8/10
·336 syf.··
2026 26. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2026 16:58
Kitap ilk olarak şehirde trafikte aniden kör olan bir adamla başlıyor. Bir yardimsever onu evine bıraktıktan sonra körlük hızla etrafa yayılıyor. Hükümet bu olağandışı durumu kontrol altına almak ve 'halkı korumak' adına körlük salgınına yakalanan insanları boş olan akıl hastanesinde karantina altına alıyor. Orada ise bir Göz Hastanesinde tanışan yedi kişinin etrafında yaşam mücadelesi devam ediyor. Asıl kritik nokta ise kitapta sadece bir kadın görüyor 'Doktorun karısı' olarak ele alınıyor. Bu yedi kişiden biri (Aslında kitapta hiç kimsenin adı yok. İlk kör, ilk körün karısı, siyah bantlı yaşlı adam,şaşı çocuk, doktor, doktorun karısı, koyu renk gözlüklü genç kız "Kör olduktan sonra adların ne önemi var ki ? " ) Etrafin ne hale geldiğini, insanlığın daha ne kadar pislenecegini sadece o kadın görüyor. Aradaki bir köprü gibi ,O 6 kişiyi sanki cocuklariymis gibi hep koruyor, sorumluluk alıyor ve tüm yük onun omuzlarinda Kitabın dili sade ,ve açıkçası biraz zor. Nokta ve virgül hariç hiç bir noktalama isareti yok. Ama konusu itibariyle de hayli ilgi çekici Kitapta Yazar aslında körleşmeyi yazmamış, gerçekleri, hayatı,görmemeyi, toplumu, hükümeti,insanlığı eleştiriyor. Ve bunu sembolizmden yararlanarak kitabında yer veriyor. Çok beğendigim ve ara ara tekrar dönüp gözden geçirmek istediğim bir kitap oldu. Yazarın Mart 1997’de evinde kendi adına olan, şöyleşi de körlük hakkinda şu cümleleri söylüyor: Körlük için aklınıza gelen fikir nasıl gelişti? JS: Bir restaurant’daydım, siparişimin gelmesini bekliyordum. Tam o anda birden aklıma bir düşünce geldi: Ya hepimiz kör olsaydık? Kendi soruma kendim cevap verecek olursam aslında hepimiz körüz. İşte bu noktaydı romanın embriyosu. Daha sonra başlangıç durumlarını düşündüm ve sonuçların doğmasına izin verdim. Sonuçları
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,2bin okunma
Puan vermedi·88 syf.··
2026 21. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2026 17:29
Atatürk ile ilgili kitapların kütüphanemde azlığı dikkatimi çekti bu kitabı okuduktan sonra. Atatürk ‘ün fikirlerini oluştururken kimlerden feyz ve esin aldığını bilmek istediğim için kitabı okudum. Tevfik Fikret’ten başlayalım. Çok önemli bir münevver olan Tevfik Fikret Atatürk ‘e batılılaşma noktasında esin kaynağı olmuştur diyebiliriz. Bir şiirinde Tevfik Fikret : Yüklen ne varsa getir bir parça meskenetfiken, ruhu ve idraki besleyen dizelerini söylemiş ,çağının çok ötesinde bir şairdir ve Atatürk'e ilham olmuştur.Kitapta Namık Kemal’in de Musafa Kemal’I etkileyen diğer bir vatan şairi olduğundan bahsediyor fakat bir farkla diyor : Mustafa Kemal Namık Kemal kadar romantik değildi fakat vatan, hürriyet konularında kendisini takip ederdi.Namık Kemal’in : Vatanın bağrına düşman dayamış hançerini, yoğ imiş kurtaracak bahtı kara maderini dizelerine Atatürk ‘ten olumlu yanıt gelmiştir. Vatanın bağrına düşman dayasın hançerini, vardır kurtaracak bahtı kara maderini. Atatürk hepimizin bildiği gibi eğitime son derece önem veren bir liderdi ve özellikle okul yıllarındaki tarih öğretemeninden bahsetmiştir kitapta yazılana göre. Tarih bilmeden günü , geleceği yorumlamak mümkün olamayacağından tarihe fazlaca önem vermiştir. Fransız Devriminden esinlenmiş ve Fransız Filozof JJ. Rousseau etkilendiği ve esinlendiği bir diğer kişidir. Ziya Gökalp de etkilendiği bir başka aydındır aralarında nüans açısından bazı belirgin durumlar olsa da Ziya Gökalp Atatürk’ün zihninde yer etmiştir. İncelememi Atatürk’ün bir sözü ile bitirmek istiyorum: Çocukken fakirdim. İki kuruş elime geçince bunun bir kuruşunu kitaba verirdim. Eğer böyle olmasaydı bu yaptıklarımın hiçbirini yapamazdım. Bu sözle Atatürk ‘ün donanımı, bilgisi ve bilgi açlığı kendisine bir kere daha hayran olmamı sağlamıştır.
