Din Felsefesine Dair Okumalar 1

Recep Alpyağıl

Din Felsefesine Dair Okumalar 1 Gönderileri

Din Felsefesine Dair Okumalar 1 kitaplarını, Din Felsefesine Dair Okumalar 1 sözleri ve alıntılarını, Din Felsefesine Dair Okumalar 1 yazarlarını, Din Felsefesine Dair Okumalar 1 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hıristiyanlık
Hıristiyanlık başlangıçtan beri ölü bir hipotezdir.
Sayfa 170 - İz YayınlarıKitabı okuyor
Dini İnanç
Dini inanç kendini kumar diliyle ifade ettiğinde muhtemelen son kozunu oynuyordur.
Sayfa 165 - İz YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Toplum
Toplumu yaralayan şey, servetin yitirilmesi değil, toplumun hırsız yatağına dönüşmesidir.
Sayfa 159 - İz YayınlarıKitabı okuyor
848 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
(..)"Kendi kendime şunu sordum: "Belki de yer uzunluk, genişlik ve derinlik açısından sonsuz ve sınırsızdır; olamaz mı?" Fakat sonra [kendi kendime] şu cevabı verdim: "Öyle olsaydı, güneş, yerin etrafında her gün ve gecede bir kere [gerçekleşen] dönüşünü tamamlayacak şekilde onu kuşatamaz ve doğduğu yerden tekrar doğup, battığı yerden de tekrar batamazdı. Aynı şey, ay ve diğer yıldızlar için de geçerlidir." *Saadia Gaon (Said b. Yusuf el-Feyyûmî) **Kendisi ilk önemli Yahudi filozof ve Ahd-i Atik'in ilk Arapça mütercimidir. Kelama olan ilgim sebebiyle Allah'ın varlığının delilleriyle ilgili bir çok mütekellimden okumuşluğum vardır fakat el-Feyyûmî ile yeni tanıştım ve delilleri çok defa okumanın verdiği aşinalıktan pek de düşünmeye gerek olmayan şeyler gibi gözükse de, sözlerini ifade biçimi beni şaşırttı. Sonra okumak da bir yere kadar, bunları hakkıyla paylaşacağım birine ihtiyacım var diye düşündüm.
Din Felsefesine Dair Okumalar 1
Din Felsefesine Dair Okumalar 1Recep Alpyağıl · İz Yayıncılık · 201133 okunma
İçinde yer aldığımız evren, en basit haliyle bile, bizi devasa bir merak içinde bırakmakta ve bir açıklama yapmaya zorlamaktadır: “Evrenin yok olması mümkünken, o, neden ve niçin var oldu?" Onu, yine kendisiyle açıklamak bir kısır döngü olacağından, bir başka açıklama bulmak gerekecektir. Evrendeki değişim ve hareketin varlığı da açıklama bekleyen bir başka husustur. Bu değişimi, yine kendisi değişime tabi olan bir başka mümkün varlıkla izah etmek tutarsız olacaktır, zira bu takdirde, onun da nihai sebebini bulmak gerekecektir. Bu süreç, sonsuza kadar geriye doğru götürülemeyeceğinden, kendisi hareket etmeyen bir hareket ettirici, bütün nedenlerin nedeni olan bir ilk neden bulmak gerekecektir. Felsefi teizm açısından bu, Tanrı'dır.
İster istemez bahse girmek zorundasınız. Ve, bir kere oynamaya yükümlü olduktan sonra, içinde eşit kaybetme ve kazanma şansı olan bir oyunda bir hayata karşılık üç hayat kazanmak için riske girmemek sizin için hikmetsiz bir tercih olacaktır. Üstelik karşınızda sonsuz bir hayat ve sonsuz bir mutluluk var. Öyle olunca, yalnızca biri sizin lehinize olan sonsuz sayıda şans var olsaydı bile, iki kazanmak için bir bahse girmek hâlâ doğru olacaktı; ve, eğer kazanılacak olan şey sonsuz derecede mutlu bir hayatın sonsuzluğu idiyse, oynamaya mecbur olduğunuz ve sonsuz sayıdaki ihtimalden yalnızca bir ihtimalin sizin lehinize olduğu bir oyunda üçe karşı bir hayatı bahse koymayı reddederek yanlış bir şekilde davranıyor olacaktınız. Fakat burada sonsuz derecede mutlu bir hayatın sonsuzluğu var; sonlu sayıda bir kaybetme şansına karşı bir sonsuzu kazanma şansı, ve bahse koyduğunuz şey de sonlu. Bu durum bir tercihe mahal bırakmıyor, ortada bir sonsuzluk var olduğundan, ve kazanma şansına karşı kaybetme şansı sonsuz olmadığından, şüpheye hiç gerek yok, herşeyi vermelisiniz, işte bu bakımdan, oynamaya yükümlü olduğunuz bu hayat oyununda, şu sonlu hayatınızı sonsuz bir hayatı kazanmak için riske atmak yerine sonu hiçliğe varan diğer şıkkı tercih ediyorsanız, akıldan istifa etmeniz gerekir.
Reklam
59 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.