İyi geceler
"Bazı günler başlangıçta neredeyse hiç ağırlık taşımaz, ancak ilerledikce ağırlaşır."
İyi mi geceler?
“Gece her şeyin üzerini örter, diye düşünür insan. Oysa gecenin örttüğünden çok hatırlattıkları vardır. Hatırlatırken sarstıkları, sarsarken suskunlaştırdıkları, suskunlaştırırken acıttıkları…”
Sayfa 31 - Profil Yayınları·Kitabı okuyor
Edebiyat
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İyi geceler...
“Anlamak için, kendimi yok ettim. Anlamak, sevmeyi unutmaktır.”
İyi geceler
"Bir şeyleri dilememeyi çok küçük yaşta öğrendim. Dilemek hak edilmiş hüsrandan başka şey getirmez insana."
Sayfa 635 - | Sel yayıncılık |
Neden dünyanın en iyi insanı bile çoğu zaman diğer insanlardan bazı şeyleri saklamak için çabalar? Bu gizemlilik niye? İçi dışı bir derler ama boş laflar bunlar… Neden bir insan, yüreğinde olan şeyleri açık seçik söylemez ki? Hele o sözleri rüzgara savurmadığını bilirse, değil mi?.. Herkes de sözüm ona dünya alem duygularını incitecekmişçesine taşkın, aşırı bir sertlikle odaklanır, özen gösterir. Ve nedense herkes, genelde duygularını kimi zaman karakterinden çok daha sert yansıtarak ya da öyle olmasını isteyerek, kendisinden bambaşka görünme arzusu duyar. Bana kalırsa çoğu insanda, buna herkes de diyebiliriz, duygularını başkalarına kolayca açarsa hor görülecekmiş ya da asıl görünümünden daha çok küçülecekmiş gibi bir kaygı vardır.
Çeviri biraz dağınıktı, ben düzenledim.·Kitabı okudu