Yıllar önce Dönüşüm’deki o yumuşak inişten(!) sonra bu romanın bana yaşattığı hissiyat; insanın kendisini havasız, basık ve sıcak bir odaya kapatmasıyla aynı.Üstelik nefes almak için bir pencere arama çabalarınız da nafile bir uğraştan fazlası değil, pencereler ya ulaşamayacağınız kadar yüksekte, ya da yorucu bir dekor içinde kaybolup gitmekte.
Toplumun ona ayırdığı tüm rolleri layıkıyla yerine getiren müşfik karakterimiz Josep K. otuzuncu yaşını onu hayli şaşırtan tatsız bir sürprizle karşılar; Tutuklanmıştır! Yalnız ortada ne bir iddianame vardır, ne de bir mahkeme.İdrak sınırlarını zorlayan bu haberi ona bir sabah ‘bunaltıcı düşlerden uyandığında’ odasında gördüğü pejmürde kılıklı iki yabancı verir.Josep için hazırlanan kahvaltıyı yemekte bir beis görmeyen bu arsız ikili onun haklı merakını gidermek adına sordukları tüm soruları cevapsız bırakırlar.Gerçeklik algısı alt üst olan Josep K. düşünmeden edemez; Huzur ve barışın hüküm sürdüğü bir hukuk devletinde bunlar nasıl yaşanır?
Baskın, sevgisiz bir baba ile pasif bir annenin büyüttüğü özgüvensiz bir çocuk Kafka.(Ana karakter Josep K.’nın Kafka olduğu bana kalırsa kuşku götürmez bir gerçek.) Prag doğumlu bir Yahudi olması, onu yaşadığı toplumda ‘ötekinin de ötekisi’ olduğu bir dışlanmışlıkla kuşatacak, içinden atamadığı bu yabancılık hissi eserlerine yön veren başlıca unsur olacaktır.İçinde asla duyamadığı o aidiyet hissi, varoluşsal korkuyla birleştiğinde kaleminden çıkan her öykü, ölümünden sonra tüm Avrupa’ya cehennemi yaşatacak faşizmin kehaneti olacaktır.Öyle ya, kendini tutuklama haberini veren nöbetçilere bunun sebebini sorduğunda, aslında onların da bu durumdan haberdar olmadıklarını anlar.Onlar sadece vazifelerini yerine getiren devlet memurlarıdır. #153385565 Bu cevap bana
DavaFranz Kafka · Can Yayınları · 202064bin okunma
"SAVAŞ VE BARIŞ"
Ölmeden önce yapılacaklar listesinde mutlaka ilk sıralarda bu başyapıt yerini almalı.Kitap tamamen sizi içine alıp yaşamınıza dokunuyor.Yaşam savaşının,hayatın zorluklarının,sevginin,nefretin,aşkın..yani kısaca "insan olmanın" tüm çıplaklığıyla yüzleştiriyor.Ruhunuzu teslim alıyor,iliklerinize kadar işliyor.
Tolstoy'un Rus ve Dünya edebiyatına kazandırdığı en büyük eserlerden biri...
Roman karakterlerinden olan Nataşa, Tolstoy’un kendisine aşık olan Tatyana’dan esinlenerek ortaya çıkmıştır.
Savaş ve Barış; Fransa ve Rusya arasındaki savaşın arefesinde başlıyor.
Hiçbir başarının, kahramanlığın tarih kitaplarında anlatıldığı gibi olmadığına tanık oluyorsunuz.
Tolstoy tüm bu kurgusal karakterlerle gerçek tarihsel figürleri birleştiriyor.
Romanda Tolstoy'un; yaşamın amacının ölüm, ölümün amacının da yaşamın içerisinde olduğunu vurgulanıyor.savaşın insanlar üzerindeki etkisini beş aile üzerinden ele alır.kitaptaki ailelerle bütünleşir, onlarla öfkelenip,heyecanlanır,korkar,acı çeker ve yine onlarla birlikte mutlu olursunuz.
okunduktan sonra unutulmayacak Rus klasiğidir...
Tolstoy'un da dediği gibi, "sevdiren saf güzellik değildir ki; güzel yapan, güzeli, güzelliği görmemizi sağlayan sevgidir özünde..."
Öyle sıra dışı, öyle güzel betimlemeler okuyorsunuz ki yazarına saygınız artıyor.
Kesinlikle okuyun..Kitapla kalın..
Savaş ve BarışLev Tolstoy · Akvaryum Yayınları · 201325,9bin okunma
"SAVAŞ VE BARIŞ"
Ölmeden önce yapılacaklar listesinde mutlaka ilk sıralarda bu başyapıt yerini almalı.Kitap tamamen sizi içine alıp yaşamınıza dokunuyor.Yaşam savaşının,hayatın zorluklarının,sevginin,nefretin,aşkın..yani kısaca "insan olmanın" tüm çıplaklığıyla yüzleştiriyor.Ruhunuzu teslim alıyor,iliklerinize kadar işliyor.
Tolstoy'un Rus ve Dünya edebiyatına kazandırdığı en büyük eserlerden biri...
Roman karakterlerinden olan Nataşa, Tolstoy’un kendisine aşık olan Tatyana’dan esinlenerek ortaya çıkmıştır.
Savaş ve Barış; Fransa ve Rusya arasındaki savaşın arefesinde başlıyor.
Hiçbir başarının, kahramanlığın tarih kitaplarında anlatıldığı gibi olmadığına tanık oluyorsunuz.
Tolstoy tüm bu kurgusal karakterlerle gerçek tarihsel figürleri birleştiriyor.
Romanda Tolstoy'un; yaşamın amacının ölüm, ölümün amacının da yaşamın içerisinde olduğunu vurgulanıyor.savaşın insanlar üzerindeki etkisini beş aile üzerinden ele alır.kitaptaki ailelerle bütünleşir, onlarla öfkelenip,heyecanlanır,korkar,acı çeker ve yine onlarla birlikte mutlu olursunuz.
okunduktan sonra unutulmayacak Rus klasiğidir...
Tolstoy'un da dediği gibi, "sevdiren saf güzellik değildir ki; güzel yapan, güzeli, güzelliği görmemizi sağlayan sevgidir özünde..."
Öyle sıra dışı, öyle güzel betimlemeler okuyorsunuz ki yazarına saygınız artıyor.
Kesinlikle okuyun..Kitapla kalın..
Savaş ve BarışLev Tolstoy · Akvaryum Yayınları · 201325,9bin okunma
Klasik Napolyonun Rusya'ya saldırısını ve Rusya'nın bu saldırıyı bir süre sonra Fransız ordusunun yağma aşkı sayesinde geri püskürtmesini ve bu savaş yaşanırken Rusya'nın elit 3 ailesinin o zaman dilimlerinde yaşadıklarını anlatıyor.ve tabi cikarilmasi gereken dersleride.okurken bazı zorluklar var.mesela 900 sayfan 2 cilt şeklinde hazırlanmış.okurken kolunuz agriyabiliyor :) kitabın orjinaline sadık kalmak için çok dipnot barındırıyor.cunku çok Fransızca kullanılmış.bu da okurken ister istemez bir yukarı bak bir aşağı bak bayağı yoruyor ve yavaşlatıyor.ayrica oldukça fazla karakter olması karakterleri kafanızda oturtmak için sizi zorluyor.ustelik aynı kişiden bir kaç isimle bahsetmesi iyice kafa karistiriyor.kisacasi okuması zor ama klasik sevenler için özellikle güzel bir kitap.