Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Cinnet Misafirleri

Yeşim Eyüboğlu

Cinnet Misafirleri Hakkında

Cinnet Misafirleri konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
8/10
2 Kişi
10
Okunma
Beğeni
315
Görüntülenme

Hakkında

Yeşim Eyüboğlu, kendine özgü bir dille, yaralı, hastalıklı duyguları tek tek çıkarıp ustaca ortaya döküyor; onuru kırılan, taciz edilen insanları; kullanılan, sömürülen çocukları; cinsel nesne olarak görülen kadınları, erkekleri anlatıyor. Farklı bir teknikle kurduğu anlatım, çağrışımlarla zenginleşen başka okumalara, alt metinlere açıyor öykülerini. Yeşim Eyüboğlu, kapalı, okuru rahat bırakmayan, anlattığı şeyi kurcalayan bir atmosfer kuruyor, dili ve gizemiyle öne çıkan öyküler sunuyor Cinnet Misafirleri'nde. Tiyatro deneyiminin sağladığı zengin bir fon üzerinde geliştiriyor öykülerini ve okuruna neyi nasıl sunacağını iyi biliyor.
Tahmini Okuma Süresi: 3 sa. 46 dk.Sayfa Sayısı: 133Basım Tarihi: Haziran 2002Yayınevi: Can Yayınları
ISBN: 9789750701887Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Yazar Hakkında

Yeşim Eyüboğlu
Yeşim EyüboğluYazar · 2 kitap
Yeşim Eyüboğlu, tiyatro eğitimini, lise yıllarında Ali Poyrazoğlu Tiyatro Atölyesi’nde aldı. Üniversite eğitimini Kamu Yönetimi alanında yapan Eyüboğlu, 1987 yılında Serhan Sarıkaya ile birlikte Tiyatro Özgün Deneme’yi kurdu. İtalyan gazeteci yazar OriannaFallaci’nin “Doğmamış Çocuğa Mektup” adlı yapıtını oyunlaştırdı. Oyunun başarısı üzerine, amatör olarak başlayan bu çalışma, tiyatro topluluğunu profesyonel bir çizgiye getirdi. Edebiyattan sahneye uyarlamalar yaptı. Sıfır Noktasındaki Kadın (Neval El Saaddavi), Bir Yufka Yürekli (Dostoyevski) ve WirginiaVoolf’un hayatından, eserlerinden ve günlüklerinden oluşturduğu “Bir Kadın Bir Oda Bir Söz” Eyüboğlu’nun önemsediği çalışmalarıdır. Tiyatroculuğunun yanı sıra edebiyatçı kimliği ile de tanınan Eyüboğlu, 1998 yılında katıldığı “İnkilapKitabevi Öykü Ödülü”nü “ Geleceğini Biliyordum” adlı öykü dosyası ile 102 katılımcı dosya arasından kazandı.. Eyüboğlu’nun kitabı aynı yayınevi tarafından basıldı. Fethi Naci, Füsun Akatlı, Doğan Hızlan, Pınar Kür, Tarık Dursun K, Hilmi Yavuz ve Dilek Doltaş’tan oluşan jürinin Eyuboğlu’nun öykü dili üzerinde belirttikleri en önemli noktalardan biri, psikolojik hareketlenmelerin anlatımına rahatlıkla ve sıradanlığa kaçmadan girip çıkabilmesindeki başarısı olarak belirtildi. 1999’da çağrıldığı Belgrad Uluslararası Yazarlar Buluşması'nda sunduğu bildiri “Küreselleşen Dünya, Derinleşen Çatlak ve Edebiyatın Zayıflığı” başlığını taşıyordu. Bildiri tam metni Sırpça olarak Belgrad’da gazetelerde yer aldı. Bildiriden ötürü, İspanya’ya Dünya Şairler Buluşması’na davet edildi. İkinci öykü kitabı “Cinnet Misafirleri” Can Yayınları’ndan basıldı. (2002, Haziran, İstanbul) “Cinnet Misafirleri” adlı bu eser, Yugoslavya’da yaşanan etnik savaşlara yer verdiği gibi, Nazizim dönemini de bugüne, Türkiye’ye, İstanbul’un bir sokağına taşıyordu. 2003 yılında kendi yazdığı ilk oyunu olan “Sır” için Hollanda’ya yönetmenlik yapmak üzere çağrı aldı. “Sır” Flemenkçe’ye çevrildi ve “Rotterdam Dans Akademisi” de dahil olmak üzere Türk-Hollanda ortak yapımı olarak Hollanda’da değişik kentlerde gösterime sunuldu. “Mystery” adlı bu oyun, Anadolu inançları ve azınlık psikolojisi ile ilgilenen bir çalışmadır. Yeşim Eyüboğlu’nun başlangıçta jestlerin kullanımında yaratmak istediği değişim, giderek 'söz'ün kullanımındaki değişime gitti. Şimdi, Eyüboğlu için“söz ” tıpkı oyun karakterlerinden biri gibidir. ‘Söz’, yalnız olaylardan etkilenen bir kişi değil, aynı zamanda “olay’ın ta kendisidir. Eyüboğlu, şu günlerde kurucusu olduğu Tiyatro Özgün Deneme’de “Öykü-Tiyatro Araştırma Laboratuarı” bölümü için çalışmalar yapıyor. “Öykü Tiyatro Araştırma Laboratuarı” öykü ile tiyatro sanatının beraberliğini dolaysızca gerçekleştirirken aynı zamanda da “üç, beş, on beş dakikalık”, “kısa öykü” kaynaklı kısa gösterilerle değişik yönetmenleri tanıtmak amacının dışında “BİRAZ BAKAR MISINIZ!” spot cümlesi ile tiyatro sanatının son yıllarda azalan seyircisinin dikkatini çekebilmeyi hedefliyor. Tiyatro ve öykü çalışmaları dışında TRT’de iki yıl süre ile eğitici programlara senaryo yazarlığı yapan Eyüboğlu, hâlen TRT Ankara Radyosu Radyo 1’de Tatil Gündemi adlı programda "Edebiyat ve Edebiyatın Arka Sokakları" adlı bölümü hazırlamakta ve sunmaktadır. Tiyatro ve edebiyat çalışmalarına devam etmekte, düşüncelerini farklı gazete ve dergilerde dile getirmektedir..