Telefonda gezinirken "Nur Suresi 33. ayet" üzerine kısa bir reels video dikkatimi çekti.
Ateist genç, Diyanet mealinden ayeti okuyor ve soruyor:
"Bu neyin nesi yav! Bu nasıl Tanrı kelamı oluyor?"
👉 Delikanlı, okuduğu meale göre yüzde yüz, yerden göğe kadar haklı!
Ben yine şimdi:
— "Nur 33'e de yanlış mana vermişler" diyeceğim de başıma gelecekleri de az-çok tahmin edebiliyorum:
Hadisvarcı Hakim Gelenek:
— Goca goca alimlerimiz yanıldı da sen mi buldun doğruyu? İlmin ne ki senin?
Sünni Kültürlü Ateist—Deist:
— Yok artık! Kur'an'a kafanızdan olmayan manalar veriyorsunuz?
Gerçek anlamının(!) ezikliğini yaşıyor, sekülerlere "Sanal Kur’an" anlatıyorsunuz? Yemezler!
Dedim ya şu günlerde adı konulmamış
"Dinli—Dinsiz" ittifakı yaşıyoruz diye.
Sıkıntı yok!
Ben aklı başında olanlara açıklayacağım; ön yargılı olmayan herkes, işin gerçek yüzünü görecek inşallah.
Açın klasik mealleri,
Nur 33’ü aynen ateist gencin okuduğu gibi çevirmişler:
<وَلَا تُكْرِهُوا فَتَيَاتِكُمْ عَلَى الْبِغَٓاءِ>