Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları

·
Okunma
·
Beğeni
·
243
Gösterim
Adı:
Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları
Baskı tarihi:
Ocak 2013
Sayfa sayısı:
294
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789757422044
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Hisar Yayınları
Bütün Ashâb-ı Kirâm; bir lütuf ve kerem, bir fazîlet ve hidâyet menbaı olan Resûl-i Zîşân hazretlerinden feyz almışlardı. Bu sayede pek nezih, saf birer kalbe sahip bulunduklarından biribirlerinin fazîletlerini, meziyetlerini itirâftan geri kalmaz, birbirine karşı şefkat ve muhabbet ibrâzından geri durmazlardı. Nitekim bu hakîkati Kur’ân-ı Kerîm de şöylece nâtık bulunmaktadır:
“Hazret-i Muhammed, Resûlullâh’dır. Onunla beraber olanlar, yani; bütün Ashâb-ı Kirâm, münkirlere karşı pek şiddetlidirler, kendi aralarında ise pek merhametlidirler; Sen onları vakit vakit rükû halinde, secde halinde yani; ibâdet ve tâatta görürsün. Onlar, Allâhü Teâlâdan fazl ve kerem isterler, Allâhın rızâsını kazanmak isterler. Yüzlerindeki îmân alâmeti, hidâyet ve gufrân nişânesi secdelerinin birer eseridir. (Fetih sûresi, âyet: 29)”
Artık böyle bir ilâhî tezkiye dururken Ashâb-ı Kirâm aleyhinde hangi Müslüman bir şey söyleyebilir?.Bütün Ashâb-ı Kirâm hakkında müfessirlerin, muhaddislerin, fukahânın, bütün ehl-i İslâmın nezîh i‘tikâdlarını, İslâm büyüklerinin sözlerine istinâden bu kitapta kaydetmiş bulunuyoruz. Bunun hilâfındaki bir kanâat, bir bid‘attir, bir ma‘siyettir. Ahmed İbn-i Hanbel gibi büyük müctehidlerden birçokları, Ashâb arasındaki hâdiselerden bahsedilmek istenince: “O bir ümmetti, geldi geçti. Ona kendi kazandığı, size de kendi kazandığınız. Siz onların amellerinden sorulacak değilsiziniz (Bakare Sûresi, âyet: 134)” meâlindeki âyet-i celîleyi okur, onlar hakkında hürmete münâfî sözler söylenmesine meydân vermezlerdi
294 syf.
·5 günde·Beğendi·9/10
Bir şeyde ihtimal sabit olunca istidlal sakıt olur. Bir şeyin suğrası ve kübrası sabit olmayınca kat'i netice hasıl olmaz gibi mantık ve usül kaidelerince bizim gerek Hz. Muaviye gerek Yezid için menfi bir hüküm vermemiz ve söz sarfetmemiz uygun olmaz. Hz. Muaviye hem sahebilerden olduğu için hem de  içtihada binaen Hz.Ali ile mukatelede bulunduğu için kesinlikle hakkında menfi söz söylenmez bu ehl-i sünnetin şiarındandır. Yezidin de işlediği fiiller kesin olmadığı için lanet okunmaz. Meşhur kelam kitabımız Emal-i Şerifte şöyle bir beyit var;
و لم يلعن يزيدا بعد موت/سوى المكثار فى الإغراء غال.
Yani; Öldükten sonra Yezid'e fesada teşvikte çok konuşanlar ve haddi aşanlardan başka kimse lanet etmedi.
Yezid Hz.Hüseyinin şehit edilmesinde faal olsa bile bundan dolayı büyük günah sahibi olur kafir olmaz. Peygamberimiz ise ehl-i kıbleyi lanetten men etmiştir. Ölmeden önce tevbe ihtimali olan birine lanet etmek müstehakmıdır?
Merhum müellifin bu kitabındada bazı sorulara ilmi cevaplar verilerek mesele açığa kavuşturulmaya çalışılmış. İnsaf sahibi herkese tavsiyeyi borç bilirim.
294 syf.
·52 günde·Beğendi·6/10
Açıkcası pek hosuma gitmedi. Hem osmanlica kelimelerin cok olması kitabın bazen sıkıcı gelmesine neden oldu. Hz. Ali ve muaviye karsilastirmasimda hz. Aliye daha fazla yuklenilmesi. Ve hz muaviyenin gereginden fazla savunulması, yezid hakkinda bile olumlu dusuncelerin varlığı beni rahatsiz etmistir. Bunlar benim dusuncelerim tabi Saygilar.
bunu okudugum gun uyuyamadim. meger ne dusunceler var imis. kendim ne kadar dar dusundugumu gordum. ashabi kiram i hep hristiyanlarin yotumlarindan doymusuz meger. islam olarak bu her evde bulunmali
294 syf.
·Beğendi·10/10
Sahabenin yaşadığı zorlu dönemler için onlar hakkında bir Müslümanın mantığına göre yorum değil de ayet, hadis ve geçmiş ulemanın çizgisine göre gidilmesi gerektiğini anlatan bir eser. Kitabın dili biraz ağır olabilir fakat bir Müslümanın o zorlu imtihanları değerlendirip günümüze uyarlayıp ona göre hareket etmesi için okunması gereken bir eser...
294 syf.
·10/10
Ashab-ı Kiram'ın ne demek olduğunu öğreten bir eser. Her ne kadar dili biraz ağır olsa da Sahabe-i Kiram hakkında bilmediklerimize cevap veriyor. Ayrıca yazar millete yanlış aktarılan sahabeyi doğrularıyla aktarıyor. Eser sonlarına doğru soru cevaplarıyla tekrara düşüp insanı sıksa da sonuna kadar okunmasını tavsiye ederim
294 syf.
·Puan vermedi
Ashabı kiramın fazileti ve onların derecelerini anlamak ve anlatmak için eşsiz bir kitap. Neye inanacağını bilemeyen insanların (özellikle günümüz insanlarının) kesinlikle okuması ve islam itikadını buna göre şekillendirmesi gerek.
Koklayan ravzai pür ıtırını şahi rasülün,
İstemez koklamasın buyunu amberle gülün.

