Davud'un Kuşları (Dâvûd'un Kuşları)

·
Okunma
·
Beğeni
·
541
Gösterim
Adı:
Davud'un Kuşları
Alt başlık:
Dâvûd'un Kuşları
Baskı tarihi:
Mart 2015
Sayfa sayısı:
112
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750831430
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yapı Kredi Yayınları
Dâvûd dedim Dâvûd
geceyi tesbih eden ispinozdan öğrendim
sesindeki nar’ın yarılan felsefesinden
kabuk değil kalb’dir yaradan dökülen
unutkanlık nar gibi ayrılıyor tanelerinden

Azad Ziya Eren, 2000’li yılların öne çıkan şairlerinden. 2009’da Metin Altıok Şiir Ödülü’nü aldı. Şiirleri kısa sürede tutuldu, başka dillere çevrildi. Kendi poetik çizgisini ve okurunu bulmuş bir şairler arasında bugün. Yeni kitabı Dâvûd’un Kuşları ile kendi şiirini derinleştiriyor. Doğulu bir ritim ve Batılı bir tınlama aynı şiirlerde.
“Bugün bir Azad Ziya Eren şiirinden söz edebiliriz, nicel birikimden dolayı değil kuşkusuz. Her ne kadar, bu şiirin, belki de sahiplenmesinden dolayı, Enis Batur şiiriyle poetik bir akrabalık içinde olduğu izlenimi mevcut ise de, aslında müstakil bir şiir söz konusu burada. Azad Ziya’nın, Batur’dan olduğu kadar, Ece Ayhan’dan öğrendiklerinden de söz edilebilir. İlkinden, kuşkusuz estetik olan, ikincisinden de sözdizimi tekniği, örneğin sıfatlandırma özgülleştirilmiş gibi. Batur’un, özellikle Yahya Kemal estetiğine yeni olanaklar kazandırması anlamında. Bakış tarzının oluşumunda ise, Cemal Süreya’dan öğrenilmiş olanın katkısı göz ardı edilemez. Özellikle Beni Öp Sonra Doğur Beni’nin Cemal Süreya’sının daha öznelleştirilmiş hali. Eklektik bileşimden söz etmiyorum. Sözünü ettiğim, “Eren, bu şiiri nasıl kurdu?” gibi bir soru karşısında, onun, neyi kimden öğrenmiş olabileceği olasılığına ilişkin. Eren’in kurduğu şiirin ayırıcı özelliği, estetik olanla ıralıdır."
(YÜCEL KAYIRAN, RADİKAL KİTAP)

Azad Ziya Eren 27 Ekim 1976’da Diyarbakır’da doğdu. Bijar ve Mari Jiyan adında iki çocuğu var. Kültür sanat politikaları üzerine makaleleri Avrupa Birliği Yayınları’nda yayımlandı. Uluslararası konferanslara ve kitap fuarlarına, okumalar ve Avrupa’da résidence programlarına katıldı. Başta Lizbon, San Francisco ve Paris olmak üzere birçok ülkede şiir festivallerine ve eleştiri üzerine konferanslara çağrıldı. Almanya ve Fransa’da şiir atölyelerine ve turnelerine katıldı. Yapıtları Fransızca, İngilizce, Almanca, Kürtçe, Arapça, Süryanice ve Ermenice dillerine çevrildi; Ortadoğu ve Avrupa’da yayımlandı. Pitoresk Sanat (2005) ve Palto Sanat (2009) dergilerini kurdu. 2009 yılında Ars Requiem ve Bırakılma Koridoru kitaplarıyla Metin Altıok Şiir Ödülü’nü aldı.
112 syf.
Hep üzülürüm bayıldığım bir kitabın yazarı yada şairle "geç" tanışmış olduğumu düşünerek.Sanırım bu şairle ve yeni çıkan kitabıyla tam zamanında tanıştım.Şiirleri o kadar naif ki! Okurken ne şairi ne de şiirlerini bir yere sığdıramadım.Hafif doğu esintili ,biraz Avrupa biraz Anadolu,çokça acı ve tarif edilemez leziz bir üslup.Ne desem boş.Klasikleri okuyacağız diye bugünün yazar ve şairlerini es geçmeyelim ,bilsinler ,hissetsinler ki yalnız değiller .Birileri bir sabah işe gitmek için otobüs beklerken, kimi geceleri uyku tutmadığında onların yazdıkları da hayatımızın bir yerindeler.Ben Azad Ziya Eren'i en güzeller içine koydum.Tanışmanızı çok isterim.Ve sonrasında da belki tanımak...
Fransızlar körlüğü mutlak tenle kırarlar.Ve
ben severim biriktirmeyi, sözcükler gibi dağılan parçaları

