Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Alkol Tarihi

Rod Phillips

Alkol Tarihi Sözleri ve Alıntıları

Alkol Tarihi sözleri ve alıntılarını, Alkol Tarihi kitap alıntılarını, Alkol Tarihi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Gerçekten de öyle
İngiliz Başkeşiş Aelfric içeceklerin hiyerarşisini şöyle sıralamıştı: "Şarap zenginler için, bira fakirler için ve su en fakirler için."
Sayfa 59 - Maya Kitap
Her şeyin fazlası zarar
Yasadışı içki elde edemeyen çaresiz vatandaşlar (kolonya, saç güçlendirici ve pencere temizleme sıvısı da dahil olmak üzere) alkol içeren diğer maddeleri kullanmaya yönelerek genellikle ciddi ya da ölümcül sonuçlarla karşılaşıyorlardı.
Sayfa 308 - Maya Kitap
Reklam
İşte gerçek sanatçı :D
Şair Juvenal şunları yazmıştı: "Sarhoş olduğu zaman Aşk Tanrısı için hiçbir seyin önemi yok. Zaten başını kıçından ayırt edemez."
Sayfa 42 - Maya Kitap
Reklam dediğin böyle yapılır :D
Paris'te "Tercihiniz şarap olsun", "Şarapsız bir yemek güneşsiz bir güne benzer” gibi mesajlar taşıyan dört yüz tane yanıp sönen ışıklı reklam panosu dikilmişti.
Sayfa 284 - Maya Kitap
Kadınların alkol tüketmesiyle yaşanan kaygı
Erkeklerin, kadınların alkol tüketmesi konusunda hissettiği kaygı, farklı zamanlarda farklı şekiller almıştır. Antik Roma'da, muhtemelen sarhoş bir kadının zina yapıp hamile kalması ve kocasının doğacak bebeği, bilmeden kendi çocuğu gibi yetiştirmesi korkusuyla, evli kadınların şarap tüketmesinin ciddiyetine dikkat çekilmiştir. Kadınların içki içmesi karşısında uygulanan ceza (bazen ölüm, bazen de boşanma) zina yapan kadınlarla uygulanan cezayla aynıdır.
Sayfa 314 - Maya Kitap
Peygamber Hz. Muhammed önceleri alkole, Yahudiler ve Hıristiyanlardan daha fazla karşı değildi ama kısa bir süre sonra takipçilerinin şarap veya herhangi bir mayalı içecek içmesini yasakladı.
Sayfa 65 - Maya Kitap
Reklam
Ahlak bekçileri yine iş başında
Birkaç Yunanlı yazar -ki hepsi erkektir- erkeklerin şaraplarını sulandırarak, kadınlarınsa muhtemelen talihsiz sonuçlarla, sek içmeyi tercih ettiğini iddia ediyordu. Bu doğru muydu, değil miydi bilinmez ama kadınları barbarlarla aynı kefeye koyuyordu. Bu inancın bir nedeni, şarap içen kadınların ahlaki değerlerini kaybettikleri ve cinsel olarak önüne gelenle yatıp kalktıklarına ilişkin sık sık dile getirilen korkuydu. İçki içen kadınlar ve cinsel faaliyetler arasındaki ilişki Batılı kültürlerde yaygın olup, kadınlardan erkeklere izin verilenden farklı davranışlar bekleyerek, cinsel ahlak konusunda çifte standart uygulanmasına mükemmel bir örnek oluşturmaktadır.
Sayfa 38 - Maya Kitap
Kadınların içki içmesine karşı çıkılmasının sebebi
Ortak kaygılardan biri erkeklerin, kadınların içki içmesine karşı tavırlarıdır. Tarih boyunca erkekler, genellikle kadınların alkolün etkisindeyken kendilerini cinsel olarak daha az kısıtladıklarına veya duygularını dışa vurduklarına inandıkları için kadınlar içki içtikleri zaman kaygılanmışlardır. Bu mantıklı bir varsayım olabilir, zira alkolün etkilerinden biri, her türlü çekingenliği azaltmasıdır. Ancak kadınların vücutları alkolu erkeklerinkinden farklı bir hızda özümseyip sindirse de, etkileri cinsiyet ayrımı yapmamaktadır. Bir aksilik olmadığı takdirde, kadınların alkolün etkisi altındayken, cinsel ya da değil, riskli davranışlarda bulunma olasılığı erkeklerden daha yüksek değildir. (Kültürel etkilerin çoğu zaman kadınların erkekler kadar cinsel risk almasını engellediği iddia edilebilir.) İçki içen erkeklerin kadınların içki içmesine karşı çıkması, aslında, cinsel ahlakta çifte standart ifadesidir.
