Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Anahatlarıyla İslam Hukuku 1. Cilt

Hayreddin Karaman

Anahatlarıyla İslam Hukuku 1. Cilt Sözleri ve Alıntıları

Anahatlarıyla İslam Hukuku 1. Cilt sözleri ve alıntılarını, Anahatlarıyla İslam Hukuku 1. Cilt kitap alıntılarını, Anahatlarıyla İslam Hukuku 1. Cilt en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İslamda savaş barış içindir ve savunmaya yöneliktir; ilk taarruz daima karşıdandır. (Pek tabii bu, azınlığın ve muasır islam hukukçularının görüşüdür. Cumhurun görüşü ise bunun tam tersidir ve barış geçici bir süredir.)
Sayfa 260 - Devletler Umumi HukukuKitabı okudu
Danışma idarecilerin hakkı değil, vazifesidir; çünkü istişare emredilmiştir.
Sayfa 192Kitabı okudu
Reklam
İslam’da halife “kanun benim” diyemeyeceği gibi “neyi ister, neyi emrederse o Allah’ın emridir, iradesidir” de diyemez! Çünkü gerçek manada Allah’ın iradesini gösteren ilâhi kaynaklar “kur’an ve sünnet” vardır. Her söz ve davranış meşruiyetini bu kaynaklardan alacaktır.
Sayfa 170Kitabı okudu
Değişen hayat şartları karşısında değişmeyen nasların uygulanabilirliği ilk nazarda olumsuz gibi görünse de, bu nasların her şeyi hakkıyla bilen Allah’ın vahyine dayandığı ve teferruata değil, umumi prensiplere temas ettiği düşünülünce hiç bir güçlüğe maruz kalınmadan uygulanabilir olduğu anlaşılacaktır.
Sayfa 180Kitabı okudu
Kur’an-ı Kerim bir kanun mecmuası olmadığı gibi bir hukuk ilmi kitabı da değildir. O her şeyden önce insanları düşünce ve davranışta en iyi, en hayırlı olana ulaştırmak için gelmiş bir “hidayet” kitabıdır.
Sayfa 105Kitabı okudu
Reklam
“İçtihat icad değil, keşiftir.”
İnsanların kanun yapma bakımından fonksiyonu, müsbet ilimcilerin tabiat kanunlarını keşfetmeleri gibidir; ictihad hükmü icad etmez, mevcudu ortaya çıkarır, keşfeder.
Sayfa 163Kitabı okudu
Abbasi halifeleri Harun Raşid ve Mansûr; İmam Malik’e, Muvatta isimli eserini kanunlaştırmayı teklif ediyorlar; İmam Malik ise ‘bu, içtihat hürriyetini kısıtlayabilir’ diyerek reddetiyor. Okuyucu notu: Diğer görüşlerin (içtihatların) mevcudiyetine saygı duyan ve dahi onlara imkan tanıyan bir mezhep İmamından, diğer içtihatları tekfir etmek için “içtihat kapısı kapandı” diyebilen mezhepçilere evrildi dünyamız. İşte bütün problemimiz bu.; Lafızcı yahut akılcı yorumlarımız değil, üstünlük kompleksimize raci tahammülsüzlüğümüz...
Mezheplerin Meşruiyeti
Bütün ayetlerin sübutu kat’i olmakla beraber; bütün ayetlerin manaya delaleti kat’i değildir. Okuyucu yorumu: Bu temel kabul, hem içtihadın çeşitliliğine ve zenginliğine hem de farklı mezheplerin teşekkülüne ve meşruiyetine imkan sağlamaktadır. O halde bidat olan da mezhepler değil, mezhepçilerdir.
Sayfa 107 - (Manen Aktarıldı)Kitabı okudu
Yürüyen hayatı, donmuş hükümlere uydurmak güç, hattâ imkânsızdır. Bunun içindir ki, İslamda ictihad müessesesi vardır ve değişmez hükümlerin sayısı az tutulmuştur.
Reklam
“Mezhebimizin hükümlerine uymayan ayet ve hadisler bulunursa bunlar ya tevil edilmiştir yahut da nesh edilerek yürürlükten kaldırılmıştır.” el-Kerhi
HALİFENIN TAYIN ve TESBİTİ Hz. Ebu Bekr'in seçimden sonraki ilk hitabesi önemlidir. "Ey Nas, en hayırlınız olmadiğim halde başkanınız oldum, iyi yaparsam bana yardım edin, kötü yaparsam beni düzeltin. Doğruluk emanet. yalan hıyanettir. Zayif olanınız, -Allah'ın izniyle- ben onun hakkım kendisine iletinceye kadar nezdimde kuvvetlidir Kuvvetli de -başkasınm hakkını ondan alıncaya kadar Nezdimde zayıftır. Allah, yolunda cihadı terkeden her milleti zelil kalar: aralarında fuhuş ve çirkin davranışlar yayılan bir milleti de toptan feläkete düçar eder. Ben Allah'a itat ettigim müddetçe siz de hana itaat edin, ben Allah'a itaten ayrıldığı zaman da bana itaat size gerekli değildir. Kalkın Namaza Allah size merhamet buyursun. Mukayeseli İslam Hukuku (1cilt SAYFA 131) Prof. Dr. Hayreddin Karaman
Sayfa 131
İslam Hukukunun hedefi halkın fert ve cemiyet olarak hukuki ihtiyaçlarını karşılamak yanında onları, Allah tarafından vahyedilmiş bulunan hak, hukuk ve adalet ilkelerine göre terbiye etmek, bu ilkelerin toplum hayatında gerçekleşmesini sağlamaktır.
Sistemleri birbirinden ayıran ve orijinal yapan husus, arada hiçbir benzerliğin bulunmaması değil, hukukun dayandığı felsefe ve prensiplerdir.
"Hukuk cemiyette düzen kuran, müeyyidesini toplum vicdanının tepkisinde ve bu tepkiye tercüman olan devletin maddi zorlama kuvvetinde bulan kaideler toplamıdır."
Sayfa 20
17 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.