Martin’in vedası
Puan vermedi·517 syf.··
2026 2. kitabı
·
337 günde okudu
·
Okunma: 04 Mayıs 2026 01:53
Bir zamanlar tek gözlü odasında masanın altında topladığı müsveddeler bile yayın evleri tarafından kapış kapış basılıyordu. Martin başarılmıştı. Ancak zihninde susturmadığı sorulara bir türlü cevap bulamıyordu. Sonunda martin bir geminin kamarasından kendini denizin derin sularına bırakarak yaşama veda etmişti.
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,3bin okunma
Popüler Kültür ve Dostoevsky
Puan vermedi·704 syf.··
2025 13. kitabı
asıl kitap incelemesinden önce söylemek istediğim birkaç söz öbeği bulunmakta: Farkında mısınız bilmiyorum fakat toplumumuz yozlaşmakta ve ileri düzey bir 'tüketim çılgınlığı'na sürüklenmekte; gereğinden fazla -çeşit çeşit- alıyor, asla bir tane ile yetinemiyor, bu yaptığımız ile de övünüyoruz. Hayatımızı biz değil, hayatımıza giren kavramlar yönetiyor. Aldığımız, yaptığımız, söylediğimiz tabiri caizse "tükettiğimiz" unsurlar asla bizimle ilgili olmayan veyahutta güzel bile olmayan şeyler. Mesela bilirsiniz bir oyuncak piyasaya sürüldü (aşırı çirkin ve fiyatı tuzlu olmasına rağmen) herkes bu oyuncağı almaya çalıştı, kapış kapış gitti. Veya tadı kötü bile olsa o şeyi "aman Ayşe de aldı" "Fatma'nın da var" gibi anlamsız bir yarışa sürmekteyiz. Peki, ben bunları neden anlattım? Bu bahsettiğim durum "popüler kültür köleliği" olarak geçiyor. Ve benim de bu kategoriye sokabileceğim bir isim bulunmakta: FYODOR DOSTOEVSKY. özellikle günümüzde "Suç ve Ceza", "Yeraltından Notlar" veya "Beyaz Geceler" isimli kitaplarıyla bilinen ve en çok okunan yazarlar listesine girmeyi başarmış bir yazardır kendisi. Gel gelelim mâlum esere: suç, ceza, ahlak, insan doğası ve toplumsal değerleri ana temasında işleyen Dostoyevski, bu eserinde insanların karanlık yönlerini, içsel çatışmalarını ve toplumla olan ilişkilerini detaylı bir şekilde ele alır. Kısaca ana duygularımız bunlar. İnsanlar bu kitabı okuyor, ezberliyor, anlatıyor... Fakat kitabı anlamıyor. Kitapta anlatılmak isteneni düşünmüyor ve uygulamıyor. Şimdi Dostoevsky'e geri dönelim. BEN NEDEN DOSTOEVSKY'İ SEVMİYORUM: Evet dostlarım, Dostoevsky'i sevmiyorum. Peki neden? Çünkü, kendi günahlarını yazdığı karakterlerden çıkaran (bkz. Ivan Karamazov, Raskolnikov, Beyaz geceler karakterleri vb.), sadece kâr amaçlayan ve bütün kârını kum@ra
Edebiyat
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025194,5bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Küçük Aksilikler, Kocaman Gülüşler
9/10
·40 syf.··
2025 59. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 19 Aralık 2025 00:17
Bu kitapta, biraz dalgın ama çok sevimli bir çocuğun başına gelen komik ve tatlı aksilikler anlatılıyor. Kahramanımız bazen saçına bir şey takıldığını, bazen paçasına bir şey dolandığını fark etmiyor. Eşyalar sanki canlanmış gibi onunla oyun oynuyor Ama hikâye bize şunu söylüyor: Hata yapmak çok normal, önemli olan gülüp geçebilmek ve yeniden denemek. Hayat bazen karışır, bazen üstümüz başımız dağılır ama bu da oyunun bir parçasıdır. Kitap, çocuklara kendileriyle barışık olmayı, küçük aksiliklerden korkmamayı ve her şeye gülümseyerek bakabilmeyi anlatıyor
Çocuk Edebiyatı
Paspas Tepemde Kapiş PaçamdaAhmet Büke · Günışığı Kitaplığı · 202016 okunma
8/10
·120 syf.··
2025 135. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 26 Kasım 2025 10:49
Yazarı Eylül kitabı ile biliyoruz daha çok. Bu kitabını ilk kez gördüm ve kalemini sevdiğim için hemen almıştım. Eylül kitabı yazıldığı dönem yazara pek kazanç getirmemiş ama Bir Zambak Hikâyesi piyasaya çıkınca peynir ekmek misali kapış kapış gitmiş. 1910 yılında çıkmış ilk ama o dönem yazar isimsiz olarak çıkarmış kitabı. Zaten sıkıysa ismini yaz çıkar hele de o yıllar. Kitabın baskısı bitince kiralanarak okunmaya başlanmış bu kitap. Ve maalesef ki yazar kitap yüzünden hapse giriyor ve yıllarını verdiği askeriyeden de atılıyor. O dönemde cidden büyük cesaret bu kitabı yazmak. 39 sf kitap. Osmanlıca metni de mevcut kitapta. Bir solukta okudum ama uyarıyorum aşırı rahatsız edici mevzular var. Edebiyatın ilk e.rotik kitabı diye geçiyor bu kitap ama buncasını da beklemedim yani. Servet-i Fünun dönemi yazarından ne bileyim yani. Kadın ve erkek duygularını iyi işlemiş. Tekrar diyorum aşırı müstehcenlik var, bu konuları okumayı sevmeyenleri çok rahatsız eder. Ama ben 1910 Osmanlısında aşk, e.rotizm konuları üzerine neler konuşulur, neler yaparlar okurum diyorsanız buyrun okuyun.