Atatürk'ün Düşünce Yapısını Etkileyen Olaylar, Düşünürler, KitaplarŞerafettin Turan · Türk Tarih Kurumu Yayınları   · 2018505 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·448 syf.··
2026 16. kitabı
LJ Shen'in üzerimde çok garip bir etkisi var. Ne zaman bir kitabına başlasam karakterleri tam anlamıyla sevmeyeceğimden emin oluyorum ama okumayı ve onlarla bağ kurmayı da bırakamıyorum. Bu kitapta benim için öyleydi. Kadın beni her defasında Reading Slump'tan çıkartmayı başarıyor ve gerçekten "Dark" ya da "Tabu" diye nitelendirilebilir temaları okuyucuya çok rahat aktarıyor. Ayrıca bana kalırsa basit tüketilebilir kitaplar yazmasına karşın, kendi zekasından ya da bilgili olduğu konulardan da güzel dokundurmalar yapabiliyor kitaplarında.
Bad BishopL. J. Shen · Bloom Books · 202570 okunma
Çok iyi
Puan vermedi
Nie wiem czy to jest to samo I się zastanawiam co zrobić żeby się z nią w klasie jest mimik cześć co robisz na tym się kończy to jest to samo I Mükemmel bir kitap herseyiyle okuyun tamam mı kesin okuyun Mükemmel durmaz o zaman bende seni özledim ya ben seni her halinle çok güzel olur ama sen de beni ara sıra var ya çok kötü oldum zaten çok da iyi değil ya ne wiem co mam powiedzieć co to za różnica gdzie to się nazywa się to podoba się jej stało z tymi włosami cześć co robisz na tym się kończy to jest to samo i się zastanawiam co zrobić żeby się z nią w klasie jest w tym momencie jest mimik cześć co robisz na tym się kończy to jest to samo i się zastanawiam co zrobić żeby się z nią w klasie jest mimik cześć co robisz na tym się kończy to jest to samo i się zastanawiam co zrobić żeby się z nią w klasie jest mimik cześć co robisz na tym się kończy to jest to samo i się zastanawiam co z tego nie będzie miał na myśli pisząc z tym nie ma co się narzekać nią nie jestem pewna że nie mam czasu teraz nie wiem co się dzieje w tej szkole nie było tematu i tak się stało z tą dziewczyną na kadar guzel cześć Kochanie
YCem Akaş · Can Beta · 2018553 okunma
İyi Kitap
Puan vermedi
Mükemmel bir kitap herseyiyle okuyun tamam mı kesin okuyun Mükemmel durmaz o zaman bende seni özledim ya ben seni her halinle çok güzel olur ama sen de beni ara sıra var ya çok kötü oldum zaten çok da iyi değil ya ne wiem co mam powiedzieć co to za różnica gdzie to się nazywa się to podoba się jej stało z tymi włosami cześć co robisz na tym się kończy to jest to samo i się zastanawiam co zrobić żeby się z nią w klasie jest w tym momencie jest mimik cześć co robisz na tym się kończy to jest to samo i się zastanawiam co zrobić żeby się z nią w klasie jest mimik cześć co robisz na tym się kończy to jest to samo i się zastanawiam co zrobić żeby się z nią w klasie jest mimik cześć co robisz na tym się kończy to jest to samo i się zastanawiam co z tego nie będzie miał na myśli pisząc z tym nie ma co się narzekać nią nie jestem pewna że nie mam czasu teraz nie wiem co się dzieje w tej szkole nie było tematu i tak się stało z tą dziewczyną na kadar guzel cześć Kochanie
SÖzkan Dursun · Meserret Yayınları · 201613 okunma
8/10
·360 syf.··
2026 5. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 24 Nisan 2026 02:13
Baya beğendim?? Bu kadar beğenmeme de çok şaşırdım. Yıllar yıllar önce yazılmış olmasına rağmen baya iyiydi. Sanırım gerçekten bir JLA insanına dönüşüyorum. Yazarın ilk kitabı falan yani. Böyle bir kitap da beklemiyordum asla. Zaten sıfır beklentiyle başlamıştım ama olay çok farklı yerlere gitti. JLA kitabı olmasına rağmen adult bir içerik yok bu arada. Ben daha yeni kitaplarını okuduğum için fetüs JLA da öyle olur sanmıştım, yanılmışım. Zaten karakterler 17 yaşında. 17 yaşında karakterlerden de nefret ederim. Ama sardı. Yalan yok. Elbette çok bir beklentiyle başlanmaz ama hem çerez hem de fantastik içeren güzel bir kitaptı. Sanırım novellaları çevrilmemiş ama çevrilen kitapları okumayı planlıyorum. Novellalar da kalsın. Şimdilik onlari okumaya gücüm yok. Bence okunur. Beni şaşırttı.
1000Kitap
ObsidiyenJennifer L. Armentrout · Dex Yayınevi · 20192,219 okunma