İpek

Puan vermedi·
Kitaptaki seks hikayeleri sıktı. Ben böyle kitap sevmiyorum o onla yatıyor bu bunla düzüşüyor abi yeter. Hani nerde sartre falan hep bar içki ardından tatminsiz düzüşmeler silsilesi. Düşünsene en yakın arkadaşının karısıyla düzüşüyorsun sonra hiçbir şey olmamış gibi devam. Söz konusu bile değil yani. Beraber bi çay içmek kadar normal. Gerçekten garip.
Edebiyat
MandarinlerSimone de Beauvoir · Alfa Yayınları · 2019428 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Sıktı
Puan vermedi
Yarım bıraktım çünkü kitaptaki Adnan beyin hovardalıklarından gına geldi. Tamam birine aşık oluyor ama başka bir kadın görünce hemen otuzbir seviyesine geliyor. Gece gündüz onu hayal ediyor. Kadını elde ettim dediği anda kadıncağız gözünden düşüyor terk ediyor! Adnan beyim en yakın arkadaşının karısıyla aşk yaşıyor kadını dışarda sokak kıyafetleriyle görünce birden ondan da soğuyor! arkadaşı kanserli yatağında buna çok güveniyor falan filan. Eeeeh ybsg adnan deyip orada bıraktım kitabı.
Edebiyat
Üç İstanbulMithat Cemal Kuntay · Oğlak Yayıncılık · 20203,388 okunma
İyi ki okudum
10/10
·458 syf.··
2022 14. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 30 Ağustos 2022 19:11
Kemal Tahir ile tanıştığım kitap bu. Biliyorum biraz geç kaldım. Ama edebiyatın zamanı yoktur diyerek teselli edeyim kendimi. Dili, anlatımı, sözcük dağarcığı ve gözlem yeteneğinin çok güçlü olduğunu gördüm. Kitaptaki ironiye ve derinlemesine yapılan kara mizaha hayran kaldım. Köylülerin kendi aralarında konuşmalarını, atışmalarını, küfürleşmelerini bu kadar iyi yansıtması yazara karşı ayrı bir sempati uyandırdı. Kitap bir suç hikayesini konu almış ama bu başarısız bir suç hikayesi. Adıyla müsemma. Karakter olarak maraz Ali çok acınası ve zavallıydı. Sonunda bir yanım oh olsun derken bir yanım vah vah diyordu:) İyi bir roman mutlaka okunmalı. Kemal Tahir için geç kalınmamalı. İyi ki okudum…
Edebiyat
Rahmet Yolları KestiKemal Tahir · Bilgi Yayınevi · 19751,146 okunma
sünepe koca ile güçlü kadının dramı
8/10
·396 syf.··
2022 9. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 15 Mayıs 2022 09:22
Başlıkta belirttiğim gibi eğer kocam dediğin adamı iyi seçemediysen yandın! O yüzden yokluktayken iyi düşünmek hemen karar vermemek lazım! Evlilik tabi günümüzde hayati bir mesele olmaktan çıktı boşanma müessesesi diye bir realite var çok şükür! Hiçbir kadın sünepe bir adama ömür boyu katlanmak zorunda değil. Katlanmayın da. Bunun mantıklı açıklaması yok hayat bir kere yaşanıyor. Neyse gelelim konumuza… İncelemelerin genelinde Emma suçlansa da ben kesinlikle suçlamıyorum ve Emmayı haklı buluyorum. Kendini geliştirmiş incelikli ve tutkulu bir kadın olmak suç değil. Böyle bir kadın Charles odunu için elbette fazla olacak ve o adamla yaşamak kadını hasta edecek. Emma çoğu zaman charles i sevmeyi denedi bunun için hep çabaladı fakat bu adamın koca olarak bir türlü sevemeyeceğine her defasında tekrar tekrar kani