Erkeğin teorisi ayrı telden pratiği ayrı telden çalıyor diyor
"ezelden beri bütün şairlerin bütün yapıtlarında kadınların işaret ışığı gibi yandıklarını söyleyebiliriz – Oyun yazarlarında Clytemnestra, Antigone, Kleopatra, Lady Macbeth, Phèdre, Cressida, Rosalind,Desdemona, Malfi Düşesi; düzyazı yazanlarda, Millamant, Clarissa, Becky Sharp, Anna Karenina, Emma Bovary,Madame de Guermantes – bu adlar insanın aklına üşüşürken‘kişiliği ve niteliği eksik’ kadınları düşündürmüyor hiç. Aslında, eğer kadın, sadece erkeklerin yazdığı kurguda var olsaydı, kadının büyük öneme sahip biri olduğunu hayal ederdik; Ama bu, edebiyattaki kadın. Aslında, Profesör Trevelyan’ın da işaret ettiği gibi,kadın odasına kilitleniyor, dayak yiyor, oraya buraya fırlatılıyor Böylece çok garip ve karışık bir varlık çıkıyor ortaya. Hayal edildiğinde çok önemli; pratikte ise tamamıyla önemsiz."
Aslında, eğer kadın, sadece erkeklerin yazdığı kurmacalarda var olsaydı, kadının büyük öneme sahip biri olduğunu hayal ederdik; çok farklı; yürekli ve huysuz; muhteşem ve çıkarcı; müthiş güzel ve aşırı derecede çirkin; bir erkek kadar büyük, bazılarına göre erkekten de büyük. Ama bu, kurmacadaki kadın. Aslında, Profesör Trevelyan'ın da işaret ettiği gibi, kadın odasına kilitleniyor, dayak yiyor, oraya buraya fırlatılıyordu. Böylece çok garip ve karışık bir varlık çıkıyor ortaya. Hayal edildiğinde çok önemli; pratikte ise tamamıyla önemsiz. Şiir kitaplarını baştan sona istila etmiş, tarihte ise adı geçmiyor. Kurmacalarda, kralların ve fatihlerin hayatlarına hükmediyor; gerçek hayatta ailesinin parmağına zorla yüzük taktığı herhangi bir delikanlının kölesi. Dudaklarından, edebiyatın en ilham verici sözcükleri, en derin duygularından bazıları dökülüyor, gerçek hayatta okuması yazması nedense yok, zor heceliyor sözcükleri ve kocasının malı durumunda.
Reklam
Kadin.. Hayal edildiğinde çok önemli, pratikte ise tamamıyla önemsiz. Şiir kitaplarını bir bastan sona kaplar ama tarih kitaplarında adi geçmez. Kurmaca edebiyatta, kralların ve fatihlerin hayatına hükmeder, gerçek hayatta ailesinin parmağına zorla yüzük geçirdiği herhangi bir delikanlının kölesidir. ... Kadını hayata döndürmek için yapılacak şey, aynı anda hem sairane hem de tüm açıklığı ve siradanligiyla düzyazı bağlamında düşünmektir onu; böylece gerçekle bağlantıyı korumuş olursunuz.
Bu nasıl çelişki
Böylece çok garip ve karışık bir varlık (kadın) çıkıyor ortaya. Hayal edildiğinde çok önemli; pratikte ise tamamıyla önemsiz. Şiir kitaplarını baştan sona istila etmiş, tarihte ise adı geçmiyor. Kurmacalarda, kralların ve fatihlerin hayatlarına hükmediyor; gerçek hayatta ailesinin parmağına zorla yüzük taktığı herhangi bir delikanlının kölesi. Dudaklarından, edebiyatın en ilham verici sözcükleri, en derin duygularından bazıları dökülüyor, gerçek hayatta okuması yazması neredeyse yok, zor heceliyor sözcükleri ve kocasının malı durumunda.
Kadın
Hayal edildiğinde çok önemli, pratikte ise tamamıyla önemsiz. Şiir kitaplarını baştan sona istila etmiş, tarihte ise adı geçmiyor. Kurmacalarda kralların ve fetihlerin hayatlarına hükmediyor, gerçek hayatta ailesinin parmağına zorla yüzük taktığı herhangi bir delikanlının kölesi. Dudaklarından edebiyatın en ilham verici sözcükleri, en derin duygularından bazıları dökülüyor, gerçek hayatta okuması yazması neredeyse yok, zor heceliyor ve kocasının malı durumunda.
Sayfa 50 - Kırmızı KediKitabı okudu
Kadın
Böylece çok garip ve karışık bir varlık çıkıyor ortaya. Hayal edildiğinde çok önemli; pratikte ise tamamıyla onemsiz. Şiir kitaplarını bastan sona istila etmiş, tarihte ise adı geçmiyor. Kurmacalarda kralların ve fatihlerin hayatlarına hükmediyor; gerçek hayatta ailesinin parmağına zorla yüzük taktığı herhangi bir delikanlının kölesi. Dudaklarından, edebiyatın en ilham verici sözcükleri, en derin duygularından bazıları dokülüyor, gerçek hayatta okumadı yazmadı neredeyse yok, zor heceliyor sözcükleri ve kocasının malı durumunda.
Reklam
59 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.