasın... allah'a dil çıkarır gibi küstah bir yarış...farkında değilsin ki, ay dünyaya bir karış fezada milyarlarca ışık, yol, mesafe; seninki, saniyelik zafer, ilmi hurafe kavanozda, kendini deryada sanan balık; ne acı vahşet, mağrur ilimdeki kalabalık; fezada 'allah diye bir şey yok' iddiası gel gör, kaç füzeye denk, bir mu'minin duası; rafa kaldırmak için ruhlarını dürdüler; güneş diye kalpteki güneşi söndürdüler. bilmediler; kalptedir, kalptedir asil feza; kalptedir, olumsuzluk kefili kutsi imza. sayıdan sonsuzluğa sınıf geçirtecek not; bizdedir ve bizdedir arşa giden astronot, ve mekandan arınmış ve zamandan ilerde, fezayı teslim alma sırrı bizimkilerde.bizimkiler ışığa gem vuranda binerler; yerden göğe çıkmazlar, gökten yere inerler...... `necip fazıl kısakürek `
01.58
Senden önce hayatımda birçok şey eksikti. Ne yarını düşünürdüm ne de geleceğe dair güzel hayaller kurardım. İçimde taşıdığım yorgunlukları kimseye anlatamaz, çoğu zaman kendi sessizliğimde kaybolur boğulurdum. Gülüyordum belki ama her gülüşümün arkasında tamamlanmamış bir yanım vardı.Sonra sen çıktın karşıma.Bir anda her şey değişmedi belki ama zamanla hayatımın en güzel alışkanlığı oldun. Kalbimde ne varsa korkmadan koydum önüne. Kendimi saklamadım, gizlemedim, eksiltmedim. Olduğum gibi geldim sana. Çünkü ilk kez birinin yanında kendim olmaktan korkmadım.Yanlışlarım oldu, eksiklerim oldu. Bazen kelimelerim yetmedi sana, bazen sustum. Ama bil ki sustuğum anlarda bile aklımda hep sen vardın. Seni sevmek bana zor gelmedi. Çünkü kalbim seni hiç yabancı saymadı.Sen geldikten sonra bazı şarkılar daha güzel çalmaya, bazı günler daha anlamlı geçmeye başladı. Kalabalıkların içinde bile yalnız hissetmez oldum. Çünkü artık seni düşünmek bile yüzümde bir tebessüm bırakıyordu.Belki kusursuz değilizim. Belki zaman zaman kiriyorum, üzülüyorum. Ama şunu bilmeni isterim ki seni severken hiçbir zaman rol yapmadım. Sevgimin içinde yalan yoktu, çıkar yoktu, sahte hiçbir şey yoktu. İçimden geldiği gibi sevdim seni.Bugün dönüp baktığımda iyi ki varsın diyorum. Çünkü sen, hayatımın kötü günlerine umut, karanlık gecelerine ışık oldun. Ve ne olursa olsun, kalbimin en güzel köşesinde hep sen olacaksın bal gözlüm.
Aşk evren, ayçiçeğine?
Bence aşk bir atlı karıncanın kanadında bir kedinin kuyruğunda veya bir Nisan akşamı altında durduğum meşe ağacının yaprağında bile seni görebilmek sevgilim. Çünkü aşk yalnızca sen değilsin şimdi, tüm varlığı ile yaşaman önce kendin için ve sonra da şu büsbütün köşeli evrenimiz için dileğim. Yaşa, ciğerlerin bahara hantalca nefes alıp verirken çünkü bir genç kız bilmem ne kadar ışık yılı ötede belki de asırlardan da önce seni çok sevdi ey aşktan bir haber aşık. Sen benim içimde beyaz kalan, yüreğimin en kırık ama belki de en çok yaşayan yanı. Atlı seferlerimin yanına en çok uğradığı süvari. Yüzün yıldızları toplamış dün gece gözlerindeyse bir su birikintisi herkesten gizli ve habersizmişçesine oysa ne severdim göğe ağlarcasına bakışını bir Nisan akşamı ayçiçeğinin güneşe, güneşinse aya aşkı. - Rana Ateş