Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Dinin Geleceği

Gianni Vattimo

Dinin Geleceği Gönderileri

Dinin Geleceği kitaplarını, Dinin Geleceği sözleri ve alıntılarını, Dinin Geleceği yazarlarını, Dinin Geleceği yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Rorty ve Vattimo’ya göre kültür artık, bir soyaçekim varsayımından kaynaklanmıyor; kültür, kuşaktan kuşağa geçen bilgi idealinin yerini alarak, varoluşsal bir özyaratımla sonuçlanan, her dem yeni bir kendini-betimleme işleminden kaynaklanıyor.
Bir bilimsel topluluk ya da dinsel cemaat kılığında, bir şeyi nesnel hakikat olarak dayatan bir otoritenin bulunduğu her yerde, felsefe mecburen karşıt yönde ilerleyecektir: hakikatin asla nesnellik olmadığını, aksine her zaman, bir dilin paylaşılması sırasında yürürlüğe giren kişilerarası diyalog olduğunu göstermek yönünde. Bir dili paylaşmak, nesnellikleri paylaşmak değil, bazı tercihler üzerinde anlaşmaktır.
Sayfa 22 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Şayet din ile bilimin arasındaki tartışma yavaş yavaş ortadan kalkıyorsa, bunun nedeni, her iki tarafın da modern kültürün rasyonalist motivasyonlarından ve salt bilgi sorununun tercih edilmesinden giderek uzaklaşmalarıdır.
Sayfa 21 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Dinin geleceğinin, insani çıkarların dayanışmasına özgü yaşamsal bir düşünce yaratacak ve bu düşünceyi bir gerçeklik haline getiren eylemi esinleyecek insani deneyim ve insani ilişkilerin olabilirliğine duyulan bir inancın geliştirilmesi olanağıyla bağlantılı olduğunu önereceğim. John Dewey. What I Believe, 1930
Sayfa 9 - Ayrıntı Yayınları, Eminönü, İstanbul.Kitabı okudu
"Kendimize Hristiyanlar diyemeyiz"; çünkü Tanrı'nın öldüğü bir dünyada insan olarak hayatta kalmamızın tek şansı, Hristiyan yardımseverlik emrine kalıyor.
Sayfa 56 - AyrıntıKitabı okudu
Nietzche'nin yazdığı, "Olgular değil, sadece yorumlar vardır" önermesi, nesnel, metafizik bir önerme değildir. Bu önerme de "sadece" bir yorumdur.
Reklam
Hakikat araştırmasının ya da Tanrı araştırmasının tüm insanlarda yer etmiş olduğu fikri terk edilirse ve her ikisinin de kültürel oluşum meselesi olmasına izin verilirse, bu tür özelleştirme, doğal ya da yerinde gözükecektir. Vattimo gibi insanlar, benim dinsel duygudan yoksun olmamın bir bayağılık işareti olduğunu düşünmeyi bırakacak ve benim gibi insanlar da Vattimo'nun bu tür duygular taşımasının bir korkaklık işareti olduğunu düşünmekten vazgeçecektir.
Sayfa 43 - AyrıntıKitabı okudu
Rorty ve Vattimo insanlığın Aydınlanma öncesinde Tanrı'ya karşı, Aydınlama'dan sonra ise akla karşı ödevleri olduğu gerçeğinden yola çıkıyorlar. Ne var ki, gerek "İnanç Çağı" gerekse "Akıl Çağı" yanlış yollara saptilar; şeylerin hakiki doğasını kavramayı beceremedikleri için değil, insanlığın bu sırada daha büyük mutluluk amacıyla üretmiş olduğu yeni yaşam formlarının önemini hesaba kaymadıkları için.
Sayfa 12 - AyrıntıKitabı okudu
Rorty ve Vattimo'ya göre kültür artık, bir soyaçekim varsayımından kaynaklanmıyor; kültür, kuşaktan kuşağa geçen bilgi idealinin yerini alarak, varoluşsal bir özyaratımla sonuçlanan, her dem yeni bir kendini-betimleme işleminden kaynaklanıyor.
Sayfa 11 - AyrıntıKitabı okudu
Çağdaş teolojinin hâkim görüşünün aksine, Tanrı'nın ölümü anti-Hristiyan değil post-Hristiyan bir olgudur.
Sayfa 10 - AyrıntıKitabı okudu
Reklam
Tanrı’nın mevcut olup olmadığı konusuna oldukça kayıtsız kalabilen insanların, tutkuyla Tanrı’nın varlığına inanan ya da aynı tutkuyla onu inkâr eden insanları hor görme hakları yoktur. Ne Tanrı’nın varlığına inananların ne de inanmayanların, bu tartışmanın anlamsız olduğuna karar verenleri küçümseme hakları vardır.
Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Biyoetiğin sorunları ve cinselliğin önemi hakkındaki tartışmalar, günümüzde Kilise'nin kesin bir vahiy adına değil de, insanlık adına konuşma iddiasının, en kuvvetli şekilde öne sürüldüğü mıntıkayı oluşturuyor. Ne var ki bilimle ilişki sorunu, tek sorun değildir: Müminlerin geniş kesiminin özgürleşme talepleri de, papanın tarihsel dayanaklar üzerinden yönelmediği bir sorunu teşkil ediyor. Örneğin kadınların papaz olma taleplerinin reddedilmesi, sadece katı ve ortaçağa özgü, metafizik bir refe rans yapısı İçinde ciddi olarak ele almabilen, kilisenin kadının "doğal" yaratılışına olan sadakati tarafından motive edilmektedir.
Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
63 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.