Gelecekteki bilimsel araştırmalar belki de tüm gerçeklerin aynı uzanmın farklı boyutları olduğunu ortaya koyacak; dolayısıyla somut ya da tinsel gerçeklerden bahsedilemeyecek. Boyutlardan birinde bedenimizi yaşıyoruz belki, bir başkasında ise ruhumuzu. Belki başka boyutlar da var ki, onlarda da kendimizin öbürleri kadar gerçek, başka yönlerini yaşıyoruz. Arada bir, dayanağım olmasa bile, bu araştırmaların bizi nihai olarak ne noktaya götüreceğini düşünmek hoşuma.
"Nevrozlar" hastalık olabilir ve çokluk da öyledir. Ne var ki, bir sağlık belirtisi de olabilir beri yandan, yani bir ruh canlılığıyla donatılmış kişilerin yalnızca para ve sayıyı bilen, ruh diye bir şey tanımayan çağa gösterebilecekleri biricik tepki niteliği taşıyabilir.