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Davud'un Kuşları
Alt başlık:
Dâvûd'un Kuşları
Baskı tarihi:
Mart 2015
Sayfa sayısı:
112
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750831430
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yapı Kredi Yayınları
Dâvûd dedim Dâvûd
geceyi tesbih eden ispinozdan öğrendim
sesindeki nar’ın yarılan felsefesinden
kabuk değil kalb’dir yaradan dökülen
unutkanlık nar gibi ayrılıyor tanelerinden

Azad Ziya Eren, 2000’li yılların öne çıkan şairlerinden. 2009’da Metin Altıok Şiir Ödülü’nü aldı. Şiirleri kısa sürede tutuldu, başka dillere çevrildi. Kendi poetik çizgisini ve okurunu bulmuş bir şairler arasında bugün. Yeni kitabı Dâvûd’un Kuşları ile kendi şiirini derinleştiriyor. Doğulu bir ritim ve Batılı bir tınlama aynı şiirlerde.
“Bugün bir Azad Ziya Eren şiirinden söz edebiliriz, nicel birikimden dolayı değil kuşkusuz. Her ne kadar, bu şiirin, belki de sahiplenmesinden dolayı, Enis Batur şiiriyle poetik bir akrabalık içinde olduğu izlenimi mevcut ise de, aslında müstakil bir şiir söz konusu burada. Azad Ziya’nın, Batur’dan olduğu kadar, Ece Ayhan’dan öğrendiklerinden de söz edilebilir. İlkinden, kuşkusuz estetik olan, ikincisinden de sözdizimi tekniği, örneğin sıfatlandırma özgülleştirilmiş gibi. Batur’un, özellikle Yahya Kemal estetiğine yeni olanaklar kazandırması anlamında. Bakış tarzının oluşumunda ise, Cemal Süreya’dan öğrenilmiş olanın katkısı göz ardı edilemez. Özellikle Beni Öp Sonra Doğur Beni’nin Cemal Süreya’sının daha öznelleştirilmiş hali. Eklektik bileşimden söz etmiyorum. Sözünü ettiğim, “Eren, bu şiiri nasıl kurdu?” gibi bir soru karşısında, onun, neyi kimden öğrenmiş olabileceği olasılığına ilişkin. Eren’in kurduğu şiirin ayırıcı özelliği, estetik olanla ıralıdır."
(YÜCEL KAYIRAN, RADİKAL KİTAP)

Azad Ziya Eren 27 Ekim 1976’da Diyarbakır’da doğdu. Bijar ve Mari Jiyan adında iki çocuğu var. Kültür sanat politikaları üzerine makaleleri Avrupa Birliği Yayınları’nda yayımlandı. Uluslararası konferanslara ve kitap fuarlarına, okumalar ve Avrupa’da résidence programlarına katıldı. Başta Lizbon, San Francisco ve Paris olmak üzere birçok ülkede şiir festivallerine ve eleştiri üzerine konferanslara çağrıldı. Almanya ve Fransa’da şiir atölyelerine ve turnelerine katıldı. Yapıtları Fransızca, İngilizce, Almanca, Kürtçe, Arapça, Süryanice ve Ermenice dillerine çevrildi; Ortadoğu ve Avrupa’da yayımlandı. Pitoresk Sanat (2005) ve Palto Sanat (2009) dergilerini kurdu. 2009 yılında Ars Requiem ve Bırakılma Koridoru kitaplarıyla Metin Altıok Şiir Ödülü’nü aldı.

Kitabı okuyanlar 7 okur

  • Mahirali
  • Betul
  • Barbega
  • Gül  AĞA
  • irem özkaya
  • Hiçistan
  • Flaneuse

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%50 (1)
9
%50 (1)
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0