Cinsiyet ve Cinsellik Üzerine Antropolojik Değiniler

Çin İşi Japon İşi

Tayfun Atay

Çin İşi Japon İşi Gönderileri

Çin İşi Japon İşi kitaplarını, Çin İşi Japon İşi sözleri ve alıntılarını, Çin İşi Japon İşi yazarlarını, Çin İşi Japon İşi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Dişil Tanrıçadan Eril Tanrıya
Dişil bereket (“toprak”) tanrıçasından, eril gök tanrıya doğru toplumsal yol alış ise, toprağa, kendisine bereket sunduğu için tapan insandan, onu çitle çevirip mülk edinen insana geçiştir. Birincinin dünyasına, hâlâ büyük ölçüde “doğal”, eşitlikçi ve özgür bir insanlığın düşsel dışa vurumu olan dişil kutsallık hâkim olurken, ikincinin dünyası, eşitsizliğin, ezikliğin ve esirliğin belirdiği bir hayatın “kadir-i mutlak” eril tanrısını tahayyül eder (bu “geçiş”in ayrıntıları için bkz. Berktay 2000: 35-75). Toprak, özne iken nesne olur. Kadın(lık) da öyle: "Kadın artık yaşamın kaynağı, cömert ve bereketli toprak değil, erkeğin yarattığı canı içinde tutup büyüten bir taşıyıcıdan (konteyner) ibarettir" (Berktay 2000: 59).
Sayfa 36-37
Aşınmış, bozulmuş deformasyona uğramış, ama tükenmemiş bir geleneksellikle, özümsenememiş, kökleşememiş ve güdük bir modernlik arasında, bir de "postmodern-elektronik küresellik" aşamasını tecrübe etmeye çalışıyoruz.
Reklam
Toplum, aynen bir zaman makinesine sokulmuşcasına bugünü geçmişte veya geçmişi bugünde (ve gelecekte) yaşama durumunda kalmış gibi görünüyor.
İnsanın cinsiyeti biyolojik, cinsiyet kimliği kültürel olarak belirlenir.
İnsanın cinsiyeti biyolojik,cinsiyet kimliği kültürel olarak belirlenir.
sanal gerdek
Dindar bir nesil, dindar bir toplum, dindar bir Türkiye hedefleyen siyasi irade, olur olmaz her şeye dini bulaştırmaktan kaçınmayınca sadakatsizlikten sahtekârlığa, ahlâksızlıktan akla ziyanlığa, hırsızlıktan müptezelliğe kadar her şey de dinî bir kılıfa sokularak mübahlaşır oldu bu ülkede.
iletişim yayınları, e-kitapKitabı okudu
Reklam
110 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.