Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ahkam Tefsiri (2 Cilt)

Muhammed Ali Es-Sabuni

Ahkam Tefsiri (2 Cilt) Gönderileri

Ahkam Tefsiri (2 Cilt) kitaplarını, Ahkam Tefsiri (2 Cilt) sözleri ve alıntılarını, Ahkam Tefsiri (2 Cilt) yazarlarını, Ahkam Tefsiri (2 Cilt) yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Ya Rabbî! Sevgilimin sevgisini ebediyyen içimden çıkarma. Bu duâma âmin diyen kuluna Allah rahmet etsin.
·
Puan vermedi
Tefsir
Ahkam yani hüküm ayetlerinin olduğu, fetvaların olduğu 2 ciltlik bir eserdir.İstaze’nin hükmü ile başlar ve insana sınırlarını, neyi nerede nasıl yapılacağını, delilleri ile verilen hükmün sağlamlığını, mevlanın o hükmü neden insana öyle derin ve vurgulayarak emrettiğini anlatır.Üslübu çok çok akıcı, 7 yaş üstü için okumaya kesinlikle uygundur.Kütüphanede yer açılması gereken kitaplar arasında yer alır. Mesela; İstiaze (Euzu) çekmek şeytandan Allah’a sığınmaktır. Besmele ise Rahman ve rahim olan Allah’ın adıyla bir mühürdür.Şeytan insana vesvese verir , duygular arasında gezer, onu kuşatır.İstiaze ile mevlasına sarılan şeytandan korunur.Zirâ bütün varışlar Allah’a , dualar Allah’a, ölüm ve yaşam Allah’adır.
Ahkam Tefsiri (2 Cilt)
Ahkam Tefsiri (2 Cilt)Muhammed Ali Es-Sabuni · Şamil Yayınları · 201193 okunma
Reklam
Mütehassıs bir doktorun hastasının tedâvisinde hastalığın seyrine göre ilaçlarını değiştirmesi gibi bütün peygamberler, kalplerin doktoru ve insanların terbiye edicileri olarak gönderilmişlerdir. Her peygamberin şeriatı, içinde yaşadığı insanların maslahatlarına uygun bir tarzda tedricî bir sûrette Allah(c.c) tarafından vaz' edilmiştir.
En küçük bir şüphe _Allah müslümanları korusun- insanları isyan ve küfre götürür. Zira Kur'ânı kerîm'deki bir hükmün inkârı ile tümünü inkar arasında bir fark yoktur.
Enes b. Malik'ten (rh.a.) rivâyeti sabit olan, "Resûlullah (sav.) ile Ramazan ayında sefere çıktık. Oruç tutanlar tutmayanları, tutmayanlar da tutanları ayıplamadılar. Bu durumu müşâhede eden Resûlullah (s.a.v.), sükût etti"...
"O çok esirgeyen Allah'ın has kulları, ki onlar yeryüzünde vefakâr ve tevâzu ile yürürler. Kendilerine beyinsizler (hoşa gitmeyecek) lafları attığı zaman "selâm(etle) de(yip geçerler).” *Furkan-63*
Reklam
Size harb açanlarla, Allah yolunda siz de dövüşün (Müdafaa harbi yapın) Ancak aşırı gitmeyin. Şüphesiz ki Allah, aşırı gidenleri sevmez.
"Biz (kendimizi) kâinâtın Rabbine teslim etmemizle emrolunmuşuzdur.” *Enʻâm-71*
Tirmizî tefsir. İsrailoğulları, Hz. Musa'dan gökten bir sofra indirilmesini istediler. Hz. Musa'nın dilediğini kabul eden Allah, icmâlen; "Size gökten mutlaka bir sofra gönderirim. Sofra gönderildikten sonra bana kim inanmazsa, âlemde şimdiye kadar kimseye vermediğim cezayı veririm" buyurdu. Bu âyetin tefsiriyle ilgili olarak Resûlullah: "Üzerinde et ve ekmek bulunan bir sofra, gökten indirildi. Onlara, ertesi gün sofradan bir şey bırakmamaları emredilmesine rağmen, bu emre karşı gelerek birazını yediler. Birazını da bir sonraki güne bıraktılar. Bunun üzerine Allah onların fiziki yapılarını değiştirerek bazısını domuz, bazısının maymun sûretine soktu." dedi.
Allah'tan başka sizi koruyacak, sığınacağınız başka bir kapı yoktur. O'ndan başka bir yâr ve yardımcı olmadığını biliniz. Ondan başkasına inanıp güvenmeyiniz. Yardımcı ancak O'dur. Kim küfrü imanla sapıklığı hidayetine değiştirirse doğru yoldan ayrılmış ve kendini helâk çukuruna atmıştır. Onun bu hareketi, Allah'ın elem verici azabına nefsini arz ediştir.
Reklam
Resûlullah(s.a.v) buyurdu: "Her kim falcıya, gâîbden haber verene, sihirbaza giderek onlardan bir şey sorar ve onların söylediklerine inanarak tasdik ederse kâfir olur".
Resûlullah(s.a.v) Efendimiz'e bir yahudi tarafından sihir yapıldı. Yapılan sihrin etkisinde kalan ve şikayetçi olan Resûlullah(s.a.v) Efendimiz'e, Cebrail(a.s) gelerek, "Sana yahudilerden bir kimse sihir yapmıştır ve onu da filan yerdeki kuyunun içinde bir taşın altına saklamıştır." dedi. Resûlullah (s.a.v) o kuyuya adam göndererek o sihri çıkarttırdı. Yapılan düğümleri teker teker(Muavvizeteyn) Felak ve Nâs surelerini okuyarak çözdü. Böylelikle daha önce şikayetçi olduğu rahatsızlıklar ortadan kalkmış oldu." hadîs-i şerîfi sihrin ve büyünün var olduğuna dair delil olarak getirilir.
Sihri yalnız yahudiler bilirdi. Sihrin tarihi, yahudilerin yeryüzüne yayılmasıyla başlar. Onlar, Allah'ın(c.c) kitabını sırtlarının arkasına atarak sihir yoluyla halkın inançlarını yok etmeye ve akıllarını bozmaya çalışmışlardır. Her fitnenin ve şerrin arkasında yahudiler vardır. Kur'ân-ı Kerîm, yahudilerin o kötü hallerini en güzel şekilde tasvir eder: "...Onlar ne zaman harp için bir ateş tutuşturdularsa Allah, onu söndürdü.(Kendilerini dâima yenilgiye uğrattı). Yeryüzünde hep fesatçılığa koşarlar onlar. Allah ise fesatci olanları sevmez." (Maide:64)
167 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.