oldu. Üzüldü, yoruldu, tükendi… Emma, çiftlikte yaşamasana rağmen edebiyatla, müzikle arası iyi çeşitli becerilerle zevklerle inceliklerle donanmayı bilmiş zarif ve coşkulu bir kadın hatta aşk kadını… Maalesef gençliğinin gadrine uğrayıp düşünmeden taşınmadan verdiği bir kararla babasını tedavi etmeye gelen Charles adında doktor bozuntusu ile evleniyor. Adamın zaten doktorluktan başka hiçbir vasfı yok. Onu da yüzüne gözüne bulaştırdığı çok yer var. Beceriksizin halden anlamaz ruhsuzun biri. Vardır böyleleri içinizde kıyametler kopar da yanıbaşımızdaki adam neyin var diye sormaz. Böylesi sizi hasta eder. İyilikte iyidir zaten tüm yaşantısını bir ot gibi heyecansız coşkunuz olaysız yaşayan biri ne kadar kötü olsun? Ot. Bu adam Emma yı hasta eder. Emmacığım bitkisel hayatta değil yaşıyor ve hayatı sevdiği için bu adamı er geç aldatmak zorunda kalır. Bu adamı aldatmakta bir sorun yok. Sorun yanlış adamla birliktelik yaşamasında. Keşke doğru adamla ilişki yaşayıp
Hayat
Madame BovaryGustave Flaubert · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201940,9bin okunma
7/10
·210 syf.··
2022 6. kitabı
İçinde iki ayrı kişiliğe bölünmüş bir adamın toplumla olan sınavı. Gençliğinde sosyal, başarılı ve kabul görmüş biriyken sonradan nasıl bozkırkurduna dönüştüğü toplumdan uzaklaşmayı önce kendi isterken sonra zaman geçtikçe toplum onu bir paçavra gibi çıkarıp atmış içinden... Toplumla bu kadar zıtlaşırsan eee adam sen de git hadi diye çıkar atar umrunda da olmaz. Bir eksik bir fazla fark etmez. Hatta kitapta şöyle bir cümle geçiyor “1 milyon insan eksik veya 1 milyon insan fazla, fark etmez!.” Bu umrunda olmayış unutuluş yok sayılış Harry Haller in zoruna gidiyor belli ki tekrar barışmaya çalışıyor toplumla. Ama öyle kolay değil bir kere sökülüp atıldıktan sonra geri dönsen de olmuyor öyle anlıyorum. Toplumla bir türlü uyuşamıyor. Uyuşmak istediğinde insanlarla en ufak ilişki kurma çabasında içindeki bozkırkurdu ona ağır eleştirilerle saldırıyor ne yapacağını bilemiyor Harry. Kadınlarla olan ilişkisi de aynı. Romanın kurgusu güzel. Karakterin tahlili çok güzel. Bence psikolojik bir tahlil kitabı bu. Hatta sosyal anksiyete bozukluğu nedir bu kişiler ne yapar nasıl yaşar bunlara cevap veriyor. Harry sosyal fobik bir adam. Zaten kendini üstün görüşünden bu belli, herkesi eleştirmesi küçümsemesi ama o insanlarla doğru düzgün iletişim kurmaktan yoksun oluşu. Beceriksizliği. Harry in Kafasının içinde Mozart’la goethe ile aşık atması bana benzer birkaç kitabı hatırlattı Körleşme, tutunamayanlar, aylak adam vb... bu kitapla benzer temalar içeriyor. Bir gün bu hayata dayanamazsa intihar etmeyi planlaması. (Toplumun umrunda olmaz) Harry gibilerin kibri beni sıradan insan yığınlarının ezber hayatlarından daha fazla rahatsız ediyor. Kitapta dediği gibi dünya ve para küçük ve sığ insanların elinde bulunacak her zaman sen de buna alışmayı bununla eğlenmeyi bileceksin.
1000Kitap
BozkırkurduHermann Hesse · Yapı Kredi Yayınları · 20229,7bin okunma