Sayfa 314 - Maya Kitap
Mısır'da şarap, diğer birçok antik kültürde olduğu gibi sadece elitler tarafından içiliyordu. Muhtemelen şarabın ender bulunması ona her yerde kültürel bir değer vermişti çünkü bütün yıl boyunca depolanan tahıllarla ne zaman istenirse küçük miktarlarda mayalanabilen biranın aksine, yılda sadece bir kez üretiliyordu.
Sayfa 26 - Maya Kitap
En ünlü Yunan şarap uygulaması sempozyumdu; kelimenin bugünkü anlamı –konferans veya toplantı- orijinalinden epeyce sapmıştır. Geçmişte Yunanca "symposion" kelimesi "birlikte içmek" anlamına geliyor ve üst tabakadan Yunanlı erkeklerin (sayıları genellikle on iki ile yirmi dört arasında olan) bir araya gelerek uzun bir gece boyunca şarap tüketerek tartıştıkları ve eğlendikleri etkinliği tanımlıyordu. Sempozyumlar ayrıca şiirlerin, pasajların okunduğu, genç erkeklerin yetişkin erkek dünyasına tanıtıldığı törenler de olabilirdi.
Sayfa 36 - Maya Kitap
Reklam
Bir hikayeye göre, bir kadın elinde şarap mahzeninin anahtarları bulunduğu için ailesi tarafından açlıktan ölmeye mahkûm edilmişti.
Sayfa 42 - Maya Kitap
Son cümleye dikkat!
Anlaşılan kadınların (veya kocalarının cinsel suç işleme gibi bir ahlaki risk almalarındansa, su içmekten kaynaklandığına inandıkları hastalık, hatta daha kötü sonuçlara yol açabilecek risklere sokmanın, daha iyi olup ol madığı konusunda ahlaki bir değerlendirme söz konusuydu. Evli bir erkek için, dul kalmak boynuzlanmaktan iyiydi.
Sayfa 316 - Maya Kitap
Güney İtalya bağcılık alanında o kadar başarılı oldu ki Yunanlılar buraya Oenotria, "kaliteli şarap diyarı" adını verdi.
Sayfa 35 - Maya Kitap
Gerçekte alkol tüketen herkes bira içiyordu ve zenginler biralarını şarapla tamamlarken, halkın büyük bir kısmı bunu yapamıyordu. Mısır da MÖ ikinci yüzyıldan kalan duvar resimleri, firavun ailesinin üyeleriyle maiyetinin iki çeşit içki içtiği ziyafetleri göstermektedir. Bunlardan biri, muhtemelen biraydı ve yüzeydeki kabukların, sapların yutulmasını önlemek amacıyla büyük sürahilerden kamışla veya tüple içiliyordu. Diğeri, muhtemelen şaraptı ve fincanlardan yudumlanıyordu. Bu farklı içme şekilleri, bu etkinliklerde her iki içki de tüketilse bile, biranın şaraptan çok daha fazla tüketildiğini göstermektedir.
Sayfa 27 - Maya Kitap
Namus elden gidiyeaahh(!)
Romalılarda bazen kadınların da eğlencelere katılmalarına izin veriliyordu ama bu durum çok tartışılıyordu. Örneğinegin evli kadınların şarap içmesi bazı erkekler tarafından, zina yapmalarına neden olduğu gerekçesiyle kınanıyordu. Bu, kadınların aslında cinselliğe düşkün olduğu ve toplumun cinselliklerini kontrol altına alıp yönlendirmek amacıyla koyduğu kural gevşettiği varsayımına dayanan tarihsel bağı hatırlatmaktadır.
Sayfa 42 - Maya Kitap
83 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.