Kıydı öz canıma bir hailei ruh güdaz,
Fahrı alem, ufakı arşa edince pervaz.

Uğrasaydı şu benim uğradığım derde eğer,
Kapkaranlık geceye dönmüş olurdu günler.

Şimdi tenvir ediyor cenneti Peygamberimiz,
Göremez oldu o parlak güneşi gözlerimiz.

Haydi, matem ederek derdimi tezyin ediniz,
Ağlayan siz de bulutlar! Beni taklit ediniz.

Narı hicranla yanıp bitmededir bal-üperim,
Yetiş imdadıma ey valilidi kudsi kuherin!

Hak bilir ki bana sensiz yaşamak oldu muhal,
Beni de lütfederek ravzai pür feyzine al.
Uğrasaydı şu benim uğradığım derde eğer,
Kapkaranlık geceye dönmüş olurdu günler.
Ömer Nasuhi Bilmen
Sayfa 26 - Peygamber Efendimizin vefatından dolayı Hz. Fatıma'nın(radiyallahu anha) mersiyesi
Allahü Teala cümlemize insaf versin, insan için yaptığının, yazdığının, söylediğinin farkında bulunmamak ne kadar acınacak bir hal!..
Nebiyyizişan Efendimiz, Hazreti Fatıma ya çok muhabbet ve hürmet gösterdi. Ahirete irtihalinden sonra ehli beytinden kendisine ilk kavuşan da Hazreti Fatımadır. Resuli Ekrem Hazretleri, dünyadaki son günlerinden birinde Hazreti Fatima’ya hitaben:
‎"‏ Cibril, Kur'anı bana her sene bir defa arz ederdi, bu sene iki defa arz etti, yani: tamamını okudu, bunu başka türlü değil, ecelimin yaklaştığını bir alâmet gibi görüyorum. Bana ehli beytimden ilk kavuşacak, şüphe yok ki sen olacaksın. Artık Allah’tan korkun, sabret, çünkü ben sana güzel bir öncül bulunmuş olacağım" diye buyurmuştu.

Filhakika Hazreti Fatıma, irtihali nebeviden altı ay sonra vefat etmiştir. (Radiyallahu anha)
Fatmatüzzehra Hazreti, mübarek pederi alişanlarının irtihallerinden çok müteessir olmuştu.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları
Baskı tarihi:
Ocak 2013
Sayfa sayısı:
294
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789757422044
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Hisar Yayınları
Bütün Ashâb-ı Kirâm; bir lütuf ve kerem, bir fazîlet ve hidâyet menbaı olan Resûl-i Zîşân hazretlerinden feyz almışlardı. Bu sayede pek nezih, saf birer kalbe sahip bulunduklarından biribirlerinin fazîletlerini, meziyetlerini itirâftan geri kalmaz, birbirine karşı şefkat ve muhabbet ibrâzından geri durmazlardı. Nitekim bu hakîkati Kur’ân-ı Kerîm de şöylece nâtık bulunmaktadır:
“Hazret-i Muhammed, Resûlullâh’dır. Onunla beraber olanlar, yani; bütün Ashâb-ı Kirâm, münkirlere karşı pek şiddetlidirler, kendi aralarında ise pek merhametlidirler; Sen onları vakit vakit rükû halinde, secde halinde yani; ibâdet ve tâatta görürsün. Onlar, Allâhü Teâlâdan fazl ve kerem isterler, Allâhın rızâsını kazanmak isterler. Yüzlerindeki îmân alâmeti, hidâyet ve gufrân nişânesi secdelerinin birer eseridir. (Fetih sûresi, âyet: 29)”
Artık böyle bir ilâhî tezkiye dururken Ashâb-ı Kirâm aleyhinde hangi Müslüman bir şey söyleyebilir?.Bütün Ashâb-ı Kirâm hakkında müfessirlerin, muhaddislerin, fukahânın, bütün ehl-i İslâmın nezîh i‘tikâdlarını, İslâm büyüklerinin sözlerine istinâden bu kitapta kaydetmiş bulunuyoruz. Bunun hilâfındaki bir kanâat, bir bid‘attir, bir ma‘siyettir. Ahmed İbn-i Hanbel gibi büyük müctehidlerden birçokları, Ashâb arasındaki hâdiselerden bahsedilmek istenince: “O bir ümmetti, geldi geçti. Ona kendi kazandığı, size de kendi kazandığınız. Siz onların amellerinden sorulacak değilsiziniz (Bakare Sûresi, âyet: 134)” meâlindeki âyet-i celîleyi okur, onlar hakkında hürmete münâfî sözler söylenmesine meydân vermezlerdi

Kitabı okuyanlar 30 okur

  • Mervan Eroğlu
  • Abdullah Demir
  • Bookandparadise
  • Mustafa güvenç
  • Çᥲყ kitᥲρ
  • Zeyneb Gül
  • Güle Sevdalı
  • Mevlüt Çalışkan
  • Erdinç BİGE
  • A

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%71.4 (5)
9
%14.3 (1)
8
%0
7
%0
6
%14.3 (1)
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0