Bir Zambak HikayesiMehmet Rauf · Sel Yayıncılık · 2008311 okunma
Puan vermedi·128 syf.··
2025 18. kitabı
İtiraf: Bazı kitaplarda kararsız kaldığım için incelemesini yapmaktan kaçıyorum. Bunda da öyle olacaktı ama kaçmayı doğru bulmadım. Beraber karar veririz en kötüsü ve hatta en güzeli. Bir arkadaşım bana demişti ki: “Ergenliğe adım atan, duygularını tanımaya çalışan çocuklar için onları anlayan dilden bir kitap yazsana. Alanda bununla ilgili eksiklik var demek ki.” Miyase Hanım ( @miyasesertbarut ) o eksikliğe de güzel bir dokunuş yapmış. Kahramanlarını lise öğrencilerinden, davranışları onların içinden geçirdikleri ama yapmaya çekindiklerinden, düşüncelerini dışavurmaya kâh anlamazlar zaten diyerek gerek görmediklerinden kâh bastırılırlar diye içlerinde tuttuklarından, okudukları kitapları bile büyüklere saçma gelen ama yeni neslin moda ettiklerinden seçmiş. Gerçi Death Note şimdiki nesilde var mı bilmiyorum, 10 yıl önce revaçtaydı. Velhasıl onların duygu, düşünce, davranış ve söylemlerine tercüman olmayı başarmış Miyase Hanım. Eline, emeğine sağlık. Peki öğretmen olarak okutup okutmamakla ilgili yorumun nedir? Çok kısa ve net: Kendileri ulaşır, okumak isterlerse bırakın okusunlar. Ama tavsiye etmek ya da toplu olarak sınıfta okutmak şahsen yapacağım bir şey değil. Kitap karakteri ile benzeşim kurup özenti davranışa yönelme olabilir. Şu notu özellikle düşmek istiyorum: Şimdilerde moda olan Wattpad kitaplarını okuyan, kitapçılardan kapış kapış alan gençler var. Benim öğrencilerimden benden isteyenler de oldu. O kitapların içinde geçen sakıncaları okuduklarını varsayarsak Miyase Hanım’ın kalemi de kültür aktarımı da bu kıyasa bile yakışmaz. Gençlik için kitap arıyorsak bu kitaba bakmak yerinde olur. Kazanımlar: Ergenlik dönemi kişilik bunalımı için, kalıp güzellik yargıları içinde kendisini aykırı gibi hatta “çirkin” gibi gören anlayışa karşı “Herkes bireysel
Kimsin Sen?Miyase Sertbarut · Tudem Yayınları · 2011442 okunma
9/10
·376 syf.··
2025 117. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 07 Eylül 2025 12:31
Emma Wheeler, senarist olmak istemektedir. Romantik komedilere olan takıntısı sebebiyle de birçok romantik komedi senaryosu yazmaktadır. Yakın arkadaşı, eski sevgilisi ve menajeri olan Logan birgün onu arayıp bir senaristle ortak bir senaryo yazmasını istemiştir. Ve çalışacağı o kişi senaryoları kapış kapış giden Charlie Yates'tir. Emma, Charlie'nin büyük hayranıdır ve yaptığı bütün işleri ayrıntısıyla bilmektedir. Onunla çalışmak için çok heyecanlıdır. Ve Charlie'nin yazdığı romantik komedi senaryosunun ne kadar korkunç olduğunu birinci elden görmüştür. Ve Charlie ile çalışmak için altı haftalığına LA'a taşınması gerekmektedir. Ancak geçirdiği kaza sonucunda yardım alarak yaşamına devam babasını bu süreçte yalnız bırakamıyordur. Bu evrede de kız kardeşi araya girer ve istediği süre boyunca evden uzaklaşmasını sağlar. Ancak Emma LA gittiğinde iki farklı gerçek ile yüzleşir. Bir Charlie ile aynı evde kalması gerekiyordur. İki Charlie onun geleceğini bilmiyordur. Yaşanan birçok olay ve anlaşmanın ardından beraber çalışmaya karar vermişlerdir. Bilmedikleri ise bu senaryo ile hayatlarının tamamen değişeceğidir. Bu kitabı yazarın bu zamana kadar okuduğum en iyi kitabı ilan ediyorum.Aşk, aile, arkadaşlık, eğlence, dram ne ararsanız vardı.Emma geçmişte yaşanan olaylar için kendini suçluyordu ve bir şekilde bu suçluluk geleceğinin de olumsuz yönde etkilenmesine neden olmuştu.Charlie ise kariyer odaklıydı. Ancak bu kariyeri yaparken de çok yalnız kalmış ve en zor zamanlarında karısı tarafından terk edilmişti.İkisi birbirini bulduktan sonra ise tamamlandılar diyebilirim.Charlie bir noktada Emma'yı uzaklaştırmak istedi ve her ne kadar kızsamda ona hak verdim. Yaptığı jest ile kalbimi çok fena çaldı.İkili arasındaki tatlı ve eğlenceli diyalogları okumak çok keyifliydi.Ayrıca
Romantik Komedici-lerKatherine Center · Artemis Yayınları · 2025105 okunma