"Hayatı küçüktü, dardı ama kendi elindeydi.İçli dışlı olunca insanlar hayatını elinden alıyorlardı.O zamandan beri uzak durmaya çalışıyordu insanlardan."
Konusu temelde cimrilik etrafında dönen bir kitap diyebilirim öncelikle.Cimriliğin ve beraberinde getirdiği hırsın pençesinde yaşamını sürdüren bir adam ve babasının tam tersi bir kız olan Eugenie Grandet'nin hikayesini okuyoruz. Etrafında olan biten çarpıklıklara, kendisini avlamaya çalışan çıkarcı insanlara karşı duruşuyla kendi benliğini oluşturmayı başarıyor Eugenie ( Babasının geride bıraktığı izler küçük bile olsa kendinde kalsa da ) Diğer bir ifadeyle zıtlıkları kendi içinde bir bütün olarak sunuyor yazar bize. Cimrilik ve cömertlik, bencillik ve diğerkamlık gibi. Bu sebeple kitabı okurken anlatılmak istenen değerler karşısında çürümüş toplumsal normlar veya kişisel çıkarlar okur için daha net bir hâl alıyor. Zamanında kitap öyle ses getirmiş ki Balzac'ın Eugenie Grandet'in yazarı olarak anılmasına sebep olmuş.Hatta yazar bir süre sonra bundan rahatsızlık bile duymuş.Bunu da belirtmeden geçmek istemedim. Bütün bunların yanısıra gayet akıcı bir kitap ve de anlaşılır. Fransız edebiyatına giriş yapmak isteyenler için tercih edilebilir.Okuyacak olan herkese şimdiden keyifli okumalar dilerim.