Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

1. Cilt Platon’dan Arendt’e Biyopolitikanın Felsefi Kökenleri

Biyopolitika

Kolektif

Biyopolitika Gönderileri

Biyopolitika kitaplarını, Biyopolitika sözleri ve alıntılarını, Biyopolitika yazarlarını, Biyopolitika yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Foucault'nun işaret ettiği gibi, biyopolitik rejimde "kötülük" bir edimle değil, bir potansiyelle, yani insanın karakteriyle ilgilidir. "Kötü" insan yasaları ihlal eden kişi değildir; tedavi ve eğitime ihtiyacı olan tehlikeli bir bireydir.
"Şansla" karşılaştırıldığında oyumuzu "erdem" den yana kullanacak kadar ikiyüzlü olsak da, çoğu zaman erdeme atfedilenden çok, şanstan kaynaklanan eşitsizlikleri kabul etmeye daha hazırızdır. En nihayetinde adalet tanrısı gibi, şans tanrısı da kördür.
Hayek
Reklam
Platon yalnızca Nazizme değil, bütün bir Batı dünyana hükmeden modern biyopolitikanın ve devlet ırkçılığın müjdecisidir.
niçe’den darwin’e reddiye
“yaşamın özü, onun güç istemi, hiçe sayılmıştır [verkannt]; kendiliğinden, saldırgan, yayılan, yeniden biçimlendiren yeni doğrultular ve yorumlar getiren güçlerin önceliği ve 'alışmanın' ancak bunu takip edebileceği gerçeği ihmal edilmiştir; organizmanın en üst işlevlerine hakim olan yaşama isteminin etkin ve biçimlendirici rolü yadsınmıştır."
yönetilen şeyler, yönetim tarafından mükemmel kılınmaları gerektiği için, bunlar ne kadar mükemmel olurlarsa yönetim de o kadar iyi bir yönetim olacaktır. şimdi bir şey için kendinde iyi ol­mak ve aynı zamanda başkalarında iyiliğin nedeni olmak, yalnızca kendinde iyi olmaktan daha büyük bir mükemmelliktir. dolayısıyla tanrı, şeyleri yönetirken, yönetimde bunlardan bazılarını diğerleri­nin nedeni yapacaktır; bir efendi olarak talebelerine yalnızca bilgiyi bahşetmeyecek, aynı zamanda bu bilgiyi başkalarına öğretme yetisi­ni verecektir.
thomas aquinas, 1947.Kitabı okudu
"pratik düşünce, bunu yapmak için yasa yerine geçecek metinler türünden bir şeye değil, bir tekhne'ye ya da bir 'pratiğe', genel ilkeleri dikkate alarak eylemi anında, bağlama ve amaçlarına göre yönlendirecek bir beceriye gereksinir.”
Reklam
“bedenin disiplini ve nü­fusun düzenlenmesi, etrafında yaşam üzerindeki iktidar organizasyo­nunun mevzilendiği iki kutbu meydana getirir.”
foucault, 1990.Kitabı okudu
Hayek aydınlanmacı, aşırı bilgi ve planlamanın kibrinden kurtulmuş neoliberal bir biyopolitika yönetişim biçimini somuşturmak için yeni bir figür önerir. Liberal yönetim, bir zanaatkar değil, yaşamı teminat altına alan ve besleyen bir bahçıvandır: "Büyümek için uygun bir ortam sağlamak, tıpkı bahçıvanın bitkileri için yaptığı gibi".
Ama kime kör?
.... En nihayetinde adalet tanrısı gibi, şans tanrısı da kördür.
27 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.