Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Anlamın Buharlaşması Ve Kur'an

Dücane Cündioğlu

Anlamın Buharlaşması Ve Kur'an Gönderileri

Anlamın Buharlaşması Ve Kur'an kitaplarını, Anlamın Buharlaşması Ve Kur'an sözleri ve alıntılarını, Anlamın Buharlaşması Ve Kur'an yazarlarını, Anlamın Buharlaşması Ve Kur'an yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Anlam kelâm'da değil, salt lisan'da arandı ve kelâm bir kenara itilince, dileyenler diledikleri gibi diledikleri lafızlara diledikleri anlamları yakıştırmak amacıyla lisan’ı istismar ettiler.
Reklam
Kimse, dilin kutsallaştırılmasının metnin muradını gölgeleyeceğini, 'gölgelemek' ne kelime, bizatihi örteceğini ve bu nedenle de anlamın buharlaşacağını düşünemedi.
Gerçek, gerçekliğini süreklilik arzetmesine, değişmemesine, değişmez oluşuna borçluysa eğer, dil’deki tezahürü de aynı nitelikleri taşımalı, sözcükler nesnelerle, nesneleriyle sahici bir ilişkiiçerisinde olmalıydı
..her eleştiri, karşıt yorumların sadece maksatlarını değil, bizatihi kendilerini de tasfiye ettiği ölçüde haklılık kazanır.
Reklam
Müslümanı Müslüman yapan, hayatını, varoluşunu anlamlı kılan, hedeflerini, maksatlarını, gayelerini oluşturan, kendisine sıkıntılarının, sorunlarının olduğunu hatırlatan, bunları aşması gerektiğini söyleyen, elbette sahip olduğu dindir, İslâm'dır.
Başlarken...
Kur’an'ı anlamak demek, bir dil' (lisan'،), dil’le ifade edilmiş bir (kelâm'ı) anlamak demektir
Esas olanın dilden ziyade, akletmek olduğunu anlamak gerek
○> Allah, arap diliyle vahyetmekle ilk muhataplarına kur'an'ı kolaylaştırmış, \< Ancak kendi dillerinde irad edilen bir kelâmı anlamaları için bu hitab üzerin de akletmelerinin de gerekli olduğunu beyan buyurmuştur. Şayet kendi dillerinde nazil olmasaydı, Hiç kuşkusuz araplar itiraz edeceklerdi.
Kur'an'ı düşünsünler diye kolaylaştırdik/ kamer süresi
●>Mânâlarinı anlamaksızin bir söz'ü tedebbür etmek mümkün değildir. > Malümdur ki bir sözün sarfedilmesin den maksad, sadece lafızlarin değil, Mânâlarinın da anlaşılmasıdır. \> Anlaşilmayan bir söz üzerinde düşünülüp akledilemeyeceği için, >AllahTeâlâ muhataplarının âyetleri üzerinde düşünüp akletmelerini istemektedir.Ve ayni zamanda kelâmınin * kolay "anlaşılır olduğunu da beyan etmektedir. " Kur'an'ı düşünsünler diye kolaylaştırdik. Fakat düşünen var mı?/ kamer süresi
Reklam
Varlık derecesini tefrik etmek, her varlık sferini gereken yere koymak demektir
○< Varlığın mertebelerini, birbirleriyle olan münasebetlerini farkedemediğimiz de, içinde yaşadığımız dünya bir kaos halini alır ve biz onu doğru biçimde okumaya yol bulamayız. ---- İşte bu nedenle, varlığın mertebeleri nin ayırdına varmak, varlık mertebeleri arasındaki sınırları fark etmek zorundayız...
\< Doğru üsul,metodoloji doğru algıyı doğurur.
●> Kur'an'ı kerim 'in dile getirdiği gerçekleri anlamak istediğimiz kadar , dile getirilen gerçekliğin mahiyetini de bilmemiz gerekmektedir. ---Çünkü dil'e getirilen( dilde temsil olunan) aslında gerçekliğin kendisi değil, Onun bir temsilidir...
○> " Dil ile varlık " ya da" kelimeler ile şeyler " arasındaki ilişkinin mahiyeti, Önemlidir. \> Zira bu ilişkinin mahiyetini idrâk ettiğimiz takdirde, hem dil'deki gerçekliği hem de dil- dışı gerçekliği anlamak yolunda ciddi bir adım atmış oluruz.
●> Doğadaki varlıklar, tek başlarına varolmadıkları gibi sözcüklerde, o sözcüklerin oluşturdukları cümlelerde, Meydana gelen metinler de tek başına Varolamazlar. --- Bu bakımdan varlığı anlamaya çalışmak, aslında, değişik varlık mertebelerinden meydana gelen bu bütünlüğü anlamaya, bu bütünlüğe ulaşmaya çalışmak demektir.
□> Varlığı bir bütün halinde idràk edebilmek için, varlık mertebelerini, teşkil ettikleri o bütün içerisinde görmeye çalışmalı, aksi takdirde dile getirilen gerçekliği anlama imkanlarımızı yitireceğimizi bilmeliyiz.
233 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.