Muhammed'den Reform Çağına

Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi (Cilt III)

Mircea Eliade

Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi (Cilt III) Gönderileri

Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi (Cilt III) kitaplarını, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi (Cilt III) sözleri ve alıntılarını, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi (Cilt III) yazarlarını, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi (Cilt III) yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan ilk günahtan ötürü değil, basit bir mahluktan başka bir şey olmadığı için zayıftır.
Sayfa 105 - AlfaKitabı okudu
"Ben ışığın içindeki her şeyden önce var olan düşünceyim .. Her yaratıkta etkin olarak varım.. Ben bütün içindeki bölünmez bir "Bir'im "..
Reklam
Hatice’nin bir kuzeni Hıristiyandı. Ayrıca Ortodoks Hıristiyanlığın veya çeşitli mezheplerin(Nasturiler, Gnostikler) bazı inançlarıyla İbranîlerin fikir ve ibadetleri de Arap kentlerinde biliniyordu. Ama Mekke’de çok az Hıristiyan vardı; bunların da çoğu aşırı yoksul(muhtemelen Habeşî köleler) ve eğitimsizdi. Yahudiler ise kitlesel olarak Yesrib’de yaşıyordu.
Bogomilciler et yemiyor, şarap içmiyor ve evliliğe karşı çıkıyorlardı.
Her ne olursa olsun, mistik deneyimler ve teozofik öğretiler ehl-i sünnet içinde kendine güçlükle yer bulabiliyordu. Müslümanlar Allah'la, manevi aşkın doğurduğu yakın bir ilişkiyi düşünemiyordu.
Ortaçağ Avrupası
Bu uzun erginleyici aşk aşaması hem bir çile, hem bir eğitim hem de manevi deneyimler bütününü oluşturur. Hanımın bir model olarak keşfi ve fiziksel güzelliğiyle manevi erdemlerinin yüceltilmesi âşık erkeği koşut bir imgeler ve simgeler dünyasına sürüklüyor, orada kutsal olmayan varoluş hali giderek dönüşüyordu. Bazı örneklerde Hanım şaire kendisini her şeyiyle verse bile böyle bir dönüşüm yine de gerçekleşiyordu. Çünkü bu sahip oluş, çile, ahlaki yükseliş ve tutkunun güdümündeki gelişkin bir törenselliğin taçlandırılması anlamına geliyordu.
Sayfa 136
Reklam
77 öğeden 101 ile 77 arasındakiler gösteriliyor.