"Bazı şeyleri tecrübe ettiğimizde, içimizde bir şeyler olur. Kimyevi tepkiye gibi. Sonrasında,bizler kendimizi incelediğimizde, yerinde durması gereken ibrenin bir basamak daha yukarı çıkmış olduğunun farkına varırız. Dünyamızın biraz daha genişlediğinin. Çok nadiren de olsa, evet, var. Aşk gibidir."
"Böyle şeyler çok önemli olsa gerek.. Yani bizim yaşamlarımız açısından."
"Böyle şeyler hiç olmazsa, yaşamlarımız anlamsızlaşır, kurulaşır. Berlioz'un bir lafı vardır. 'Eğer sen Hamlet'i okumadan yaşamını tamamlıyorsan, ömrünü bir kömür madeninin dibinde geçirmişsin demektir.' "